Rufio79 Posted May 8, 2011 Share Posted May 8, 2011 Kupiłem model z silnikiem jak w temacie. Jakie paliwo jest do niego odpowiednie i jaką świecę zastosować? Zatankowałem go paliwem 5% i na pół gazu bardzo nierówno chodzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek_K Posted May 8, 2011 Share Posted May 8, 2011 Taka jest uroda tych silnikow. Gazniki to one maja bylejakie. 5% nitro wystarczy, swieca OS8 tez a jezeli chcesz by dobrze krecil w calym zakresie obrotow - zmien gaznik. Te silniki sa produkowane jako wysokoobrotowe, uzywane jako srednioobrotowe co jest oczywistym nieporozumieniem. Najpierw wlozylem w gaznik wkladke z blachy 0.5mm (by gardziel zmniejszyc) - bylo duzo lepiej. Z 0.75 bylo jeszcze lepiej. I tak zostawilem, tzn kupilem gaznik z gardziela o 1.5mm mniejsza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rufio79 Posted May 9, 2011 Author Share Posted May 9, 2011 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czy mógłbyś podać mi linka jaki dokładnie gaźnik muszę kupić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek_K Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 Moja pamiec nie jest tak dobra, to bylo kilka lat temu. Ale - kupilem gaznik z tego sklepu, mocowanie w 108 jest chyba fi 15mm a o ile pamietam venturi kupilem 9mm. Sprawdz co w oryginale siedzi i odejmij 1-1.5mm. Pamiec moze mnie mylic a silnik dawno sprzedalem. Sklep/gazniki tu:http://www.justengines.unseen.org/acatalog/RC_Carbs.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikon Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czy mógłbyś podać mi linka jaki dokładnie gaźnik muszę kupić? Zacznij może od regulacji - zakres średnich obrotów regulujesz "małą" iglicą (tą w osi przepustnicy) - spróbuj dokręcić 1/8 obrotu i zobacz czy jest poprawa bo objawy wskazują delikatne przelanie. Pozdrawiam Michał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rufio79 Posted May 12, 2011 Author Share Posted May 12, 2011 Włożyłem w gardziel gaźnika jeden zwój sprężyny o grubości drutu 1,5mm i od razu silnik zaczął równo pracować. Testy odbywały się na ziemi. W niedziele zobaczę jak chodzi w powietrzu. Mam jeszcze jedno pytanie. Górne pokrętło w osi przepustnicy jest od wysokich obrotów, po przeciwnej stronie do średnich, a ta śruba która jest poprzecznie umiejscowiona do osi przepustnicy do czego jest? Jeszcze raz wielkie dzięki za wskazówki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikon Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Włożyłem w gardziel gaźnika jeden zwój sprężyny o grubości drutu 1,5mm i od razu silnik zaczął równo pracować. Testy odbywały się na ziemi. W niedziele zobaczę jak chodzi w powietrzu. Mam jeszcze jedno pytanie. Górne pokrętło w osi przepustnicy jest od wysokich obrotów, po przeciwnej stronie do średnich, a ta śruba która jest poprzecznie umiejscowiona do osi przepustnicy do czego jest? Jeszcze raz wielkie dzięki za wskazówki. Nie wiem dokładnie jak w tym silniku, ale ta śruba najprawdopodobniej pozwala ograniczać maksymalne przymknięcie przepustnicy. Pozdrawiam, Michał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek_K Posted May 13, 2011 Share Posted May 13, 2011 Rufio - igla to wysokie obroty, z drugiej strony masz srobke pod srubokret - to sa wolne obroty. Trzecia srubka trzyma przepustnice i tyle. Srednie obroty to kombinacja ustawien pelnych obrotow, wolnych obrotow i srednicy gardzieli. W niektorych gaznikach mozna zmienic polozenie rozpylacza i tym sie reguluje srednie obroty. Niestety nie w 108. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts