Zbieg Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2011 Witam Mówisz że pora na takiego ptaka a odpowiem że JAK-9 jest bardzo przyjemny w pilotażu. Na razie ko0mbinuję jak ten zawias przesunąć do tyłu i jakieś 11 mm chyba wygospodaruję Troszkę posunąłem prace z klejeniem kadłuba do przodu. Stery są jeszcze nie wycięte więc ze zmianą kształtu nie będzie problemu. Tu znalazłem fajną stronkę z rysunkami .: ww.airwar.ru :wink:
gjery Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Chyba następnym modelem w moim hangarze będzie coś takiego. Na dzień dzisiejszy mam na 99% ukończoną Extrę. Na dokończenie czeka Z50L, oraz Fregata. Potem to już tylko Warbirdy . Wspomniana Extra ma 120cm rozpiętości a waga wychodzi w granicach 1100g. Z50 przy 130cm rozpiętości wyjdzie planowo około 1300-1400g. Lżej nie potrafię. Myślę że Twój Yak przy zakładanej rozpiętości wagowo wyjdzie podobnie. Tu znalazłem fajną stronkę z rysunkami .: ww.airwar.ruPozwolę sobie sprostować link klikDla młodszych kolegów mających problem z czytaniem tych znaków, klik, klik
Zbieg Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2011 Witam Wspomniana Extra ma 120cm rozpiętości a waga wychodzi w granicach 1100g. Z50 przy 130cm rozpiętości wyjdzie planowo około 1300-1400g. Lżej nie potrafię. Myślę że Twój Yak przy zakładanej rozpiętości wagowo wyjdzie podobnie. Panowie ja nie upieram się przy stwierdzeniu że mój model o rozpiętości 1360mm będzie ważył maksymalnie 1100g. To są tylko takie moje założenia początkowe, dodam jeszcze że zam kila twierdzeń pana Marfiego Waga jaka wyjdzie taka będzie. Mały Jak jest ciężki a lata i tak że mnie się gęba do niego śmieje Prace przy Jaku po woli się posuwają do przodu. Jak coś więcej skleję to wrzucę zdjęcia EDIT.: To bardzo fajnie że będzie więcej "warbirdów", może kiedyś jakieś wspólne spotkanie z modelami się uda zmontować. Może będą podobnej wielkości
Zbieg Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 Witam Udało mi się troszkę czasu uskrobać dla Jaka i coś dalej posklejałem, na pierwszym zdjęciu jest ogonek http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6176 i dziobowa część modelu, wkleiłem wzmocnienia pod śruby mocujące skrzydło i półkę na serwo kierunku http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6177 oraz całość http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6178
Zbieg Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Opublikowano 13 Marca 2011 Witam Troszkę czasu złapałem i wyciąłem brakujący element mostka silnika - dolny. Mostek już jest wklejony. Wzmocniłem go listwami balsowymi 6x6mm. Elementy mostka wyciąłem ze sklejki 1,2mm i wydawały mi się wiotkie. Po sklejeniu w modelu jest to bardzo sztywny element, pomimo że brakuje jeszcze grubej sklejki 3mm pod silnik. Myślałem że będę musiał wzmocnić mostek tkaniną szklaną, ale teraz widzę że to nie będzie potrzebne. W ogonku wkleiłem elementy mocujące serwa. Pozostało jeszcze tam wkleić dwa klocki z twardego drewna - mam jesion - pod śrubki. Chciałem czas maksymalnie wykorzystać na montaż i zabrakło na zrobienie zdjęć. Nadrobię to niedługo. Niestety to będzie długa relacja z budowy modelu, cierpię okrutnie na brak czasuuu :evil: EDIT godz 22:25.: jak na razie kadłub waży 142g zobaczymy co będzie dalej
Zbieg Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Opublikowano 20 Marca 2011 Witam Podłubałem troszkę przy Jaku i takie są efekty Skleiłem łoże pod silnik AXI 2814/20 Wstępnie ustaliłem wykłon i skłon silnika na około 2°. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6425 Tu jest wklejony mostek pod silnik http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6426 Wzmocnienia boczne są ze sklejki 0,6mm http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6427 W ogonku wkleiłem elementy montażowe pod serwa http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6428 I jeszcze dwa inne ujęcia obecnego stanu kadłubka http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6429 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6430 Zaczyna mi się łobuz podobać. Czy też tak macie że budując model już chodzą po głowie plany na kolejny samolocik?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.