madrian Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Ta pierwsza będzie dobra, ale musi być dobrana do cięciwy skrzydła. Za luźna nie będzie trzymać, za mała - będzie zbyt trudna do naciągnięcia i będzie mocno prężyć, tak że zniszczyć może samo skrzydło i kołki. Pewnie taką ci zaproponują - to po po prostu gotowy produkt. Potrzebujesz 4 gumy na model. Ta druga będzie "wydajniejsza, ale trzeba ją będzie wiązać, a to ją potencjalnie osłabia. Można ją za to dokładnie dobrać do długości i potrzeb. Ale tu trzeba dobrać rozmiar. W Modelarni mają wzornik gum. poproś o wgląd i wybierz taką, jak ci pasuje. Ok 3-5 mm szerokości powinna być dobra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol96 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Witam ponownie. Druga przesyłka już doszła. Teraz chcę przetestować zestaw "na sucho" (tzn. bez zamontowania w samolocie. I mam pytanie: 1. pod który kanał mam popodpinać poszczególne 3 serwa? (lotek, wysokości i kierunku), oraz wtyczkę regulatora? 2. I o co chodzi z tym kablem do "bindowania"? 3. I jak ogólnie uruchomić to wszystko, żeby niczego nie spalić? 4. I jeszcze: jak podłączać wtyczki serw, regulatora do odbiornika (czy jest możliwość podłączenia wtyczki odwrotnie o 180 stopni)? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam. PS. Dodam, że szukałem i nadal szukam odpowiedzi na te pytania na forum i poza nim,ale nic nie znalazłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MoleHunter Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 1CH-LOTKI 2CH-SW(ster wysokości) 3CH-PRZEPUSTNICA(regulator) 4CH-SK(ster kierunku) Kablem do bindowania normalnie bindujesz,a jeśli całą elektronikę masz dobrze dobraną, i podłączone + do + i - do - to nic nie spalisz i jest możliwość podłączenia odwrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol96 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Znalazłem instrukcję bindowanie INSTRUKCJA Czy jest ona poprawna? Czy do wszystkich aparatur 2.4 Ghz jest ona taka sama? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MoleHunter Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Bindowanie Turnigy 9x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 A procedura bindowania aparatur 2,4 GHz wygląda tak samo. I jesteś tego pewien? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MoleHunter Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Kurde, już wyciąłem ten kawałek, przeczytałem to gdzieś na tym forum, myślałem że tak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid18011996 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Nie będę robił nowego tematu mam pytanie zrobiłem kadłub TOTO-0 i trochę krzywo go przykleiłem jest na to jakaś rada, aby go wyprostować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol96 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Mam jeszcze jedno pytanie: bindowanie przebiegło pomyślnie. Podłączyłem serwa pod 1 i 2 kanał, a pod 3 regulator, z tym że do niego nie ma podłączonego silnika. Czy to dobrze, że w tym przypadku drążek gazu sterował serwem podłączonym do kanału 2? 2. Czy podłączenie 3 kablisilnika do 3 kabli regulatora może odbyć się w losowej kolejności/schemacie? EDIT: 3.I jeszcze: czy mogę uruchomić silnik bez śmigła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Masz Mode1 czy Mode2? Nie wiem, czy podłączanie ESC bez silnika to dobry pomysł... Trzy kable ESC - silnik podłączasz dowolnie. Jeżeli silnik będzie się kręcił w odwrotną stronę - zamieniasz dwa z trzech kabli ESC - silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol96 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 MODE 2 (gaz po lewej, czyli ten drążek po lewej jak go pionowo ruszam to nie wraca sam do pozycji neutralnej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 To co najmniej dziwne.. To jest T9x? Silnik bez śmigła na próbę OK, ale nie dawaj max obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol96 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Już sprawdziłem. Fakt, aparatura jest MODE 2, ale w ustawieniach aparatury (tam gdzie jest do wyboru MODE 1,2,3,4) miałem zaznaczone MODE 1. Teraz wszystko działa. Jest jeszcze jeden dylemat: czy to normalne, że silnik załącza się wtedy, gdy drążek przesuwam do siebie (do dołu aparatury)? Dodam to, że silnik w ogóle startuje gdy drążek jest w pozycji od neutralnej do tej skrajnej do siebie,natomiast w zakresie od neutralnej do skrajnej góry nic się nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Rewers na kanale gazu + kalibracja ESC i/lub aparatury (http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=16223&postdays=0&postorder=asc&start=913). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol96 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 1. A w tym opisie co podałem, to co jest nieprawidłowe w działaniu drążka gazu? 2. A na czym polega kalibracja ESC? Bo w tym linku jest tylko kalibracja aparatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 1. A w tym opisie co podałem, to co jest nieprawidłowe w działaniu drążka gazu? To, że działa "na odwrót"? 2. A na czym polega kalibracja ESC? Bo w tym linku jest tylko kalibracja aparatury. A Google wymaga zapłacenia abonamentu? Może by tak poszukać instrukcji do swojego ESC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Nie będę robił nowego tematu mam pytanie zrobiłem kadłub TOTO-0 i trochę krzywo go przykleiłem jest na to jakaś rada, aby go wyprostować? Z uwagi na to, że geometria w modelu jest bardzo ważna, najlepiej zrób go jeszcze raz. To niewielki koszt, a więcej się nauczysz i złapiesz praktyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol96 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Programowaniem ESC itd. zajmę się jutro. Dzisiaj zamontowałem śmigło. Czy tak jest dobrze? . Dodam, że śmigło z obu stron przykręcone jest śrubkami z zestawu od silnika, a do skrzydła przymocowałem taki okrągły plastikowy "adapter" (jeśli można to tak nazwać), który zapobiega "klepotaniu" śmigła na wale. Czy taki sposób montażu jest prawidłowy? Czy lepiej użyć PropSavera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 przy tak zamnontowanym śmigle nawet przy lekkim uderzeniu w ziemię silnikiem ośke masz do wymiany gdyż na 100% się zegnie. te silniki tak już mają ale można to w jakimś stopniu zniwelować skracając ośke i montując piaste tak aby piasta zaczynałasię zaraz nad rotorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol96 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 A czy propsaver jest lepszym rozwiązaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.