Skocz do zawartości

Magnum XL-108AR pytanie o paliwo i świecę.


Rufio79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Taka jest uroda tych silnikow. Gazniki to one maja bylejakie. 5% nitro wystarczy, swieca OS8 tez a jezeli chcesz by dobrze krecil w calym zakresie obrotow - zmien gaznik. Te silniki sa produkowane jako wysokoobrotowe, uzywane jako srednioobrotowe co jest oczywistym nieporozumieniem. Najpierw wlozylem w gaznik wkladke z blachy 0.5mm (by gardziel zmniejszyc) - bylo duzo lepiej. Z 0.75 bylo jeszcze lepiej. I tak zostawilem, tzn kupilem gaznik z gardziela o 1.5mm mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja pamiec nie jest tak dobra, to bylo kilka lat temu. Ale - kupilem gaznik z tego sklepu, mocowanie w 108 jest chyba fi 15mm a o ile pamietam venturi kupilem 9mm.

Sprawdz co w oryginale siedzi i odejmij 1-1.5mm. Pamiec moze mnie mylic a silnik dawno sprzedalem.

Sklep/gazniki tu:http://www.justengines.unseen.org/acatalog/RC_Carbs.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czy mógłbyś podać mi linka jaki dokładnie gaźnik muszę kupić?

Zacznij może od regulacji - zakres średnich obrotów regulujesz "małą" iglicą (tą w osi przepustnicy) - spróbuj dokręcić 1/8 obrotu i zobacz czy jest poprawa bo objawy wskazują delikatne przelanie.

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włożyłem w gardziel gaźnika jeden zwój sprężyny o grubości drutu 1,5mm i od razu silnik zaczął równo pracować. Testy odbywały się na ziemi. W niedziele zobaczę jak chodzi w powietrzu.

Mam jeszcze jedno pytanie. Górne pokrętło w osi przepustnicy jest od wysokich obrotów, po przeciwnej stronie do średnich, a ta śruba która jest poprzecznie umiejscowiona do osi przepustnicy do czego jest?

Jeszcze raz wielkie dzięki za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włożyłem w gardziel gaźnika jeden zwój sprężyny o grubości drutu 1,5mm i od razu silnik zaczął równo pracować. Testy odbywały się na ziemi. W niedziele zobaczę jak chodzi w powietrzu.

Mam jeszcze jedno pytanie. Górne pokrętło w osi przepustnicy jest od wysokich obrotów, po przeciwnej stronie do średnich, a ta śruba która jest poprzecznie umiejscowiona do osi przepustnicy do czego jest?

Jeszcze raz wielkie dzięki za wskazówki.

Nie wiem dokładnie jak w tym silniku, ale ta śruba najprawdopodobniej pozwala ograniczać maksymalne przymknięcie przepustnicy.

 

Pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rufio - igla to wysokie obroty, z drugiej strony masz srobke pod srubokret - to sa wolne obroty. Trzecia srubka trzyma przepustnice i tyle.

Srednie obroty to kombinacja ustawien pelnych obrotow, wolnych obrotow i srednicy gardzieli.

W niektorych gaznikach mozna zmienic polozenie rozpylacza i tym sie reguluje srednie obroty. Niestety nie w 108.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.