arti05051971 Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 Zakupiłem w zeszłym roku takowy samolocik - "PIPER J-3 CUB 48S firmy The World Models w skali 1:6. Co o nim sądzicie ? Może ktoś nim wcześniej latał ? Kilka informacji o nim: - rozpiętość skrzydeł - 1800mm - powierzchnia skrzydeł - 45 dm - długość - 1200m - waga do lotu - 2500g - proponowany silnik - 0,40-0,56 2T / 0,52-0,56 4T Ja zastosowałem silnik - Super Tigre G-51 ... Pojemność: 0,51 cu in (8,3cm3) Kilka fotek ...
Irek350 Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 Witaj Trochę offtopic. " Co o nim sądzicie ? " Takie pytanie powinieneś chyba zadać przed zakupem modelu :wink: A tak ogólnie to fajny model , czy kadłub jest z laminatu? Gdzie go kupiłeś?
arti05051971 Opublikowano 3 Lutego 2011 Autor Opublikowano 3 Lutego 2011 Witaj Trochę offtopic. " Co o nim sądzicie ? " Takie pytanie powinieneś chyba zadać przed zakupem modelu :wink: A tak ogólnie to fajny model , czy kadłub jest z laminatu? Gdzie go kupiłeś? Cała konstrukcja jest sklejkowo-balsowa pokryta folią. Kupiłem go tutaj... http://www.modelmotor.pl/piper-j-3-cub-48s-1-6-scale-180cm.html jest w sprzedaży i tutaj, a przynajmniej był ... http://www.ef3m.pl/1010,-b-piper-j-3-cub-48s-1-6-scale-arf-b-.html http://www.rcabc.com/product_info.php?products_id=1051
Major Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Maska wyryta jak na 2 silniki, ... no i 2T ;(. Juz by lepiej z takim drugim pseudo cylindrem wyglądał a głowica do dołu.
Pit Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Maska wyryta jak na 2 silniki, ... no i 2TCo za brutal
arti05051971 Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Opublikowano 4 Lutego 2011 Maska wyryta jak na 2 silniki, ... no i 2T ;(. Juz by lepiej z takim drugim pseudo cylindrem wyglądał a głowica do dołu. Wszystko kwestia gustu ... :wink: mimo wszystko dzięki za krytyczne słowa ... :roll:
Kucimek Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Witam. Zastanawiam się jaki silnik wybrać do takowego samolotu oczywiście rozpiętość 1840mm chce kupić silnik na "lata" więc mój wybór padł na 4t (czytałem że te są trwalsze) . Najpierw miał być ASP 0.70 ale kilka groszy więcej i mam już ASP 0.80 na nastik-u piszą , że pojemność 12.8 na innej stronie 13.2 0_0 ten sam silnik , jak ze śmigłami chciałby żeby byłyby jak najniższe obroty ale czy to dobrze?? Myśle o śmigle 14x8 :roll: . Czytam gdzieś że lepiej już ASP 0.90 ale czy to nie za wielki 15cm...Jak z trwałością silników ASP i ich osiągami? Może polecacie porównywalne silniki innych firm.
Kwazio Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 ... chce kupić silnik na "lata" więc mój wybór padł na 4t (czytałem że te są trwalsze). Najpierw miał być ASP 0.70 ale kilka groszy więcej i mam już ASP 0.80 na nastik-u piszą , że pojemność 12.8 na innej stronie 13.2 0_0 ten sam silnik , jak ze śmigłami chciałby żeby byłyby jak najniższe obroty ale czy to dobrze?? Myśle o śmigle 14x8. Czytam gdzieś że lepiej już ASP 0.90 ale czy to nie za wielki 15cm...Jak z trwałością silników ASP i ich osiągami? ...Z tych trzech pierwszego nie znam, jest natomiast .65. W każdym razie 'na lata' byłby raczej .65 i .80, ponieważ .91 jest z nich najbardziej wyżyłowany. Generalnie silniki bardzo dobre, lepszych bym nie szukał...
Kucimek Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Czyli 0.80ASP a jak z śmigłami?? Lepiej zaduże takie średnie,mniejsze ??Latać będe powoli akrobacje jakieś podstawowe ale z możliwością rozbudowania możliwości...
Kwazio Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 I dobrze, bo .80 jest z nich w dodatku najbardziej niskoobrotowy. Pojemność to 12,8cm?. Zalecają do niego śmigło 13x6, więc 14x6 to już raczej max, a najlepiej 14x5. Rozważasz 14x8, ale ono będzie już za duże.
Kucimek Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 na nastiku zauważyłem , że pisze 14x8 ale punkt w którym osiąga pełną moc będzie nieosiągalny z tak dużym śmigłem i potencjał silnika nie będzie w pełni wykorzystany . Myśle że 14x5 będzie dobre Kolejna sprawa to aparatura i serwa. Apke chciabym najlepszą za jak najniższą cene , zastanawiam się nad radiolink-iem 6-ścio kanałowym ale mało jeszcze o nim opinii . serwa myśle 4xHitec HS-422 i na gaz Hitec HS-311 jak pisałem wyżej model ma latać ja pełnowymiarowiec ale nie chciałbym przeżyć zaskoczenia gdy w locie np jakieś serwo się spali. Sory zaq zadawanie tylu pytań ale pipera już mam kupionego i teraz zastanawiam się nad osprzęteam bo to mój pierwszy tak duży airplan i nie chcę strzelić jakiejś kosztownej "gafy". Dzięki za wszelką pomoc
klaps6 Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 4xHitec HS-422 i na gaz Hitec HS-311Serwa oczywiście wystarczą, to nie akrobat. punkt w którym osiąga pełną moc będzie nieosiągalny z tak dużym śmigłem i potencjał silnika nie będzie w pełni wykorzystanyMaksymalnej mocy takiego silnika (2T) nie osiągniesz na rozsądnym śmigle, zwyczajnie osiąga ją przy zbyt dużych obrotach.mujno proszę Cię.
Kucimek Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 Chodzi oczywiście o silnik 4t (to ma być inwestycja na lata)Serwa wydaje mi się , że "ciut" na wyrost.Sora za błędy ale się musiałem śpieszyć
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.