Chriss Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Witam. Od ostatnich dni myślałem sobie nad zbudowaniem statku, który popływa i bez wiatru no i po morzu. Patrzyłem na oferty motorówek w wielu sklepach modelarskich, lecz jakoś żadna mi nie przypadła do gustu. Albo są za drogie, albo mają nieciekawe kształty kabin lub pokładów. Więc zdecydowałem się zbudować coś samemu, co by mi pasowało i było w przyzwoitych cenach. Postanowiłem ją zbudować ze sklejki ( stępka, dziobownica, dejwud dziobowy, denniki, żebra, pół-pokładniki i oczywiście pawęż), z listewek balsy 5mm byłby zrobiony kadłub (poszycie słomkowe). Potem oczywiście szlifowanie i włókno szklane. Pokład byłby zrobiony również ze sklejki, a kabina była by z włókna szklanego, które formowane by było na styropianowym kopycie. Wiem może brzmi to bardzo zawiłe, no ale taka jest moja wizja artystyczna . Długość wynosiła by około 1000mm, szerokość w sumie coś około 300-400mm, a wysokość coś około 150 mm. W sumie siedzę jeszcze nad projektem i rysuje. Przydał by mi się program taki jak ten http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=22753 , tylko nie wiem jak się nazywa, więc narazie szkicuję na papierze. Silnik do niego myśle że byłby z samochodziku, a konkretnie ten (silnik, nie samochodzik)-> http://www.rc-team.pl/evil-power-dragon-nosram-zestaw-bezszczotkowy-p-1523.html . Być może byłby on za mocny, no ale wtedy łódka jest szybsza, ale bardziej wywrotna :? . Wkrótce zeskanuję szkice i je tutaj dam, razem z całym opisem budowy. Nie wiem tylko czy ten silnik można było by owinąć miedzianą rurką, do chłodzenia wodnego, ale to może w sumie nie potrzebne by było bo jest bez szczotkowy, a w kadłubie zrobie jakieś wywietrzniki, które będą robić przewiew powietrza, ale woda się nie dostanie. A zapomniałbym, dziób miałby kształt łyżkowy, czyli skośny > lecz na przodzie bardziej zaokrąglony. Jeśli macie co do tego jakieś wątpliwości, pytania, lub pomysły to jestem otwarty na nie. Piszcie w komentarzach. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olecki75 Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Program to Q-CAD. demko do ściągniecia z netu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Nom, tylko niestety demo, po 10 minutach koniec. No ale jest zawsze jakieś wyjście. Zaraz wstawię tutaj szkice wstępne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6686 Oto zdjęcie szkicu kadłuba tej oto motorówki. Te ściany są wycięte z arkusza sklejki, i zastępują tradycyjne żebra. W przypadku np. dziury w kadłubie woda zaleje tylko 1 komorę, która jest odzielona od innych właśnie tymi ścianami. Podobnie robili w Tytanicu Sory za może złą jakość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
garnett Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Witam Przy takim silniku ( dokładnie chodzi mi o obroty ) to tylko łódź klasy mono, hydro lub jakiś rigger. Silnik koniecznie chłodzić wodą ( wężownica z aluminium lub płaszcz wodny ) regulator też , a łódkę zrobić szczelną bo wywrotki , zachlapania zdarzają się często. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Dzięki za informację Tak szczelna będzie na pewno, oto już zadbam, a myślę nad zrobieniem jakiegoś odważnika w najniższym punkcie motorówki, by no nie była aż taka wywrotna, jak bez niego. Około 500g może mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 I obowiązkowo komora przelewowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
garnett Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Odważnika nie rób , silnik i akumulator będą wystarczająco dużo ważyć. Komora zalewowa jak w mono byłaby dobra ( żeby po wywrotce się odwracał ). Może spróbuj kadłub z gotowych planów np volcano2, będzie łatwiej. Ja w tej chwili robię pierwsze swoje mono 1 i jak chcesz to mogę służyć radą - dysponuję też wieloma gotowymi planami jak chcesz mogę coś podesłać tylko zdecyduj się na typ łodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Tak, ja też jestem zdecydowany na robienie MONO więc jeśli mogę spytać, to jaki długi i szeroki i wysoki powinien być ten kadłub. Znaczy w sumie domyślam się, ale jeśli chcę zrobić go na długość 100cm to szerokość około 40 cm i wysokość około 10-15 cm była by dobra?? Za jakieś 30 minut dam szkic, jak chce żeby wygladał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
garnett Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Za szeroko liczysz. Moje mono ( bluebird ) ma 55cm długości a w najszerszym miejscu ma 12cm. Teraz robi się trochę szersze ze względu, że stosuje się pakiety lipo a nie NiMH które można było cobie ładnie ułozyć ( zlutować ) pod wymiar i w celu wyważenia kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 mhm rozumiem czy tak z 21 cm szerokości w najszerszym miejscu max. W sumie to zacznę go robić od takiego szkieletu : deska balsy po środku około 5mm grubości, a w niej wycięte rowki na te listewki (wręgi). Będzie to wyglądać tak (tylko większe) : http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6689 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6688 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6687 Co Wy na to ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
garnett Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Wszystko ok tylko na mój gust przy tych wymiarach cały szkielet powinieneś zrobić ze sklejki 5mm ( balsa na stępkę może być za delikatna ) nie zapomnij o listwach wzmacniających i schodku jeżeli to ma być mono - zapoznaj się z planami Volcano 2 tam widać wszystko dokładnie , no i podstawa do odpowiednie zamocowanie wału w mono Volcano2 jest fajny tylko jak dla mnie trochę za wysoki - może dałoby się trochę obniżyć mu burty bo mono są takimi "płaskimi" łódkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Jakim schodku, jeśli mogę spytać, bo niewiem. Jeszcze niewiem oco chodzi z tymi komorami przelewowymi, gdzie je zrobić? Tak, burty mogę obniżyć. A ten kształt szalenie mi się podoba. To jest chyba mono, bo ja w motorówkach jestem nieobeznany. Pływam żaglówkami. Ten model jest fajny ale niestety drogi :x http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6690 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
garnett Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Schodek/stopień ( jak zwał tak zwał ) wygląda tak Masz tutaj tez zaznaczone jak montować wał. Komora zalewowa, na zdjęciu które pokazałeś po lewej stronie kadluba masz wyciete otwory komora zalewowa jest pod nimi i ciągnie się przez całą długość burty kadłuba, na rufie jest otwarta żeby woda podczas płynięcia się wylała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Dzięki, rozumiem. dzisiaj wybiorę się do OBI poszukać sklejek (mam 50 m do niego). Hmm, będę potrzebował jakieś rurki węglowe, albo coś takiego jeszcze, co było by w takim sklepie, by nie biegać za dużo razy. Balsę kupię sobie już w modelarskim. A ta komora, ma być jakoś tam zbudowana?? Czyli jakiś kanał, koryto?? Narazie zbuduję ewentualnie kadłub. Wyposażanie dopiero w wakacje ze względu na inne modele, ukończone, które też potrzebują części, no a kasa z nieba nie spada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olecki75 Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 W OBI sklejki nie kupisz (4mm najcieńsza), trochę dużo jak na taki model. Na wręgi (wg Twojego szkicu ta ścina to wręga) i stępkę to by podeszło ale na poszycie stanowczo za dużo. U "paserów" też nie mają sklejki bo chciałem dziś kupić 0,5 i 0,8mm. 2mm jest na modelarni. Najlepiej dorwać plany bo szkielet może i w CAD-zie narysujesz ale będziesz miał problem z rozwinięciami poszycia i będzie dopasowywanie na pałę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Poszycie zrobię jak u Piotrusia z balsy. Ale narazie nie. Trzeba dokończyć tego miniaka małego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
btg Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Co do stopniowanego dna: wszystko pięknie, stabilniejsza jazda, mniejsza powierzchnia zmoczona, należy tylko o jednej rzeczy pamiętać: Stopień musi być zaprojektowany w taki sposób, aby zapewniony był stały dopływ powietrza do niego z obydwu stron po bokach. Przy dużej prędkości model może cierpieć na niestabilność, jeżeli nie zostanie ten warunek spełniony. W "dorosłych" motorówkach nieraz doprowadza się powietrze do stopnia poprzez tunel z wlotem na poziomie pokładu. Przestudiuj, jak wygląda połączenie burty z dnem, chodzi mi o te nacięcia w tylnej części: http://www.fountainpowerboats.com/images/racingbanner.jpg tutaj jest to dalej wytłumaczone; konieczność zapewnienia dopływu powietrza: http://www.navaldesign.co.za/articles/Stepped%20Hulls-%20Feb07.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi