Łukasz K. Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Witam!Me 109 zawsze mnie interesował.Miałem w tym roku składać jego wersję spalinową do kombatu,a tu okazja żeby zrobić go nieco mniejszego i z pianki. Teraz napiszę co nieco o Messerschmitt'cie 109 już nie modelu,a "prawdziwym" samolocie. Meserschmitt bf 109 Jest to Niemiecki samolot oczywiście myśliwski.Zaprojektował go Willy Messerschmitt i Robert Lusser w 1934 roku.W pierwszym prototypie zastosowano angielski silnik Rolls-Royce Kestrel V12 o mocy startowej 695 KM (511 kW), napędzający dwułopatowe, drewniane śmigło o stałym skoku. Co do sterowania samym samolotem to Messerchmitt Bf 109 nie wyróżniał się łatwością pilotażu,wręcz przeciwnie.Bf 109 był samolotem bardzo trudnym do pilotażu w fazie startu i lądowania. Po oderwaniu kółka ogonowego od nawierzchni lotniska w czasie startu, lub po dotknięciu podwoziem głównym podłoża w czasie lądowania skrzydło samolotu wykazywało natychmiastową, stałą tendencję do opadania. Także kołowanie po płycie lotniska odbywało się na oślep, gdyż osłona silnika zasłaniała pilotowi widok na wprost. Najlepsze właściwości lotne Me posiadał podczas lotu o prędkości 350-420km/h.W locie nurkowym użycie steru kierunku było dość problematyczne dla pilota. Poza tym opisywany przezemnie samolot miał dość opóźnioną reakcje na stery. Teraz troszkę Danych technicznych: Rozpiętość:9,87 m Długość:8,55 m Wysokość:2,45 m Powierzchnia nośna:16,40 m? Prędkość przelotowa:350 km/h Prędkość wznoszenia:10,8 m/s (B/C) Zasięg:690 km (B/D) Masa: Startowa:2450 kg Własna:2010 kg Ogólnie to wygląda tak: A tu jego rzuty: Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.