Skocz do zawartości

problem z małymi silniczkami (turnigy c1818-3500)


arkadiusz525

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Posiadam dwa małe 9gr silniczki.

Pierwszy z nich to turnigy aerodrive c1818-3500

drugi taki: http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5358

Posiadam je od około roku... bardzo dobrze mi służyły lecz niestety z jakiejś przyczyny przestały...

Objawy tajemniczej dla mnie choroby to nadmiernie grzanie się, nierówna praca, często też mimowolne gaśnięcie nawet na połowie obrotów...

potrafi nawet nie wystartować, zaczyna wtedy piszczeć... łożyska są całe, luzów brak...

Jaki może być powód takiego zachowania silniczka i czy można to jakoś naprawić?

Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A regulator w jakim jest stanie?

 

Silniczek możesz pomierzyć omomierzem, każde wyjście z każdym. Wyniki powinny być równe, lub tylko minimalnie różne. Wyraźna zmiana rezystancji uzwojenia wskazuje na jego uszkodzenie - tzw. zwarcie zwojowe (zbyt niska) lub przerwę (zbyt wysoka). Mogło się też urwać któreś z wyprowadzeń - wtedy rozebrać, zlutować i gotowe.

 

Na pewno ktoś ma takie silniczki nowe i poda ci optymalne wartości rezystancji uzwojeń.

 

Druga sprawa to regulator - to on steruje silnikiem.

 

Trzecia to pakiet (podejrzany przy zbyt szybkim odcinaniu zasilania) - sprawdź pojemność i napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulator jest ok sprawdzałem go z innym silnikiem działa bez zarzutu... pakiety energy powera maja zaledwie pół roku... napięcie na celach tez ok... sprawdzę omomierzem wyjścia jak radzicie.. zobaczymy co z tego wyniknie...

(edit)

zmierzyłem rezystancje na każdym uzwojeniu wynosi dokładnie 2Ω... wszystko wyglada na to ze jest ok... Myślicie ze przewinięcie coś da?;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy tajemniczej dla mnie choroby to nadmiernie grzanie się

skoro nie opory mechaniczne, to za duży rozmiar śmigła, za wysokie napięcie zasilania...

nierówna praca, często też mimowolne gaśnięcie nawet na połowie obrotów...

słabe połączenia regulator silnik (zimny lut, złamany przewód), lub patrząc na poniższe

potrafi nawet nie wystartować, zaczyna wtedy piszczeć...

nieprawidłowy timing (zmieniałeś regulator, lub jego ustawienia?)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzał się niestety i bez śmigła... napięcie to dwie cele li-po to chyba nie za wiele bo wcześniej było wszystko ok... wszystkie połączenia są ok jeśli opór ma stałe 2omy... a regulator cały czas ten sam bez zmiany jakichkolwiek ustawień... latałem na tych silnikach cały sezon i wszystko było ok... pod koniec dopiero zaczęły szwankować... właśnie przewijam silnik zobaczymy czy to coś da...

_________

rozbierajac uzwojenie nie zauwazyłem zadnego uszkodzenia ani przepalenia... przewinięcie poskutkowało.. silnik działa bez wiekszych zarzutów...

pozostał drugi (turnigy) i tu znów mam probem... jak go rozebrac? oczywisce bez uszkodzen...

Tatuś powtarza: "nic na siłę- wszystko młotkiem" lecz ten sposób nie wydaje mi się najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.