arkadiusz525 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam dwa małe 9gr silniczki. Pierwszy z nich to turnigy aerodrive c1818-3500 drugi taki: http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5358 Posiadam je od około roku... bardzo dobrze mi służyły lecz niestety z jakiejś przyczyny przestały... Objawy tajemniczej dla mnie choroby to nadmiernie grzanie się, nierówna praca, często też mimowolne gaśnięcie nawet na połowie obrotów... potrafi nawet nie wystartować, zaczyna wtedy piszczeć... łożyska są całe, luzów brak... Jaki może być powód takiego zachowania silniczka i czy można to jakoś naprawić? Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi...
madrian Opublikowano 1 Stycznia 2011 Opublikowano 1 Stycznia 2011 A regulator w jakim jest stanie? Silniczek możesz pomierzyć omomierzem, każde wyjście z każdym. Wyniki powinny być równe, lub tylko minimalnie różne. Wyraźna zmiana rezystancji uzwojenia wskazuje na jego uszkodzenie - tzw. zwarcie zwojowe (zbyt niska) lub przerwę (zbyt wysoka). Mogło się też urwać któreś z wyprowadzeń - wtedy rozebrać, zlutować i gotowe. Na pewno ktoś ma takie silniczki nowe i poda ci optymalne wartości rezystancji uzwojeń. Druga sprawa to regulator - to on steruje silnikiem. Trzecia to pakiet (podejrzany przy zbyt szybkim odcinaniu zasilania) - sprawdź pojemność i napięcia.
arkadiusz525 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2011 regulator jest ok sprawdzałem go z innym silnikiem działa bez zarzutu... pakiety energy powera maja zaledwie pół roku... napięcie na celach tez ok... sprawdzę omomierzem wyjścia jak radzicie.. zobaczymy co z tego wyniknie... (edit) zmierzyłem rezystancje na każdym uzwojeniu wynosi dokładnie 2Ω... wszystko wyglada na to ze jest ok... Myślicie ze przewinięcie coś da?;>
tomnow95 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Ja miałem te same objawy w emaxie 2822 i było padnięte uzwojenie.
hubert_tata Opublikowano 1 Stycznia 2011 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Objawy tajemniczej dla mnie choroby to nadmiernie grzanie sięskoro nie opory mechaniczne, to za duży rozmiar śmigła, za wysokie napięcie zasilania...nierówna praca, często też mimowolne gaśnięcie nawet na połowie obrotów... słabe połączenia regulator silnik (zimny lut, złamany przewód), lub patrząc na poniższe potrafi nawet nie wystartować, zaczyna wtedy piszczeć...nieprawidłowy timing (zmieniałeś regulator, lub jego ustawienia?)
arkadiusz525 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2011 grzał się niestety i bez śmigła... napięcie to dwie cele li-po to chyba nie za wiele bo wcześniej było wszystko ok... wszystkie połączenia są ok jeśli opór ma stałe 2omy... a regulator cały czas ten sam bez zmiany jakichkolwiek ustawień... latałem na tych silnikach cały sezon i wszystko było ok... pod koniec dopiero zaczęły szwankować... właśnie przewijam silnik zobaczymy czy to coś da... _________ rozbierajac uzwojenie nie zauwazyłem zadnego uszkodzenia ani przepalenia... przewinięcie poskutkowało.. silnik działa bez wiekszych zarzutów... pozostał drugi (turnigy) i tu znów mam probem... jak go rozebrac? oczywisce bez uszkodzen... Tatuś powtarza: "nic na siłę- wszystko młotkiem" lecz ten sposób nie wydaje mi się najlepszy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.