kamil_rc Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Witam. Za oknem coraz lepsza pogoda, człowiek spragniony latania coraz bardziej.. Po małej przerwie z modelarstwem trzeba powrócić do tego pięknego hobby . Wraz z nowym sezonem muszę kupić nowy nadajnik.. Ogólnie nadajnik ma być już na parę ładnych lat latania modelami dość dużych szybowców, modeli z napędem benzynowym do 100ccm oraz troszkę śmigłowców. Od jakiegoś czasu szukam idealnego nadajnika dla siebie, latałem już na "kciukach" jak i na pulpicie. Na czym mi się lepiej latało ciężko określić, chyba na obu tak samo 8) . Wybór padł na takie nadajnik (oczywiscie już w 2.4GHz); -10CGH -T8FG -Pulpitowa FX30 -I jako jedyna z poza firmy futuba JR 11X Troszkę poczytałem na ich tematy, jedynie mało znalazłem na temat JR 11X i F30. 10CGH chyba odrazu odpada bo nie ma możliwości wgrywania poprawek softu. T8FG jak narazie wyczytałem wiele plusów na jej temat, tylko trochę te 8 kanałów mnie dołuje ale podobno jest możliwość rozbudowy. Tylko nie wiem konkretnie na czym polega ta rozbudowa.. może ktoś wyjaśnić? Co do FX30 tutaj jak dla mnie minusem jest cena, i nie wiem czy jest warta żeby poczekać trochę i dozbierać do niej. Na jej temat nie znalazłem zbyt wiele także prosił bym o opinie. Na koniec zostawiam JR11X.. i Tu nie wiem czy brać ja pod uwagę przy reszcie nadajników.. Co polecacie z tych nadajników?
Leszek_K Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Jezeli juz - FX-30. Stara dobra szkola Multiplexa. W koncu musieli gdzies ten software co go kupili wlozyc.
Major Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Nie wiem czemu się upierasz przy radiu co ma opcje update software.
Gość slawekmod Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Mam T8FG, zrobiłem aktualizację softu i ma teraz 12+2 kanały. Dodatkowo na karcie SD można zapisywać ustawienia modeli. T10 to też świetny nadajnik z tym że nie można aktualizować softu. Dla mnie idealną sprawą było by wpakowanie softu T8 do budy T10 (duży wyświetlacz)
mikon Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Nie wiem czemu się upierasz przy radiu co ma opcje update software. Choćby dlatego że obecne nadajniki są bardzo złożone pod kątem software, presja rynku wymusza szybkie wypuszczanie produktu (=szanse na bugi) a poza tym otoczenie (konkurencja) się zmienia i po jakimś czasie wdrażane są dodatkowe funkcje. Nadajnika z samodzielną aktualizacją softu przy okazji wykrycia bugów albo po dodaniu nowych funkcji nie musisz odsyłać do producenta. Michał
Marek:D Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 10CGH chyba od razu odpada bo nie ma możliwości wgrywania poprawek softu. T8FG jak na razie wyczytałem wiele plusów na jej temat, tylko trochę te 8 kanałów mnie dołuje ale podobno jest możliwość rozbudowy.Kamilu standardowo aparatura ma 8 kanałów proporcjonalnych + 2 włączy/wyłącz. Czyli razem 10. Jak napisał Sławek wystarczy zaktualizować soft - ściągasz plik chyba 1MB, wgrywasz go na kartę pamięci SD(pojemność od 32MB do 2GB - tak mówi instrukcja) i wkładasz kartę do radia. Wszystko przebiega szybciutko, bez problemów. Ja latam benzynkami na razie max 50cm, ale radio jest świetne pod wieloma względami. Programowanie jest banalnie proste, wykresy itp pozwalają ustawiać np miksery bez znajomości instrukcji - wystarczy mała znajomość języka angielskiego. Jeszcze jej nie ulotniłem, ale wygląda, że będzie ok, chcę jeszcze zrobić testy zasięgowe przed pierwszymi lotami. System FASST jak na razie jest jednym z lepszych, w JR chyba jest troszkę gorzej. Posiłkuję się tutaj gazetą Modelarz - w zawodach f3a na 12 czołowych zawodników 11 miało futabę, a jeden JRa. Wszystko oczywiście 2,4GHz. Napędy modeli nie były tylko elektryczne, ale i spalinowe. Z T8FG powinieneś być zadowolony, jak się zdecydujesz to poszukaj jeszcze w sklepach zagranicznych - może cena będzie niższa.
