Jump to content

Quest 50 Cmpro


BartekSz

Recommended Posts

Większość zawiasków ma wycietą w środu szczelinę do łatwiejszego wnikania kleju do środka (jak jej nie ma to warto zrobić). W miejscu tej szczeliny można też nawiercić w mały otorek w balsie (wzdłuż wsuwanego zawiasu), który również poprawia wnikanie kleju do wnętrza. Nadmiar kleju zawsze wycieram papierem. Klej oczywiście usztywnia nieco zawias (ta kredka powinna pomóc - wcześniej sam nie znalem tego patentu - dzięki za podpowiedź) ale podejrzewam, że szybko ulega destrukcji i pozostaje sama materia zawiasu. W każdym razie, po dłuższej eksploatacji nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów na zawiasach. Ważne jest aby dobrać odpowiednia wielkość i grubość zawiasu do wielkości modelu. A są przeróżne.

Link to comment
Share on other sites

W instrukcji do składania questa 50 jest pokazane gdzie ma być środek ciężkożci:

95 - 105 mm od krawędzi natarcia skrzydła. Z rysunku można sie domyśleć, że pomiaru dokonuje się przy kadłubie.

To jest pewnie ok 1/3 średniej cięciwy.

Ja narazie wkleiłem statecznik poziomy. Nawet udało sie to zrobić równo.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Quest poleciał. Strasznie jest reakcyjny, mam za duże wychylenia sterów. Wykonałem tylko jeden lot , zaskoczyła mnie wcale nie tak duża prętkość podejścia do lądowania.

Zastosowany silnik Os 46AX i śmigło Apc 12/4 jest moim zdaniem jak najbardziej optymalnym rozwiązaniem. Teraz czs na regulacje modelu. Jeśli macie jakieś związane z tym sugestie bardzo proszę o informacje.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

W minioną niedzielę Quest znów wzbił się w powietrze. Tym razem start odbył się już spokojnie. Zmieniłem (zmniejszyłem)wychylenia sterów.Model podczas wznoszenia na pełnej mocy skręcał lekko w prawo, prawdopodobnie wartości skłonu silnika podane w instrukcji są niewłaściwe.Ustawiłem silnik 2stopnie w dół i tyle samo w prawo. Po nabraniu bezpiecznej wysokości tj.ok.40m rozpocząłem testy. W locie ze średnią prędkością model leciał prosto , natomiast na pełnym gazie miał tendencję do lekkiego skrętu w prawo. Lot w pionie w górę i w dół prawidłowo.

Quest lata jak błyskawica , beczki kręci zadziwiająco łatwo i szybko. Podczas lotu z mniejszą prędkością jest w pełni sterowny. Podejście do lądowania można wykonać z małą prędkością. Jednak ci którzy przyzwyczjeni są do niskich prędkości 3D mogą prawdopodobnie być zawiedzeni, aż tak wolny nie jest. Piszę prawdopodobnie bo

udało nam się wykonać tylko jeden długi lot. Na dalsze testy nie pozwoliła raptowna śnieżyca w której to przyszło lądować. Mimo to Quest podchodził do ląd. stabilnie, a mój Os 46 AX nawet nie jęknął. Mimo temp -1stC. nie mieliśmy żadnych kłopotów z silnikiem, tak jak reszta moich Osów i ten spisuje się rewelacyjnie. Na śmigle APC14/4 kręci 13100obr. na paliwie contest 10.

Wniosek po niedzielnym locie jest taki, jest to model dla wprawnego pilota , model którym można dobrze polatać. Mam nadzieję , że w najbliższą sobotę aura będzie bardziej łaskawa i przeprowadzimy dalsze testy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Guest mirekf3a

a mnie troche ubawilo stwierdzenie, ze paliwo do 2T jest tanie :) Podany przyklad obrotow Webry byl robiony na paliwie CoolPower 10%. Dla Ciekawostki powiem, ze 1galon tego paliwa kosztuje troche ponad stowke ;)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jeśli ktoś lata tym modelem z silnikiem 4-takt , proszę o podzielenie się swoją opinią na temat tego rodzaju napędu.

Latałem Questem z silnikiem OS 70 FS. Napęd jest wspaniały jak każdy czterotakt.Do tego modelu jednak za ciężki. Quest lata całkiem poprawnie,ale wymaga baaardzo lekkiego wyposażenia.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.