student87 Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Witam ! Jestem początkującym modelarzem. Proszę o pomoc w wyborze wyposażenia do Fun Cub'a. Wyposażenie będe kupował w HK, proszę o pomoc w wyborze silnika, regla i serw mam 4 pakiety 3s 2200 mAh Link to comment Share on other sites More sharing options...
jary14 Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 :szukaj: :szukaj: :szukaj: Klik :szukaj: :szukaj: :szukaj: Producent zaleca do FunCuba Himax'a, czyli taki odpowiednikiem na UH będzie Turnigy SK 3542 1000Kv . Tak napisałem wcześniej i tego się trzymam. Serwa dobierz wg instrukcji. W skrzydła wpakuj 4x 9-ciogramówki (np. TP SG 91), a na SW i SK pewnie mają być jakieś większe - ale to już tylko moje gdybania - sprawdź w instukcji Link to comment Share on other sites More sharing options...
robas69 Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 W moim jeszcze nie oblatanym: - Pulso 2814/20, - Jeti Eco 40 - zgodnie z opisem może zasilić 6 serw, więc akurat do Funcuba, a silnik bierze w porywach 30 A, - serwa na wysokość i kierunek Hs - 82 mg, - serwa na lotki i klapy Hxt 900 - niezbędne niewielkie wypełnienie kieszeni w płatach, - akumulator Dualsky 3 S 2100 mAh, 30C, - piasta Pelikana na wał 4 mm z mini kołpakiem w kolorze odpowiadającym wiśniowym naklejkom, - śmigło APC E chyba 12 x 6. Z tym wyposażeniem masa do lotu ~ 1060 g. Przy wklejaniu dźwigni w płaty nie popełnij mojego błędu - dźwignie lotek i klap muszą być wklejone w różnych kierunkach. Lotki w kierunku krawędzi natarcia, a klapy do spływu. Zwróć szczególną uwagę na idealne sklejenie połówek kadłuba - najlepiej wolnoschnącą żywicą, żeby mieć czas na prawidłowe ich ustawienie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capriman Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Hej Dlaczego na SW i SK serwo "Hs - 82 mg" a nie np hxt 900? W ogóle to co to za serwo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jary14 Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 W ogóle mocniejsze. cięższe i wytrzymalsze :roll: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=295 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capriman Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 No rozumiem że bardziej niezawodne i wytrzymalsze tylko cena już gorsza. Pomijając niezawodność ale czy serwo hxt 900 1.6kg-cm nie uciągnie już w takim modelu jak fun cub steru kierunku i wysokości? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WZ Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Tu jest wyposażenie do FUN CLUB oprucz silnika i regulatora http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=14953 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robas69 Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Zwróć uwagę na to jaka jest długość dźwigni (popychacza w naszym wypadku) przy lotkach i klapach ~ 10 cm, a jaka przy sterze kierunku i wysokości ~ 40 cm. Moment musi zostać przeniesiony na tak długiej drodze, czyli serwo musi być "silniejsze". Poza tym do steru kierunku zamontowane jest tylne podwozie, więc zębatki serwa powinny być bardziej wytrzymałe mechanicznie, niż plastiki w Hxt 900. Hs - 82 MG ma metalowe tryby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jary14 Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 ale czy serwo hxt 900 1.6kg-cm nie uciągnie już w takim modelu jak fun cub steru kierunku i wysokości? No może mieć problemy, zwłaszcza, że FunCub, to nie zwykły trenerek... jest przeznaczony, do trochę innego latania :wink: Ja w każdym razie na ogon bym dawał mocniejsze serwa, niż 9-cio gramowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robas69 Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Tu jest wyposażenie do FUN CLUB oprucz silnika i regulatora http://modele.sklep.pl/pr...oducts_id=14953 Z całym szacunkiem dla Kolegi WZ, ale nie polecałbym nikomu tego wyposażenia. 5 gramowe serwa można sobie wbudować do modelu halowego, który nie wie co to prędkość i opór wiatru, a w dodatku ma zawiasy z taśmy, a nie ze sprasowanego elaporu. Wydaje mi się, że Kolega, który nie chce wydać dużo, a jednocześnie ma zamiar polatać tym modelem (abstrachuje czy to dobry wybór na pierwszy model), powinien zajrzeć do instrukcji, albo na stronę producenta. Tam jest dedykowane wyposażenie. Wystarczy sprawdzić dane np. zalecanych serw i dobrać sobie jeśli już nie te, to tańsze odpowiedniki. Ludzie z Multiplex'a wiedzą co robią i należy im zaufać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.