jelcyn Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Od dłuższego czasu walczę z następującym zjawiskiem, którego dotyczy moje pytanie. Natychmiast po dodaniu gazu nawet na 15% mocy model skręca zgodnie z kierunkiem obrotów śmigła. Czy nie powinno być odwrotnie? Jestem już tak zamotany, że niewiem czy powiniennem przechylić silnik czy może skupić się na płatach lub sterach. Dodam że ten ES na wyłączonym silniku szybuje idealnie prosto. Napęd pchający, śmigło prawoobrotowe 6x4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cimek Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 "skrzyw" silnik w stronę w która obraca model... czyli jak śmigło kreci sie w prawo, to daj wykłon delikatny w prawo, jak w lewo , to w lewo ,powinno pomóc Marku! i szykuj sie na zlot Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelcyn Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Chodzi mi głównie o to czy model z pchającym napędem powinien mieć tendencje do przechylania się w kierunku zgodnym z obrotami śmigła czy też w przeciwnym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jerzy Markiton Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Przeciwnym ! To jest moment reakcyjny i sposób napędu (pchający, ciągnący) nie ma w tym wypadku znaczenia. Jeśli model bez silnika leci prosto to skrzydła i stery zostaw tymczasem w spokoju. Sprawdź natomiast mocowanie silnika, czy się nie odkształca po "dodaniu gazu". - Jurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelcyn Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 ...w przeciwnym, właśnie tego się obawiałem. Więc brak mi pomysłów skąd bierze się występujące u mnie zjawisko. Sprawdziłem przed chwilą mocowanie silnika. Nie odkształca się przy max gazie i modelu trzymanym na stole. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jerzy Markiton Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 No to coś jest "nie w osi".... Poszukaj lub w ostateczności podkładki pod silnik. - Jurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrp Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Zrób przegląd całego płatowca. Czasami przyczyny takich zachowań potrafią zaskakiwać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelcyn Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Szukam dziś od rana. Wszystko jest dość zmęczone po całym sezonie. Skrzydła mają luz, powichrowane krawędzie spływu. Próbuje to poprawić i jakoś się nawet udaje. Do lotów wkładałem pod skrzydło podkładkę aby było równoległe ze statecznikiem poziomym oraz aby się nie ruszało w kadłubie. Zauważyłem w trakcie testów że gdy ustawie skrzydła w kadłubie tak że prawe bardziej wystaje niż lewe lub jego końcówka jest bardziej wysunięta do przodu niż końcówka lewego to efekt znika. Dodatkowo miałem wtedy silnik przechylony o kilka stopni w ten sposób że pchał model w lewo. Jeśli skrzydła przechyliłem odwrotnie to nawet niesymetrycznie montowany silnik nie pomagał. Na co jeszcze powiniennem zwrócić uwagę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.