Marcin Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 Mam do Was, bardziej doświadczonych prośbę. Mój trenerek elektryczny Mini Pulse opisany TUTAJ wyposażony jest w silnik Keda Model A22-15. Jego podstawowe dane to # waga: 67g # KV: 1050 obr/V # napięcie zasilania: 7.2-12.6V # zalecane śmigła: 2xLi-xx/11x5.5, 3xLi-xx/10x5 # prąd: 6-17A, maksymalnie 20A przez 15 sekund # Zmierzone wyniki na śmigle APC 10x5 (napięcie/prąd/obroty): # 7V/11A/5618 # 8V/12.3A/6205 # 9V/12.9A/6787 # 10V/13.8A/7283 # 11V/15.2A/7522 # 11.5V/16.4/7832 Aktualnie mam w nim śmigło APC 10x4.7 Slow Fly. Czy ktoś z Was móglby mi dobrać pod ten silnik śmigło do tego trenerka takie, aby zyskać jak najdłuższy czas lotu przy rozsądnym poborze prądu i oddanej mocy. Model ma 750g wagi więc myślę, że te 550g - 600 ciągu myślę, że wystarczyłoby. Niestety nie jestem mocny w matematycznych obliczeniach itp a na masę śmigieł do eksperymentowania tez bym wolał nie wydawać kasy. Będę wdzięczny za dobranie mi śmigła, ewentualnie pokazanie jakie śmigła jakie dałyby osiągi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Najczęściej jest tak, że różne chińskie silniki "bazują" na silnikach AXI. Ta Keda może naśladować taki silniczek. http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=590 , Ale jak sprawdziłem w MC to bliżej tym podanym osiągom do 2212/20 (śmigło 10x5, 16A, obr.7400, ciąg 690g, a prędkość strumienia PSpd 15,6m/s) Jeżeli dobrze trafiłem i zaufamy MC, to na śmigiełku 9x5 trochę zyskasz na poborze prądu, ale i modelik przyspieszy (14A,obr.8500, ciąg 610 i PSpd 18,2m/s). Ale ja od razu dałbym mu 8x4 (miałbyś 500g ciągu przy poborze 10A, obroty 10000 i PSpd 17m/s). Oczywiście te dane z kalkulatora to tylko dla orientacji, bo niestety to nie ten konkretny silnik, a i nie każdy ufa MC. Skoro jednak nie masz do wyboru zbyt wiele śmigieł, to sprawdź może najpierw 8x4 (ale raczej nie SlowFly). Jeżeli chodzi o praktykę, to ja w tym trochę większym Supersporsterze też zamieniłem silnik na 2x mniejszy wagowo i mocowo, a śmigło z 10x5 na 8x4. Lata się wystarczająco komfortowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 To powiem z własnego doświadczenia warto mieć 3 śmigła 8x4, 8x6 i 9x5 innych nie używam i mi sprawdzają się całkiem nieźle. Oczywiście mówię o wersji HD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 21 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Mam GWS HD 8x4 w walizeczce modelarskiej. Zamontuje je dziś. Jeśli się sprawdzi to kupię takie APC. Dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 to powiem że różnica miedzy GWS a APC to wielka przepaść. Ja miałem odczucia że na APC mam sporo więcej ciągu i niestety więcej prądu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 21 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Nie powiedziales nic nowego - ja o tym dobrze wiem. Niemniej jednak duzo taniej jest eksperymentowac z GWS niz z APC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Czy ktoś z Was móglby mi dobrać pod ten silnik śmigło do tego trenerka takie, aby zyskać jak najdłuższy czas lotu przy rozsądnym poborze prądu i oddanej mocy. Marcin odniosłem się do tego. Więc po co uparłeś się na APC. Poczytaj między wierszami moją wypowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 21 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 No to co, zrobić osobny wykaz dla APC a osobny dla GWS? Będę na GWS śmigał najwyzej jest lżejsze -latwiej o wywazenie będzie 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Mam ten silnik w ToTo-2, latam obecnie na śmigle 8x4 Camprop ( składane ), waga modelu to 980g do lotu. Napędzałem go KAN 8Cell, nie wiem jak jest przy 7-miu celach, ale przy tej wadze może być raczej nieciekawie. W najbliższym czasie popełnie póby na Fullymaxach 3S1P 1050. Z tego co znalazłem w necie, zalecane śmigła dla tego silnika to: 2xLi-xx/11x5.5, 3xLi-xx/10x5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 21 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Zalecane, zalecane. Ale to sa pewnie dla full wykorzystania mocy silnika. A ja chce latać dłużej Niestety 8x4 nie mam z GWS. Trzeba bedzie się zaopatrzyć Z GWS mam 8x6, 9x5. EDIT: Hurra, znalazlem 2 smigla 8x4 Jedno juz zamontowane - ale sie wydaje na oko byc za malutkie. Zobaczymy Lipol doładowalem. Wczorajsze 7 min lotu wyciagnelo z niego 750 mAh na 1650 mAh pojemnosci jaką przyjmuje. Jak dla mnie za duzo. Zobaczymy jak bedzie z 8x4. W ostatecznosci dostanie 9x5 jako 'zloty srodek'. Choć nie ukrywam, ze jak go przerobie na spaline to mu zapakuje 3łopatowe śmigło. Własnie, taki Master Airscrew do elektryków 3łopatowy dałby radę z małym OS 15 La? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.