tede1408 Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Przedstawiam zrobiony przeze mnie model rzutka wykonanego ze statecznika z gumówki 'sowa', rurki do napojów z McDonalda oraz resztek balsy 1,5mm obok modelu przykład że z lotnictwem się nie rozstaje nawet na krok.(chyba że mi się bateria w komórce rozładuje :lol2:) Jako obciążenie użyłem 5 osiek z nitów. Dobry modelik dla początkujących. Przy budowie można nauczyć się obróbki balsy oraz zasad aerodynamiki wymiary samolotu: http://img198.imageshack.us/i/wymiarys.jpg/
ppompka Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 To skoro zbudowałeś ten model, to powiedz dlaczego on lata, przy jego budowie przecież można nauczyć się zasad aerodynamiki.
PlayerWithoutName Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 I w co grasz na komórce? :mrgreen:
tede1408 Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Opublikowano 25 Lutego 2011 http://3gplay.pl/gra-java/Free_Flight_3D/?id=1377 To skoro zbudowałeś ten model, to powiedz dlaczego on lata, przy jego budowie przecież można nauczyć się zasad aerodynamiki.chodzi mi o podstawową wiedzę w budowie modeli latających: profil skrzydła, ść...
Leszek_K Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 PPompka - a ty wiesz? Jezeli nie wiesz to powinienes najpierw sie dowiedziec a potem kogos egzaminowac.
ppompka Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Wiem. Ale przy sklejeniu owalu, rurki do napojów, i usterzenia raczej niewiele można nauczyć się o choć podstawowej aerodynamice. PS. czy te skrzydło ma profli inny niz płaska płytka (to to też profil, że ktos się nie przyczepił)??
stasw328 Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 To skoro zbudowałeś ten model, to powiedz dlaczego on lata, przy jego budowie przecież można nauczyć się zasad aerodynamiki. Powietrze nad skrzydłem przemieszcza się szybciej niż to pod skrzydłem wytwarzając niższe ciśnienie tworzące siłę nośną :twisted:
ppompka Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Tak, pod warunkie, że skrzydło ma wypukło-płaski, lub wypukło wklęsły profil. Przy płaskiej płytce lub przy profilu symetrycznym musi być spełniony jeszce jeden warunek, czyli odpowiedni kat natarcia, wtedy dopiero jest siła nośna. Przy równoległym opływaniu powietrza proflili symetrycznych, i płaskiej płytki nie powstaje siła nośna.
tede1408 Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Opublikowano 25 Lutego 2011 Wiem. Ale przy sklejeniu owalu, rurki do napojów, i usterzenia raczej niewiele można nauczyć się o choć podstawowej aerodynamice. PS. czy te skrzydło ma profli inny niz płaska płytka (to to też profil, że ktos się nie przyczepił)?? skrzydło to wygięta balsa z przyklejonymi żeberkami.
madrian Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 A czemu on taki krzywy? :wink: To nie świadczy najlepiej o jakości zdobytej wiedzy, podczas budowy tego modelu. Pomysł jest ciekawy. Tylko wykonanie nieco odstaje od średniej. Do modelu tego typu, spróbuj dorobić uszy lub wznios. Inaczej drobny błąd w wyważeniu poprzecznym i model będzie się zwalał na skrzydło. A przy tej masie, nawet kropla kleju może mieć znaczenie dla wyważenia. Warto zatem zadbać o dobrą samostateczność.
tede1408 Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Opublikowano 25 Lutego 2011 te skrzydła to statecznik z gumówki sowa. pracuje nad skrzydłami z uszami. też z balsy 1mm
KrzysiekB. Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Dobrze Dobrze!. Kombinuj Tede1408 Zaczynając od tego typu konstrukcji, nawet odbiegających od średniej - będzie Ci łatwiej z większymi modelami. Staraj się w jak największym stopniu zbliżać się do realizmu, a to na pewno zaowocuje
Kwasiu Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Ale daj jakiśkolwiek kąt zaklinowania płata względem statecznika bo z tego co widać co masz na 0.
tede1408 Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Opublikowano 25 Lutego 2011 Jak na razie na tych skrzydłach to ładnie lata. Puszczałem go w szkole na korytarzu.
Kwasiu Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 To nie znaczy, ze nie może lepiej, zastosuj parę stopni, poeksperymentuj bo co ci szkodzi podłożyć zapałkę pod skrzydło?? :roll:
tede1408 Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Opublikowano 25 Lutego 2011 Eksperymentować będę na innych skrzydłach Może też pomyśle nad zamontowaniem w rurce silnika z serwa i jakiegoś małego akumulatorka.
ppompka Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Ehh, i znów próbujesz pchać się w mikromodele, które na początek nie są dobre. A poza tym, to silnik z serwa bez odpowiednie przekładni raczej nie nadaje się do śmigła. Jak chcesz model halowy, to poszukaj modeli f1n. SAm od takich modeli zaczynałem i bardzo fajnie latały, a zrobienie ich to była bajka. Płyta depronu, deska balsy 4mm, jeden wieczór i możesz zrobić całą eskadre "enek"
Leszek_K Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Mr PPompka i Mr Stasw328 - obydwaj opowiadacie bzdury. A niby to czemu powietrze na gorze ma przemieszczac sie szybciej niz na dole. Kopa mu ktos dal? Poczytac radze, na poczatek w wikipedii. To co panowie opowiadacie sa to bajki dla grzecznych (i nieswiadomych) dzieci.
ppompka Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Jesli opowiadam bajki, to zwracam honor, ale już nie raz widziałem i czytałem o tym, że powietrze na górze skrzydła ma dłuższą drogę, przy czym musi przepływać szybciej niż na dole, co daje różnice ciśnień. Ale nie zmienie zdania, że taki model nie nauczy zbyt wiele o tym, dlaczego lata, i jak ie siły na niego działją, itp.
Leszek_K Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Jak pisalem, to sa bajki dla nieswiadomych. Modelarz powinien takie rzeczy wiedziec. Czy czasteczki gazu (powierza) to takie papuzki- nierozlaczki ze jak rozdzielone to musza sie spotkac? Wszysto co lata lata na tej samej zasadzie. Skrzydlo, smiglo czy wirnik helika to ten sam czort niezaleznie czy z patykow czy z tytanu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.