PawełG Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Starając się wybrać coś oryginalnego, nietuzinkowego i takiego abym był w stanie go wykonać natrafiłem na tenże samolot. To właśnie długa i smukła sylwetka przyciągnęła mnie najbardziej. Jeśli zdążę to pokaże się z tym modelem na zawodach we Wrocławiu i Bolesławcu Życzę powodzenia innym uczestnikom :wink: Rozpiętość 9,09 m Długość 9,22 m Wysokość 3,82 m Powierzchnia nośna 17,00 m? Prędkość maks. 470 km/h Pułap 10 500 m Zasięg 940 km Samolot myśliwski IAR - 80 został opracowany w rumuńskiej wytwórni lotniczej Industria Aeronautica Romana (IAR) w Breszowie przez konstruktorów pod kierunkiem prof. Jonu Grosu. Zbudowano go, korzystając z elementów z polskiego samolotu myśliwskiego PZL P.24E. Prototyp został oblatany w dniu 12 IV 1939 r. przez pilota doświadczalnego kpt. Dumitru Popescu. Badania nad nim trwały do 1940 r., kiedy wszedł on do seryjnej produkcji. W toku badań okazało się, że jest to samolot o lepszych osiągach od używanych przez lotnictwo rumuńskie samolotów Hawker Hurricane i Messerschmitt Bf 109. Na podstawie doświadczeń w 1941 roku opracowano wariant tego samolotu w wersji samolotu myśliwsko-bombowego a który został oznaczony jako IAR-81 i mógł on przenosić ładunek bomb o masie łącznej 350 kg. Źródło danych: internet Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawełG Posted January 12, 2011 Author Share Posted January 12, 2011 Wziąłem się w końcu do roboty Kadłub do modelu będę wykonywał własnoręcznie... Zobaczcie sami jaką koncepcje wybrałem : Połówki kadłuba przejechane żelazkiem Dość dużo tych zdjęć, ale mam nadzieje, że to nie przeszkadza Kadłub jak widać będzie przestrzenny (większość z 2cm epp) i dojdzie jeszcze owiewka z 5mm epp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawełG Posted February 18, 2011 Author Share Posted February 18, 2011 Witam ponownie! Kadłub od góry i od dołu uzupełniłem kawałkami epp i zacząłem wstępną zabawę z żelazkiem... Nie jest to łatwa zabawa a zwłaszcza opary nie dopingują do pracy. Wykonałem także maskę silnika, która będzie jeszcze wzmacniana przez epp od środka bo w takim stanie nie wytrzymałaby jednej walki Silnik jaki stosuje to Emax 2812 na śmigle 7*6. Wręga laminatowa i domek na silnik wzmacniany prętami węglowymi 1.6mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawełG Posted April 25, 2011 Author Share Posted April 25, 2011 Po długiej nieobecności zamieszczam kolejne zdjęcia z budowy :mrgreen: Kadłub został poddany bliższemu spotkaniu z żelazkiem co go odrobinę upiększyło a także zostało dodane serwo wysokości Tower Pro Airplane. Skrzydła zostały kupione u pana Marka Rokowskiego za symboliczną cenę. Musiałem przedłużyć je o 4cm bo trochę kopnąłem się w obliczeniach. W skrzydłach zostały zamontowane serwa hxt900 a także dźwigary z prętów węglowych. Stateczniki wycięte z epp 8mm niestety czarnego (wina przesyłki ze sklepu). W kadłubie zrobiłem kabinkę z osłon do bowdenów i wyciąłem pokrywę na resztę wyposażenia a także miejsce pod skrzydła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawełG Posted April 28, 2011 Author Share Posted April 28, 2011 Model został pomalowany farbami PACTRA rozcieńczonymi w wodzie a także namalowałem imitacje blach cienkim markerem. W modelu został zamontowany nowy silnik emax GF2210/20. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PawełG Posted April 29, 2011 Author Share Posted April 29, 2011 Model już oblatany. Są 2 rzeczy które muszę napisać: Jest bardzo szybki i świetnie lata. Z pakietem 1300 i dość ciężkim odbiornikiem waży 400g, wiec można zejść jeszcze trochę z wagi. Rozpiętość: 81cm Długość: 81cm Podsumowanie wydanych pieniędzy: Płyta epp 2cm: 29,90zł Płyta epp 5mm: 9,50zł Płyta epp 8mm: 12,50zł Uhu Por: 9zł Ca + przyspieszacz: 17zł Skrzydła: 30zł Pręty węglowe: 8zł Farby PACTRA: 25zł Serwa: 45zł Silnik: 35zł Pakiet: 50zł Regulator: 30zł Smigła: 2.20zł za sztukę Marker: 3zł Bowden: 4zł Cała kwota wydana na model odrobinę przekracza 300zł. Filmik z walki z karasiem by tomo24 [vimeo] [/vimeo] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.