copter-heli Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2011 wiem wiem każde hobby to duza kasa.... chyba zdecydowałem się na LAMA V4 2,4GHz w wersji orange... jakos przykuł moją uwage. A mam pytanko czy w dalszym rozwoju mogę wykorzystać aparaturę z lamy do innego śmigłowca? Kupić model bez elektroniki i kompletować tylko pakiety, silniki, serwo i aparaturę wykorzystać?? Tak pytam przyszłościowo (ciekawość) aha czy mogedo lamy wcisnąć jakiś większy pakiet dla wydłużenia lotu? (np: 1500mAh) będą jakieś zauważalne róznice?? Pozdrawiam
qugar_ Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Nie wykorzystasz aparatury od lamy do innego heli bo jest 4-ro kanałowa , jeżeli byś chciał 450 składać czy jakikolwiek inny 6 cio kanałowy heli to musisz mieć apkę minimum 6 kanałów.
Adam P. Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 aha czy mogedo lamy wcisnąć jakiś większy pakiet dla wydłużenia lotu?Większa bateria=krótszy lot. Chyba, ze nazywasz lotem wiszenie na wysokości 3cm, albo podskoki na 10cm. Wtedy taki "lot" wydłuży się nawet dwukrotnie.
copter-heli Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2011 Dlaczego krótszy jak pojemnosć większa 2 krotnie prawie... a pakiet nie waży wiele wiecej niz seryjny?
Adam P. Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Waży 2x tyle, co seryjny. Jeśli na baterii 0,8Ah polatasz ~7min+3min wiszenia na kilku cm i podskoków, to na 1,5Ah polatasz ~4 min+10min zaraz nad ziemią(zabraknie mocy do uniesienia się wyżej). Przećwiczyłem to z baterią 1,3Ah po tym jak standardowa padła, a zanim nowa doszła.
copter-heli Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2011 aha to dziwna sprawa a nie ma jakiegoś dedykowanego pakietu? czyli najlepiej kupić 2 albo 3 seryjne pakiety i wymieniać a jak to jest z tymi pakietami jak zacznie brakować prądu to heli spadnie czy da mi jakoś znać ze juz pora konczyć lot
qugar_ Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 zaczną padać obroty i heli nie będzie się miał siły wznieść. Najlepiej jest zakupić jakiś lipo-monitor który da Ci znać że aku juz jest rozładowany. Pamiętaj że z lipolami należy się odpowiednio obchodzić, czyli nie rozładowywać do niższego poziomu niż 3,2V na cele, najlepiej żeby po locie zostało 3,6v-3,7v na cele, nie wolno ładować wyższym prądem niż 1C ( grozi pożarem!!!!) chyba że producent na etykiecie napisał inaczej.
qbacz Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Ja nawet sugerowałbym pakiety wielkości 500-600mah. Kupisz w hobbycity, wyjdzie Ci tanio. Dzięki temu lama jest bardziej żwawa.
Michal_94 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9187 Polecam ten pakiet , cena jak za darmo bo około 10 zł - kupujesz 3 pakiety i latasz lamą aż do znudzenia W mojej lamce v3 mam właśnie taki , bardzo fajnie wchodzi w koszyczek. EDIT: Niby ten pakiet http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6786 jest tylko 1mm wyższy - a ma pojemność taką samą jak te ,,lamerskie" może też warto o nim pomyśleć?
copter-heli Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2011 Klamka zapadła Kupiłem:) honey Bee CPX w ostatniej chwile a juz chciałem lame v4 ale mówie a co tam... 6 kanałów... duzy... Pewnie go rozwalę bardzo szybko ale jest symulator wiec potrenujemy:) Jednak w razie co.. wolę załować mojej decyzji niż załować, ze posłuchałem kogoś i zle kupiłem a teraz pytanko po wyjęciu z pudełka trzeba model wyważać , regulować itp? czy jest gotowy do lotu?
qugar_ Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 każdy model trzeba pakietem wyważć i sprawdić czy jest dobrze wyregulowany
copter-heli Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2011 Kwestię regulacji mogę sprawdzić po pierwszym locie prawda? (czy nie sciąga nie obraca się itp). myślałem, że pakiet tylko w jedenej pozycji pasuje?
