Boogie Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 W ubieglym roku latalem modelem Kosmos Nicolasa Pietu. Na ten rok postanowilem model troche odchudzic i w ten sposob powstala wersja V2. Czesci wykonalem z depronu AERO, ktory jest lzejszy od dostepnego u nas Extruporu. Skrzydlo oraz lotki zostaly wyfrezowane, natomiast reszte wyazurowalem i pokrylem folia. Wszystko ciete ludzkim CNC tzn noz plus skalpel. Masa wszystkich czesci to 33,2g, ubiegloroczne elementy wazyly 47,5g, wiec ponad 14g do przodu!! co stanowi 30% zysku!! Wyposazenie: -Pulso 2203/52, -regulator 6A Flighttech. -Hyperion 240 2s, -serwa JR 188x2, 1xdymond D47 odchudzane, -odbiornik 6004 Futaby 2,4GHz. -akcesoria weglowe F3P firmy GRAPE, ktore praktycznie nic nie waza:D Zeszloroczny model wazyl 121-122g do lotu. Mam nadzieje, ze z tegorocznym zmieszcze sie w 105-108g.
Malker Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Wariat Niezła robota Widziałem kiedyś na RCG taki modelik kryty był folią taką cieniuteńką z torebeczek śniadaniowych. Ażurki miałeś jakieś wzory żeby to zachowało trochę sztywności czy tak jak Ci sie podobało??
Artemis3 Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Wygląda całkiem konkretnie sympatycznie! Jestem zdziwiony że celujesz jedynie w masę ok 105g, bo mój model z przed dwóch lat był zupełnie nie ażurowany a ważył 108g (tez na nieodchudzanym sprzęcie) Swoją droga ostatnio dochodzę do konkluzji że zbijanie masy w takich modelach jest o tyle trudne, że przy zastosowaniu lekkiego (12-sto gramowego) silnika oraz aku 240mAh jest diabelny problem ze środkiem ciężkości... A szkoda bo wtedy nawet nie ażurowany model wychodziłby poniżej 110... Podziwiam zapał, ja osobiście zostaje przy typowym ażurowaniu:)
Zdzisław Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Podziwiam zapał napisz coś więcej o silniku i serwach
Boogie Opublikowano 14 Lutego 2011 Autor Opublikowano 14 Lutego 2011 Ażurki miałeś jakieś wzory żeby to zachowało trochę sztywności czy tak jak Ci sie podobało??Azury sa typowymi trojkatami imitujacymi kratownice, ktora ma najlepszy stosunek masy do wytrzymalosci. Jestem zdziwiony że celujesz jedynie w masę ok 105g Zeszloroczne wyposazenie wazylo 62g. Tegoroczne bedzie moze z gram ciezsze- silnik i serwa ciezsze, a akusy takie same. Masa modelu spadla o 14g, wiec nie ma co patrzec na kolejne zmniejszenie masy, w koncu prety i klej beda wazyc tyle samo... napisz coś więcej o silniku i serwachA co tu wiecej pisac- kopia AXI 2203/52 ze smiglem 9x3, zeby model byl jak najwolniejszy, a serwa to cyfrowki JRa odchudzone o dolna partie obudowy oraz stary, poczciwy dymond i to chodzacy na BECu, a nie na 2s. Jak masz jakies pytania to smialo
Artemis3 Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 kopia AXI 2203/52 ze smiglem 9x3 O kurczę... człowiek myśli że jest taki mądry a tu szok - nigdy nie myślałem o zwiększeniu skoku śmigła w halówkach... Śmigło jakiej firmy? Silniki mamy podobne osiągami, więc może podkradnę patent (Boogie wspomagasz konkurencję )
Boogie Opublikowano 14 Lutego 2011 Autor Opublikowano 14 Lutego 2011 Raczej zmniejszeniu skoku- w zeszlym roku latalem na takich samych Wiec pomysl Smigla prawdopodobnie beda weglowe, czekam na info, czy czlowiek ktory je wykonuje wyrobi sie na zawody za 3 tygodnie. bym mogl je osobiscie odebrac.
jakuban Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 U siebie w sklepie mam dosyć ciekawe silniki Hyperiona. Zamierzam przy najbliższej okazji sprawdzić ich możliwości. Chodzi dokładnie o: http://www.rcbzik.pl/standard/shop/10-110-0-Z-1705-11-Turn-2250-Kv.html i http://www.rcbzik.pl/standard/shop/10-111-0-Z-1705-14-Turn-1800-Kv-.html Sorry za tę kryptoreklamę A z ciekawych opcjonalnych napędów są jeszcze dwie wersje Scorpiona: http://www.scorpionsystem.com/catalog/motors/s25/S2503_1610/ i http://www.scorpionsystem.com/catalog/motors/s25/S2503_1960/
Artemis3 Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Dobra łapiesz za słówka, ale racja moje niedopatrzenie... Jakoś rzeczywiście nie zwróciłem na to uwagi. Jak wychodził ci stosunek wyażurowanego modelu do takiego na wpół wyażurowanego/ciętego/oklejanego?
