Skocz do zawartości

Pytanie do Easy Star'owców i nie tylko.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od dłuższego czasu walczę z następującym zjawiskiem, którego dotyczy moje pytanie.

 

Natychmiast po dodaniu gazu nawet na 15% mocy model skręca zgodnie z kierunkiem obrotów śmigła. Czy nie powinno być odwrotnie?

 

Jestem już tak zamotany, że niewiem czy powiniennem przechylić silnik czy może skupić się na płatach lub sterach.

 

Dodam że ten ES na wyłączonym silniku szybuje idealnie prosto. Napęd pchający, śmigło prawoobrotowe 6x4.

Opublikowano

"skrzyw" silnik w stronę w która obraca model... czyli jak śmigło kreci sie w prawo, to daj wykłon delikatny w prawo, jak w lewo , to w lewo ,powinno pomóc Marku! i szykuj sie na zlot :D

Opublikowano

Chodzi mi głównie o to czy model z pchającym napędem powinien mieć tendencje do przechylania się w kierunku zgodnym z obrotami śmigła czy też w przeciwnym.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Przeciwnym ! To jest moment reakcyjny i sposób napędu (pchający, ciągnący) nie ma w tym wypadku znaczenia. Jeśli model bez silnika leci prosto to skrzydła i stery zostaw tymczasem w spokoju. Sprawdź natomiast mocowanie silnika, czy się nie odkształca po "dodaniu gazu".

- Jurek

Opublikowano

...w przeciwnym, właśnie tego się obawiałem. Więc brak mi pomysłów skąd bierze się występujące u mnie zjawisko.

 

Sprawdziłem przed chwilą mocowanie silnika. Nie odkształca się przy max gazie i modelu trzymanym na stole.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

No to coś jest "nie w osi".... Poszukaj lub w ostateczności podkładki pod silnik.

- Jurek

Opublikowano

Szukam dziś od rana. Wszystko jest dość zmęczone po całym sezonie. Skrzydła mają luz, powichrowane krawędzie spływu. Próbuje to poprawić i jakoś się nawet udaje. Do lotów wkładałem pod skrzydło podkładkę aby było równoległe ze statecznikiem poziomym oraz aby się nie ruszało w kadłubie.

 

Zauważyłem w trakcie testów że gdy ustawie skrzydła w kadłubie tak że prawe bardziej wystaje niż lewe lub jego końcówka jest bardziej wysunięta do przodu niż końcówka lewego to efekt znika. Dodatkowo miałem wtedy silnik przechylony o kilka stopni w ten sposób że pchał model w lewo. Jeśli skrzydła przechyliłem odwrotnie to nawet niesymetrycznie montowany silnik nie pomagał.

 

Na co jeszcze powiniennem zwrócić uwagę?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.