BartekSz Opublikowano 25 Lipca 2007 Opublikowano 25 Lipca 2007 Prosze o opinie ludzi posiadających te silniki. Interesuje mnie łatwość regulacji, reakcja na gaz (musi być szybka bez zadławień) oraz elastyczność silnika czyli jak sobie radzi z różnymi śmigłami [/b]
tikicaca Opublikowano 25 Lipca 2007 Opublikowano 25 Lipca 2007 latwosc regulacji i wchodzenie na obroty zalezy bardziej od uzytego paliwa i swiecy, niz od szczegolow konstrukcyjnych silnika. Na kazdym silniku ktory ma dobre sprezanie i wmiare precyzyjny gaznik da sie uzyskac plynne przejscie obrotow, kwestia tylko umiejejtnej regulacji. Jezeli sie jest w temacie, to latwosc regulacji kazdego silnika jest taka sama, roznica jest w tym ze niektore są bardziej tolerancyjne w zakresie skladu mieszanki, inne mniej. Elastycznosc silnika jest scisle powiazana z jego momentem obrotowym, czyli ze skokiem tloka. Majac dane fabryczne mozna latwo porownac ze soba, wiekszy skok, daje wiekszy moment
modelmaniak Opublikowano 25 Lipca 2007 Opublikowano 25 Lipca 2007 Podstawową róznicą dzielącą te 2 motorki jest fakt że Webra jest silnikiem 5 kanałowym, a OS 3 kanałowym. Ta różnica wskazuje raczej na to że webra jest silnikiem kręcącym wyższe obroty ale o mniejszym momencie obrotowym niż OS. Jeżeli chodzi o silnik do heli to wziąłbym webrę. Do akrobata ew. Fun fly kupiłbym OS'a. Regulacja i niezawodność porównywalne.
BartekSz Opublikowano 25 Lipca 2007 Autor Opublikowano 25 Lipca 2007 Czyli tak jak myślałem. Os max dodatkowo jest znacznie tańszy i na niego się zdecyduje Dzis dostałem odpowiedź od Webry: "With the 13x4W we don't have test result. Results with other prop sizes together with the A2-50 muffler see following: 10x6 APC / 15200 rpm 11x6 APC / 13800 rpm 12x6 Graupner / 12000 rpm 12,25x3,75 APC / 12700 rpm"
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.