kamil_rc Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 Chyba zostanę przy 8 chyba ze uda mi się dozbierać i wezmę fx30. Właśnie szkoda ze 10 nie ma czytnika kart bo był by to naprawdę niezły nadajnik, i z dość dużym wyświetlacz czego podejrzewam będzie mi brakować w 8 (poprzednio miałem MC19). Zamawiać będę w www.rc711.com bo maja przyzwoite ceny na Futube tylko ze nie ma FX, ale FX sa teraz na promocji w Niemczech także to tez nie problem
Marek:D Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Ciekawostką jest też, że możesz kupić radyjko z tym odbiornikiem: http://www.rc711.com/shop/futaba-r6208sb-24g-8ch-sbus-receiver-high-voltage-high-speed-mode-p-4262.html?cPath=167_33 Oprócz S-Busa i High Speed Mode masz możliwość zasilania bezpośrednio 2 celkami Li-poli. W większych modelach byłoby to przydatne według mnie, bo nie musiałbyś dublować serw w modelu na silnik 80cm, tylko zastosowałbyś mocne zasilane z 7,4v.
Leszek_K Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 S-Bus ??? jak czytam o tym to mam $$$$$ w oczach, niestety nie na moim koncie tylko Futaby. Cudowny pomysl by przywiazac ludzi do swojego sprzetu.
Major Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 S-Bus ??? jak czytam o tym to mam $$$$$ w oczach, niestety nie na moim koncie tylko Futaby. Cudowny pomysl by przywiazac ludzi do swojego sprzetu.Dokładnie tak.
larith Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Mogę zapytać po co wam tyle kanałów w radiu ? ja latam małymi akrobatami elektryk/ spalina i używam tylko 5
Marek:D Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Mogę zapytać po co wam tyle kanałów w radiu ?Podam na swoim przykładzie. Serwa nie należy podpinać przez kable Y, bo prądy są zbyt duże. Więc standardowo wychodzi tak: 2x lotka, 2x ster wysokości, 1x ster kierunku 1x gaz, czasem w 2 miejscach wpięte jest zasilanie, osobiście używam jeszcze radiowego wyłącznika zapłonu i chwilowo pompy dymowej. Mam 8 kanałów w odbiorniku+zasilanie i wszystko mam zajęte. Model to benzyna 50cm, w benzynce 100cm mamy już dublowane serwa i tam potrzeba jeszcze więcej kanałów(choć przeważnie nie do końca, bo przeważnie stosuje się menagery zasilania z pogrubionymi ścieżkami). Gdyby zamarzyła nam się jakaś wypasiona makieta z rozkładanym podwoziem, klapami, slotami i innymi bajerami to potrzebne są dodatkowe kanały.S-Bus ??? jak czytam o tym to mam $$$$$ w oczach, niestety nie na moim koncie tylko Futaby. Cudowny pomysl by przywiazac ludzi do swojego sprzetu.To prawda, tylko taki chwyt marketingowy. Nawet High Speed mode nie wiem czy jest aż taki cudowny, bo szybkości takiej reakcji i tak nie wychwycimy.
Leszek_K Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Kanalow nigdy za wiele ;D Nie bez kozery madrzy rozciagneli 12 kanalowe Evo i 4000 do 16 kanalow. Marek - jak tresura kornikow? Jakies rezultaty?
