speed76 Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 A więc zbudowałem sobie mały model elektroszybowca 1500mm rozpiętości usterzenie typu T, waga: skrzydło 150 g, kadłub 110g, elektronika z akku 150g, a więc całość jakieś 410g. Pakiecik mam 1250mA 11,1 V silnik dualski i wielkie pytanie teraz o śmigło bo posiadam składane graupnera 8x4,7 a moje wrażenia z lotów wczorajszych są następujące: Model w locie zachowuje się Ok, leci prosto reaguje na stery kierunku i wysokości, ale leci pod jakimś dziwnym kątem tak jakby chciał lecieć do góry a nie mógł nawet na całym gazie. Zrobiłem dziś wyliczenia programem do ŚC i wszystko wydaje się OK. Może to wina śmigła czyżby za małe? Pozdrawiam. tzn Silnik zamocowany w/g płaszczyzny poziomej prosto a w pionie odchył w lewo jakieś 2 stopnie silnik do dualski XM2826CA-18 980 obr navolt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Gratuluje modelu . A jaki to jest silnik i podaj jakie masz konty zaklinowania silnika. Mozliwe ze masz za mały kont do dołu i dlatego sa takie objawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
speed76 Opublikowano 21 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 No i właśnie wróciłem z lotów Niby wszystko w porządku, ale problem pozostał. Trochę wiało nawet więcej niż trochę. Dołożyłem mu trochę na dziób i miał bardziej proste loty ale nie miał siły wznieść się. Rzucałem nim pod wiatr - brak rezultatów cytuj KRET, a z wiatrem leci Ok kręci reaguje na stery ale nie ma siły się wybić wyżej. Ciekawe co robię nie tak. Fakt jest taki że dopiero się uczę. POMOCY. Pozdrawiam nadal Andrzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 No @Kamil_rc już Ci powiedział co jest nie tak, kąt zaklinowania silnika w dól. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Diakon Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Albo po prostu kąt zaklinowania statecznika . Albo - może masz luźno zamocowany np: aku i się przemieszcza podczas wyrzutu (i w efekcie przesuwa się SC). Z wiatrem się nie wyrzuca modelu! I z wiatrem trochę ciężej z reguły się wzbija. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Miałem podobny problem z moim motoszybowcem. Nie chciał się wznieść wyżej niż jakieś 50m. Pomogła zmiana silnika na mocniejszy i większe śmigło. Na początku: szczotkowy Permax 400 + Aeronaut 6x3 + Pakiet 2s1p Obecnie: Dualsky XM2830 + Aeronaut 10x7 + pakiet 3s1p (w tej konfiguracji przy pełnym gazie silnik jest trochę przeciążony ale model jest pod chmurami w 10s a zasuwa tak, że aż ciężko nim sterować. Potem wyłączam silnik i latam, latam, latam.... a silnik sobie odpoczywa. Co do modelu: rozpiętość 190cm, ciężar 560g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Wygląda, że chyba jednak trzeba zwiększyć skłon silnika w dół. Kąt zaklinowania to raczej do powierzchni modelu. Silnik ma skłon (góra-dół) i wykłon (na bok). Starajmy się nie zmieniać przyjętej terminologii, bo to wprowadza zamieszanie. Czy model poprawnie szybuje, wyrzucony bez włączonego silnika? Od tego trzeba zacząć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
speed76 Opublikowano 24 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Wczoraj byłem na lotach. Zrobiłem tak jak podpowiedzieli koledzy tzn skierowałem silnik w dół, ale zachowałem przy tym wychył w lewo. I tu wielkie zdziwienie bo model po starcie zaczyna wznosić się ładnie do góry i nagle wywija pętle i wali kreta i tak próba za próbą z 20 razy i nic. Potem wpadłem na pomysł że może zmniejsze wychył silnika w lewo - pomogło ale nie mogłem sprawdzić tego w praktyce bo padł mi już pakiet. Kolego Cobra model w locie bez silnika leci OK. Jak zauważyłem na pewno jest to wina położenia silnika jak z tym wszystkim się uporam to na pewno zapodam jakieś foty mojego modelu. Pozdrawiam Andrzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Silnik wbrew pozorom powinien byc wychylony w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Jak zauważyłem na pewno jest to wina położenia silnika jak z tym wszystkim się uporam to na pewno zapodam jakieś foty mojego modelu. Zapodaj teraz, łatwiej będzie pomóc. Jak napisał Kamil, wykłon powinien być w prawo (patrząc od tyłu - choć tego chyba nie powinienem dodawać? ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
