Rufio79 Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Kupiłem model z silnikiem jak w temacie. Jakie paliwo jest do niego odpowiednie i jaką świecę zastosować? Zatankowałem go paliwem 5% i na pół gazu bardzo nierówno chodzi.
Leszek_K Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 Taka jest uroda tych silnikow. Gazniki to one maja bylejakie. 5% nitro wystarczy, swieca OS8 tez a jezeli chcesz by dobrze krecil w calym zakresie obrotow - zmien gaznik. Te silniki sa produkowane jako wysokoobrotowe, uzywane jako srednioobrotowe co jest oczywistym nieporozumieniem. Najpierw wlozylem w gaznik wkladke z blachy 0.5mm (by gardziel zmniejszyc) - bylo duzo lepiej. Z 0.75 bylo jeszcze lepiej. I tak zostawilem, tzn kupilem gaznik z gardziela o 1.5mm mniejsza.
Rufio79 Opublikowano 9 Maja 2011 Autor Opublikowano 9 Maja 2011 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czy mógłbyś podać mi linka jaki dokładnie gaźnik muszę kupić?
Leszek_K Opublikowano 9 Maja 2011 Opublikowano 9 Maja 2011 Moja pamiec nie jest tak dobra, to bylo kilka lat temu. Ale - kupilem gaznik z tego sklepu, mocowanie w 108 jest chyba fi 15mm a o ile pamietam venturi kupilem 9mm. Sprawdz co w oryginale siedzi i odejmij 1-1.5mm. Pamiec moze mnie mylic a silnik dawno sprzedalem. Sklep/gazniki tu:http://www.justengines.unseen.org/acatalog/RC_Carbs.html
mikon Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czy mógłbyś podać mi linka jaki dokładnie gaźnik muszę kupić? Zacznij może od regulacji - zakres średnich obrotów regulujesz "małą" iglicą (tą w osi przepustnicy) - spróbuj dokręcić 1/8 obrotu i zobacz czy jest poprawa bo objawy wskazują delikatne przelanie. Pozdrawiam Michał
Rufio79 Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Opublikowano 12 Maja 2011 Włożyłem w gardziel gaźnika jeden zwój sprężyny o grubości drutu 1,5mm i od razu silnik zaczął równo pracować. Testy odbywały się na ziemi. W niedziele zobaczę jak chodzi w powietrzu. Mam jeszcze jedno pytanie. Górne pokrętło w osi przepustnicy jest od wysokich obrotów, po przeciwnej stronie do średnich, a ta śruba która jest poprzecznie umiejscowiona do osi przepustnicy do czego jest? Jeszcze raz wielkie dzięki za wskazówki.
mikon Opublikowano 12 Maja 2011 Opublikowano 12 Maja 2011 Włożyłem w gardziel gaźnika jeden zwój sprężyny o grubości drutu 1,5mm i od razu silnik zaczął równo pracować. Testy odbywały się na ziemi. W niedziele zobaczę jak chodzi w powietrzu. Mam jeszcze jedno pytanie. Górne pokrętło w osi przepustnicy jest od wysokich obrotów, po przeciwnej stronie do średnich, a ta śruba która jest poprzecznie umiejscowiona do osi przepustnicy do czego jest? Jeszcze raz wielkie dzięki za wskazówki. Nie wiem dokładnie jak w tym silniku, ale ta śruba najprawdopodobniej pozwala ograniczać maksymalne przymknięcie przepustnicy. Pozdrawiam, Michał
Leszek_K Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 Rufio - igla to wysokie obroty, z drugiej strony masz srobke pod srubokret - to sa wolne obroty. Trzecia srubka trzyma przepustnice i tyle. Srednie obroty to kombinacja ustawien pelnych obrotow, wolnych obrotow i srednicy gardzieli. W niektorych gaznikach mozna zmienic polozenie rozpylacza i tym sie reguluje srednie obroty. Niestety nie w 108.
Rekomendowane odpowiedzi