Boogie Opublikowano 14 Lutego 2011 Autor Opublikowano 14 Lutego 2011 Jakoś rzeczywiście nie zwróciłem na to uwagi. Jak wychodził ci stosunek wyażurowanego modelu do takiego na wpół wyażurowanego/ciętego/oklejanego? Napisalem w pierwszym poscie: Masa wszystkich czesci to 33,2g, ubiegloroczne elementy wazyly 47,5g, wiec ponad 14g do przodu!! co stanowi 30% zysku!! Co prawda tamte czesci byly pomalowane i wyfrezowane, ale dla przykladu moze sluzyc testowe SFG. Element caly wazy 2g, z wycietymi otworami na wylot 0,8g. Liczac wyfrezowanie na calej grubosci otrzymuijemy mase 1,4g. Po pokryciu folia i prysnieciu farba lekko przytyl do 0,9g Wage mam z dokladnoscia do 0,1g wiec nie kieruj sie tym tak dokladnie. Smigla to weglowe Graupnery w chwili obecnej- bede je porownywal ze zmodyfikowanymi GWSami U siebie w sklepie mam dosyć ciekawe silniki Hyperiona. Zamierzam przy najbliższej okazji sprawdzić ich możliwości. Chodzi dokładnie o: http://www.rcbzik.pl/stan...rn-2250-Kv.html i http://www.rcbzik.pl/stan...n-1800-Kv-.html Sorry za tę kryptoreklamę A z ciekawych opcjonalnych napędów są jeszcze dwie wersje Scorpiona: http://www.scorpionsystem...s25/S2503_1610/ i http://www.scorpionsystem...s25/S2503_1960/ Silniki Hyperiona to niemal kopia silnikow Hackera z seri A10. Przelatalem 3 ostatnie sezony na Hackerach i bylem zawsze bardzo zadowolonym lecz tutaj potrzebowalem czegos z nizszym kv- ponizej 1500, aby moc zagospodarowac smiglo 9 calowe z malym skokiem. Okupilem to wzrostem masy az o 3,9g (lub nawet wiecej- teraz mam mocowanie weglowe do hackera), no ale cos za cos. Silnik Pulso moge dodatkowo odchudzic az o 1,2g, ale nie mam takich umiejetnosci ani sprzetu, aby go dobrze wyfrezowac (ktos chce pomoc :oops: ?). Elektronike odchudzilem poprzez zdejmowanie obudow- niby nie warto, ale niemal 4g na tym zaoszczedzilem w innym modelu, tutaj bedzie ciut mniej.
Boogie Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Opublikowano 18 Lutego 2011 Model jest juz prawie gotowy-fotki wkrotce. po umieszczeniu wszystkiego poza serwem od steru kierunku mialem problemy z wywazeniem modelu- w koncu zdjalem za srodkiem ciezkosci kilkanascie gramow. Postanowilem skrocic dziob, lecz po dwoch probach zmienilem silnik na 5g lzejszy Hacker A10-15s. Masa z nim plasuje sie na okolo 102g do lotu
Malker Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 Folią oklejasz z obu stron? Cały model czy tylko z naddatkiem ażurki? Na co kleisz folię?
Boogie Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Opublikowano 18 Lutego 2011 Folią oklejasz z obu stron?Z jednej. Cały model czy tylko z naddatkiem ażurki?Tylko z naddatkiem. Na co kleisz folię?UHU Por.
Malker Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 Depron 3mm czy 5-6mm?? Z góry dzięki :*
Malker Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 No nie tak oczywiście bo jak byś poczytał na RCG to tam robią z 3 i 6mm ażurowany, nie wiem dokładnie jaka jest zależność kiedy lepiej 3 a kiedy 6.
Boogie Opublikowano 19 Lutego 2011 Autor Opublikowano 19 Lutego 2011 Szostke zastosowal Fabien Turpaud ze wzgledu na mase modelu -150g do lotu. Z reszta nie zastosowal azurow w postaci trojkatow, lecz prostokatow. Za dwa tygodnie bede sie z nim widzial, wiec nie omieszkam "pomacac" dokladnie modelu. W miuedzyczasie wciaz walcze z drobnymi elementami w modelu. Moze jednak uda sie zejsc ponizej setki. Moze to jest tylko dla sportu, ale moze zejde ponizej tej wartosci A tutaj zdjecia gotowego. Masa na chwile obecna to 101,5g. Pisze, że na chwile obecna, gdyz model bedzie jeszcze odchudzony- skrocone kable itd, ale to dopiero po oblocie, Dojda jeszcze hamulce o masie 1-1,1g max Ostateczne wyposazenie to: -silnik Hacker A10-15s +GWS 8x4,3 (potem albo wunglowe 9x2, ale 8x4,3/9x4,7 w wersji specjalnej), -regulator Flighttech 6A -serwa: JR 188 na lotki, JR 185 na ster wysokosci Dymond D47 na ster kierunku -akumulator Hyperion 2s 240mAh obecnie, potem 2s 180mAh -Odbiornik Futaba R6004FF bez obudowy oczywiscie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.