Skocz do zawartości

Zasilacz "PIKO" FZ1 do Accucell 6?


marpiso

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za pomoc.

Podłączyłem, ale nic się nie dzieje z ładowarką. Żadnej reakcji. Ładowarka jest sprawna, bo jak ja połączyłem z innym zasilaczem (również nie za bardzo się nadającym), to wyświetlacz się zapala, menu działa, itd.

Zasilacz "Piko" chyba już nie działa. Brzęczy po włączeniu do sieci, ale z tego co pamiętam, to zawsze tak cichutko brzęczał.

 

Chcę kupić jeden z tych zasilaczy.

http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11758

lub

http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6477

Chyba nie będę miał problemów z przewodami sieciowymi (220V)?

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pasują zwykłe przewody, to rzeczywiście nie ma problemu.

A co do ładowarki od laptopa - to takowa nie wymaga przeróbek? Moja ładowarka od laptopa ma za wysokie napięcie. Przeróbki nie wchodzą w rachubę - nie znam się na tym.

Ale jeżeli są takie o napięciu do 18V, to fakt można przejść się po sklepach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilacz FZ1 (też miałem taki) ma w środku jedynie prostownik bez jakiegokolwiek kondensatora wygładzającego. Oznacza to, że 100 razy na sekundę napięcie na jego wyjściu osiąga 0V. Trochę mało dla ładowarki.. :(

Dołączenie elektrolitu rzędu 2200uF/25V powinno pomóc, tylko zanim podłączysz ładowarkę ustaw prawidłowe napięcie z miernikiem w ręku!

Mam na stole zasilacz "do laptopa" 15V/8A. Kosztował 100 w pobliskim sklepie komputerowym ale do ładowarek jak znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyjaśnienia. Nie będę kombinował i kupię ładowarkę do laptopa.

Chciałbym się jeszcze tylko upewnić, czy ładując pakiet 1600 mAh (3s)bezpiecznym i zalecanym prądem 1C powinienem ustawić w ładowarce wartość 1,6A podczas ładowania, prawda?

Na wyświetlaczu będzie wtedy taki komunikat:

________________

[ LiPo BALANCE ]