Jump to content

Uwaga na śmigło ;D


radek872

Recommended Posts

w tej wielkości silników nie masz szans na odkręcenie śmigła - jakiekolwiek poluzowanie śrub mocujacych daje taki efekt że są natychmiast ścięte - taki siły tam działają. Jeśli nie ukręcił sie cały wał - to zapewne scięło śruby. Ś.p. Heniu Jerzyk miał kiedyś problem z bijącą na wale "100" dokładnie stary typ 3w100. Początkowo nie mozna było ustalić przyczyny ciągłego odkręcania się śmigła (bicie było niezauwazalne) - po kilku lotach gdy ścięło mu sruby - przegwintował gniazda i zamiast śrub 5mm wstawił 6mm. Śmigło się nie odkręciło - ale zostało przez śruby "zmielone" w miejscu mocowania. Dopiero mierząc dokładnie ustalilismy że wał był minimalnie zgięty i po wyprostowaniu sprawa ze śmigłami się zakończyła. Jesli ktoś ma podobne problemy to proponuje najpierw sprawdzić wyważenie śmigła a potem szukac dalej przyczyn. A własciciele benzyniaków (i nie tylko) niech sprawdzają co jakiś czas czy smigło jest dokręcone dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.