speed76 Opublikowano 25 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 No to naprawiam swój błąd. Silnik jest wychylony w prawo patrząc od tyłu a ja spojrzałem od przodu na tą sprawę. Wklejam parę zdjęć chętnie przyjmę słowa krytyki. Zaznaczam że to mój pierwszy model i nie chodziło mi tu o estetykę tylko o to aby móc nauczyć się latać. Model nie jest wykonany z żadnych planów po prostu to własna inwencja twórcza. Kadłub zakupiłem jakiś czas temu na allegro tył to rurka węglowa stery kierunku balsa 2x4mm a wysokość deska balsowa 4mm skrzydło wykonane z styro kryte folią wzmocnione listewką sosnową, krawędzie natarcia balsa profil SD 7037 w najszerszym miejscu 17cm na końcach 14cm. A tu link do fotek: http://img130.imageshack.us/my.php?image=p1020895vj5.jpg http://img74.imageshack.us/my.php?image=p1020896qh2.jpg http://img58.imageshack.us/my.php?image=p1020897cc1.jpg Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 No ładny modelik. A gdzie masz kołpaczek do smigła i kabinke?? Kadłub mi wyglada na podobny co jest w zefirku E z MM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Wydaje mi się że kadłub pochodzi z modeli z SAU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
speed76 Opublikowano 26 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 No fakt kabinki nie pokazałem na zdjęciach ale posiadam takową, co do kołpaka to przy takiej ilości kretów niestety sie połamał Godzina 21.00 powrót z lotów nic nowego model zachowuje sie bardzo dziwnie. Jak silnik miałem ustawiony prosto to leciał w prawo, jak wychyliłem w lewo to leci w lewo, a wychył zrobiłem naprawdę minimalny. Jaką macie technikę ustawiania kąta silnika bo już nie mam pomysłów co z tym modelem zrobić. Po takiej ilości kretów jaką zaliczył i tak dziwię się że ten model jeszcze żyje Może podpowiecie jakim kątem sugerować się na skłon silnika w dół np. względem poziomu skrzydła i jaki wychył silnika w prawo względem osi modelu. Pozdrawiam Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Diakon Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Wydaje mi się że kadłub pochodzi z modeli z SAU Coś mi Kadetem pachnie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
speed76 Opublikowano 27 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Czyżby nikt nie spotkał się z takim problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 A może masz źle dobrany kąt zaklinowania płata? Na początek spróbowałbym podłożyć coś pod krawędź spływu. Spróbuj dokonac oblotu z jakimś doświadczonym modelarzem. Na pewno są tacy w Twojej okolicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_W Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Moja rada: 1.Wyznacz jakąś podłużną oś kadłuba. 2. Statecznik poziomy ustaw równolegle do tej osi ( kąt 0 stopni) 3. Płat ustaw tak aby spód był równolegle do osi kadłuba ( będzie miał kąt zaklinowania ok. +2 stopnie) 4. Silnik ustaw tak, aby patrząc od tyłu był wychylony ze 3 stopnie w prawo i ze 4-5 stopni w dół. 5. Wyważ model tak, aby ś.ć. znajdował się w 1/3 średniej cięciwy płata od krawędzi natarcia. 6. Oblataj model sprawdzając lot ślizgowy z ręki. Jeśli będzie poprawnie szybował, próbój na silniku. Nie tłucz go do oporu, tylko w razie czego pisz co jest nie tak. Zawsze ktoś Ci pomoże. Damy radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.