Skocz do zawartości

The World Models - Piper J-3 CUB 48S - skala 1:6.


arti05051971

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem w zeszłym roku takowy samolocik - "PIPER J-3 CUB 48S firmy The World Models w skali 1:6.

Co o nim sądzicie ?

Może ktoś nim wcześniej latał ?

Kilka informacji o nim:

- rozpiętość skrzydeł - 1800mm

- powierzchnia skrzydeł - 45 dm

- długość - 1200m

- waga do lotu - 2500g

- proponowany silnik - 0,40-0,56 2T / 0,52-0,56 4T

Ja zastosowałem silnik - Super Tigre G-51 ...

Pojemność: 0,51 cu in (8,3cm3)

 

 

Kilka fotek ...

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Trochę offtopic.

" Co o nim sądzicie ? "

Takie pytanie powinieneś chyba zadać przed zakupem modelu :wink:

A tak ogólnie to fajny model , czy kadłub jest z laminatu?

Gdzie go kupiłeś?

Cała konstrukcja jest sklejkowo-balsowa pokryta folią.

Kupiłem go tutaj...

 

http://www.modelmotor.pl/piper-j-3-cub-48s-1-6-scale-180cm.html

 

jest w sprzedaży i tutaj, a przynajmniej był ...

 

http://www.ef3m.pl/1010,-b-piper-j-3-cub-48s-1-6-scale-arf-b-.html

 

http://www.rcabc.com/product_info.php?products_id=1051

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Zastanawiam się jaki silnik wybrać do takowego samolotu oczywiście rozpiętość 1840mm chce kupić silnik na "lata" więc mój wybór padł na 4t (czytałem że te są trwalsze) . Najpierw miał być ASP 0.70 ale kilka groszy więcej i mam już ASP 0.80 na nastik-u piszą , że pojemność 12.8 na innej stronie 13.2 0_0 ten sam silnik , jak ze śmigłami chciałby żeby byłyby jak najniższe obroty ale czy to dobrze?? Myśle o śmigle 14x8 :roll: . Czytam gdzieś że lepiej już ASP 0.90 ale czy to nie za wielki 15cm...Jak z trwałością silników ASP i ich osiągami? Może polecacie porównywalne silniki innych firm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... chce kupić silnik na "lata" więc mój wybór padł na 4t (czytałem że te są trwalsze). Najpierw miał być ASP 0.70 ale kilka groszy więcej i mam już ASP 0.80 na nastik-u piszą , że pojemność 12.8 na innej stronie 13.2 0_0 ten sam silnik , jak ze śmigłami chciałby żeby byłyby jak najniższe obroty ale czy to dobrze?? Myśle o śmigle 14x8. Czytam gdzieś że lepiej już ASP 0.90 ale czy to nie za wielki 15cm...Jak z trwałością silników ASP i ich osiągami? ...

Z tych trzech pierwszego nie znam, jest natomiast .65. W każdym razie 'na lata' byłby raczej .65 i .80, ponieważ .91 jest z nich najbardziej wyżyłowany. Generalnie silniki bardzo dobre, lepszych bym nie szukał...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dobrze, bo .80 jest z nich w dodatku najbardziej niskoobrotowy. Pojemność to 12,8cm?.

Zalecają do niego śmigło 13x6, więc 14x6 to już raczej max, a najlepiej 14x5.

Rozważasz 14x8, ale ono będzie już za duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nastiku zauważyłem , że pisze 14x8 ale punkt w którym osiąga pełną moc będzie nieosiągalny z tak dużym śmigłem i potencjał silnika nie będzie w pełni wykorzystany . Myśle że 14x5 będzie dobre :) Kolejna sprawa to aparatura i serwa. Apke chciabym najlepszą za jak najniższą cene , zastanawiam się nad radiolink-iem 6-ścio kanałowym ale mało jeszcze o nim opinii . serwa myśle 4xHitec HS-422 i na gaz Hitec HS-311 jak pisałem wyżej model ma latać ja pełnowymiarowiec ale nie chciałbym przeżyć zaskoczenia gdy w locie np jakieś serwo się spali. Sory zaq zadawanie tylu pytań ale pipera już mam kupionego i teraz zastanawiam się nad osprzęteam bo to mój pierwszy tak duży airplan i nie chcę strzelić jakiejś kosztownej "gafy". Dzięki za wszelką pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4xHitec HS-422 i na gaz Hitec HS-311

Serwa oczywiście wystarczą, to nie akrobat.

punkt w którym osiąga pełną moc będzie nieosiągalny z tak dużym śmigłem i potencjał silnika nie będzie w pełni wykorzystany

Maksymalnej mocy takiego silnika (2T) nie osiągniesz na rozsądnym śmigle, zwyczajnie osiąga ją przy zbyt dużych obrotach.

muj

no proszę Cię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.