emzet Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Wstępne regulacje i ustawienia należy wykonać przed lotem! Koniecznie, inaczej rozwalisz maszynę
copter-heli Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2011 wiec jest jakaś kolejność czynności? co powinienem zrobić ?? z tego co czytałem to są modele RTF ale wiadomo ze trzeba jakoś przygotować do lotu
Eski Opublikowano 2 Lutego 2011 Opublikowano 2 Lutego 2011 Wsztystko zalezy od tego jaki model kupisz , kazdy przygotowac trzeba w inny sposob , ciezko jest powiedziec co zrobic zaraz po zakupie bo nie wiadomo co kupisz. Kup wklej zdjecia ktos napewno podpowie. A tutaj kolejnosc jak to wyglada na miejscu do latania 1- Trzeba dojechac na miejsce gdzie chcemy latac. 2- Rozgladamy sie czy dopisuje nam pogoda. 3- Wypakowywujemy caly sprzecik. 4- Przygotowywujemy model. a- Wlaczamy aparature b- wkladamy i podlaczamy pakiet.(Przed ta czynnoscia sprawdzamy czy drazek gazu jest w pozycji 0 ) c- sprawdzamy czy model jest odpowiednio wywazony , jesli nie poprawiamy to pakietem Lipol d- sprawdzamy poprawnosc dzialania sterow ( czyli Lotki na skrzydlach , oraz ster wysokosci oraz kierunku ) 5. Rozgladamy sie czy w poblizu nie naroilo sie od ciekawskich mlodych widzow 6- Latamy :]
copter-heli Opublikowano 2 Lutego 2011 Autor Opublikowano 2 Lutego 2011 Tak jak pisałem kUpiłem Honey Bee CPX 6 kanałowy. wrzucam link do stronki producenta bo na model jeszcze czekam (paczka) http://www.esky-heli.com/esky-honey-bee-cpx-orange-6ch-ccpm-rc-helicopter-rtf-24ghz-002849-p-12641.html?cPath=337_177_226 Jak sprawdzić wyważenie? dopiero po locie? czy nie ściąga , nie obraca itp?
Leszek_K Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 Rany, i ty chcesz to uzyc jako pierwszy model????!!!! Przeciez to 3 sekundy wytrzyma. Ta franca jest tak nerwowa ze kichniesz to sie przestraszy, z wiadomym skutkiem. Kup kilka kompletow lopat glownych, kilka kompletow lopat do wirnika ogonowego, kilka osi glowicy. Po pierwszej kraksie bedziesz widzial co jeszcze trzeba kupic. Napisalem tylko te rzeczy ktore bedziesz potrzebowal w 100 procentach. Ludziska kochani, czemu mu tego nikt nie wyperswadowal. Zniecheci sie czlowiek a szkoda byloby. Copter-heli - po trzecim komplecie polamanych lopat napisz na PM - powiem ci co zrobic by te france latwo opanowac.
mkrawcz1 Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 Tak jak pisałem kUpiłem Honey Bee CPX 6 kanałowy. wrzucam link do stronki producenta bo na model jeszcze czekam (paczka) http://www.esky-heli.com/esky-honey-bee-cpx-orange-6ch-ccpm-rc-helicopter-rtf-24ghz-002849-p-12641.html?cPath=337_177_226 Jak sprawdzić wyważenie? dopiero po locie? czy nie ściąga , nie obraca itp? A czy podwozie treningowe kupiłeś?
copter-heli Opublikowano 3 Lutego 2011 Autor Opublikowano 3 Lutego 2011 nie miał w tym sklepie :/ kupiłem kabel do symulatora i mam kilka symulatorów a podwozie kupie na allegro kosztuje chyba kilka złotych. Na razie chcę na symulatorku polatać... słyszałem o tym że honey bee są niestabilne ale podobno w CPX jest to zredukowane... na ile to prawda chyba się przekonam Leszek_K Skąd to przerażeni? Naprawdę to taki trudny model? widziałem na filmikach, że ludzie dobrze tym latają(pomijam tu umiejętności pilota - których mi brak) Więc kwestia wyczucia wprawy, nawyku? i pewnie jak pisałeś kompletów łopat Ostatnio tak sobie myslalem co zrobić jak bede wiedział ze na 100% walnę.... czy jest jakimś sposobem całkowite zamknięcie przepustnicy aby narobić mniej szkód w ukłądzie napędu wurnika?? P.S. model do mnei dotarł wygląda super:) wszystko działa OK juz jestem po pierwszej kraksie i o mało co odciętej przez wirnik nodze ale heli jest cały i moja noga tez jakoś wygląda wyważyłem heli zgodnie ze wskazówkami w instrukcji obsługi ale zauważyłem ze ma tendencje do "dryfowania" w lewo a trymej juz prawie w krańcowym położeniu przestawiłem o 1,5 obrotu popychacze (jeden wydłużyłem drugi skróciłem) jest poprawa muszę ten model rozgryźć do końca to powinno być OK I jeszcze pytanko na nadajniku jest przełącznik TRN (Trainer switch) do czego służy ?
Leszek_K Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 TRN - gdy go trzymasz do siebie - kontrole ma nadajnik podlaczony kablem do twojego, puszczasz - i ty masz kontrole. Ogolnie - helikopter z natury rzeczy jest urzadzeniem niestabilnym. Odwrotnie niz samolot. Bo taka jest jego zasada dzialania - cos jakbys polozyl mala kulke na duzej kulce. Stac bedzie do pierwszego kichniecia. Lub innego zaklocenia rownowagi. A im toto jest mniejsze tym latwiej je zaklocic. Myszy tez sie boi. I ty musisz z tym walczyc. Dryft w lewo jest normalny. Jezeli ustawisz go na ziemi by nie dryfowal, gdy go podniesiesz na kilkadziesiat centymetrow bedzie uciekal w prawo. Wynika to z kierunku obrotow wirnika. Na ziemi musisz to kontrolowac dragiem "lotek".
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.