Marek:D Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Marek - jak tresura kornikow? Jakies rezultaty?Powoli dochodzimy do wspólnego języka, jeszcze muszę je trochę lepiej nauczyć, bo wygryzają mi całe elementy konstrukcyjne, zamiast je tylko odchudzać :rotfl: Wgrywanie im danych do CNC już jakoś opanowałem :wink:
Gość Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 S-Bus ??? jak czytam o tym to mam $$$$$ w oczach, niestety nie na moim koncie tylko Futaby. Cudowny pomysl by przywiazac ludzi do swojego sprzetu.To prawda, tylko taki chwyt marketingowy.Nie do konca. Do zalet S-Bus nalezy m. in. mozliwosc pracy na wyzszych obciazeniach, co w duzych modelach nie zawsze jest bez znaczenia. Ponadto, S-Bus (II generacji) umozliwia w pelni kompatybilna telemetrie (o tym bylo w innym watku). A ze S-Bus swoje kosztuje... Od dawna wiadomo, ze sprzet Futaby generalnie nie jest tani, ale tez wykazuje wysoka jakosc. Jesli juz kto decyduje sie na jego kupno, powinien miec to od poczatku na uwadze, albo od razu siegnac po tani sprzet innych producentow i cieszyc sie zaoszczedzonymi $$$$$.
Leszek_K Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Mr.Jaro - Do zalet S-Bus nalezy m. in. mozliwosc pracy na wyzszych obciazeniachTo znaczy ze w malym modelu wozisz niepotrzebnie ciezkie kable. W tradycyjnym systemie, w duzym modelu i tak dajesz uklad dzielacy zasilanie i ciezkie kable tam gdzie trzeba a lekkie gdzie nie trzeba. Zgadza sie?
kamil_rc Opublikowano 15 Marca 2011 Autor Opublikowano 15 Marca 2011 larith co do kanałów to najwięcej idzie w szybowcu bo pasuje każde serwo osobno podłaczyc. kierunek, podwozie, wyczep, 2xwysokosc, 2x lotki, 2x hamulce i 2x klapy i jakby nie było już jest 11kanałow.. Wiadomo jak sie nie ma takiej ilości kanałów to sie kombinuje . Co do S-bus jak każda nowość trzeba trochę zapłacić i podejrzewam ze dopóki się nie spróbuje tego systemu to nadal będzie postrzegany jako nowość nie potrzebna a wiele kosztująca. Ale jaka to wygoda jak ze skrzydła wychodzi tylko jeden kabel a nie 3.. Ale wiadomo trzeba zapłacić, nikt nie mówił ze będzie tanio z futuba jak z nadajnikiem turning .
Gość Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 To znaczy ze w malym modelu wozisz niepotrzebnie ciezkie kable.Nie. Raczej nie wpadlbym na pomysl ladowania ciezkich kabli "na wyrost" do malego modelu. Bo i po co? Ponadto, jeden S-Bus-Hub 1>3 jest lzejszy, anizeli trzy normalne serwokabel. Podobnie S-Bus-Hub 1>2. Na mnie robi to raczej wrazenie redukcji ciezaru, a nie wozenia niepotrzebnie ciezkich kabli. W tradycyjnym systemie, w duzym modelu i tak dajesz uklad dzielacy zasilanie i ciezkie kable tam gdzie trzeba a lekkie gdzie nie trzeba. Zgadza sie?Fakt, uzywanie zdublowanych odbiornikow, a wiec takze zwrotnicy zasilania jest obowiazkowe w modelach o masie powyzej 25kg. Ale nie rozumiem, dlaczego mialoby to wykluczac stosowanie S-Bus?
Leszek_K Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Nie lubie gdy ktos chce mnie zmusic do uzywania wylacznie ichniego sprzetu. Warcze i gryze.
Gość Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Wolno Tobie. Ja spogladam na te kwestie bardziej pragmatycznie i dotychczas nie mialem powodow do narzekania.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.