Skocz do zawartości

Uwaga na śmigło ;D


radek872

Rekomendowane odpowiedzi

w tej wielkości silników nie masz szans na odkręcenie śmigła - jakiekolwiek poluzowanie śrub mocujacych daje taki efekt że są natychmiast ścięte - taki siły tam działają. Jeśli nie ukręcił sie cały wał - to zapewne scięło śruby. Ś.p. Heniu Jerzyk miał kiedyś problem z bijącą na wale "100" dokładnie stary typ 3w100. Początkowo nie mozna było ustalić przyczyny ciągłego odkręcania się śmigła (bicie było niezauwazalne) - po kilku lotach gdy ścięło mu sruby - przegwintował gniazda i zamiast śrub 5mm wstawił 6mm. Śmigło się nie odkręciło - ale zostało przez śruby "zmielone" w miejscu mocowania. Dopiero mierząc dokładnie ustalilismy że wał był minimalnie zgięty i po wyprostowaniu sprawa ze śmigłami się zakończyła. Jesli ktoś ma podobne problemy to proponuje najpierw sprawdzić wyważenie śmigła a potem szukac dalej przyczyn. A własciciele benzyniaków (i nie tylko) niech sprawdzają co jakiś czas czy smigło jest dokręcone dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.