Robert Holeczek Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 Ostatnio podczas rutynowego czyszczenia MVVS'a 2.5 po zdjęciu głowicy jedna ze śrub mocujących ożebrowanie wyleciała. Musiała pęknąć podczas eksploatacji silnika, gdyż wcześniej już rozbierałem ten silnik i śruba była w porządku, a ja jej nie ukręciłem. Niestety śruba pękła na równi z karterem, więc nie było możliwości złapania jej i wykręcenia. Tu z pomocą przyszedł Paweł Praus, gdyż ja trochę bałem się wykonywać tej operacji, bo karter jest całkiem dobry (jeszcze żaden "szpec" go nie miał w rękach) i szkoda by mi go było gdybym uszkodził gwint. Cała operacja polegała na napunktowaniu idealnie na środku kawałka śruby, który pozostał w karterze i rozwiercenie jej wiertłem o 0.5mm mniejszym, niż średnica rdzenia urwanej śruby (między wiertłem a gwintem w karterze było tylko 0.25mm, lecz Paweł dał radę i gwint nie został naruszony :wink:). Następnie skrobak z tego tematu został z wyczuciem wbity w śrubę i została ona za jego pomocą wykręcona. Tak wygląda śruba po tej operacji: Zdjęcia na razie z telefonu, bo akumulator w aparacie padł, ale jak tylko się naładuję to zmienię fotki na lepszej jakości Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 a przyszłość gdybyście mieli problem, to dysponuję dostępem do specjalistycznych obrabiarek np drązarki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.