Jump to content

P-13


przytek

Recommended Posts

Chyba jeszcze nie jest zatwierdzony i opublikowany. To już chyba lada chwila się zmieni. Tradycyjnie po MŚ są już znane programy na kolejne 4 lata. Zaraz poznamy P13 i P15, jak również F13 i F15.

Latasz troszkę?

 

pozdrawiam

AD

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za info :). Tak się stało że ostatnie 12 miesięcy musiałem poświęcić bardziej rodzinie oraz pracy niż swoim zachciankom. W wolnych chwilach dokańczałem swojego Yazoo który jest prawie gotowy. W okolicach czerwca planuję oblot oraz rozpoczęcie trenowania właśnie P13 stąd moje pytanie - chciałbym wcześniej znać program na pamięć (suchy trening dla mnie to podstawa). Trudno poczekam z tym i tak będę miał co robić (regulacja itp).

 

Latam cały czas jakimiś maleństwami z synem. W pracy mam infineona "z mocnym uzbrojeniem" który spokojnie kręci P11. Cieszy mnie bardzo to, że tutaj w UK pogoda pozwala na latanie również zimą - tej zimy przerwa w klubie trwała całe... 7 tygodni z powodu mrozów stulecia po czym wszystko wróciło do normy i cotygodniowego latania :).

Link to comment
Share on other sites

Oj, zazdroszczę... Polskie przerwy zimowe są zdecydowanie za długie. Albo my jesteśmy za delikatni. :D W sumie, Norwegowie dają sobie jakoś radę?

Koniecznie daj znać co robisz i jak ci idzie.

 

pozdrawiam

AD

Link to comment
Share on other sites

W Norwegii byłem prawie rok w okolicach Alesund i nie wyobrażam sobie tam latania wyczynowego :)

Zwiałem stamtąd głównie właśnie z powodu pogody bo okolice i krajobrazy wręcz boskie :) (Bajkowe Fosnavag oraz obok wyspa Runde gdzie czułem sie jak Tony Halik)

Norwegowie dają radę ale chyba Ci z południa ;) Ola Fremming jest wysokiej klasy pilotem.

 

Zły jestem bo w 27-29 maja odbędą sie zawody do Pucharu Świata w poblizu Kent UK już zapowiedzieli się Silvestri, Mayr etc ale Michał ma 1 komunie więc mam zakaz oddalania się od adresu zameldowania powyżej odległości do marketów hehe. Wrzucę jakieś info i foty w wątku o modelu później.

 

Jak lata Ci się Bravo w porównaniu do innych modeli?

Widziałem zgłoszenia do Znojmo, zazdroszczę choć to nieładnie ale co tam - ZAZDROSZCZĘ haha ;)

Na pocieszenie zostaje mi liga F3A w UK która ma zawody praktycznie co tydzień od wiosny do jesieni.

Link to comment
Share on other sites

Do Znojmo zgłosiłem się tak trochę na wyrost, ale liczę na to, że się napatrzę, bo będzie wielu bardzo dobrych pilotów.

Bravo jest bardzo interesujące. Właściwie nie mam się do czego przyczepić. Model lata zdecydowanie lepiej od poprzednich. Nie ma "usterek" poprzednich samolotów: nie jest potrzebny mikser RU->EL (w tej chwili mam 1% w jedną stronę), nie ma problemów z autorotacją. Potrzebny jest mikser RU->AI ale akurat to łatwo zrobić i nie przeszkadza w innych miejscach programu (poza korkiem, tam przeszkadza i trzeba wyłączyć w tej fazie lotu). Korekcja wzniosem niewiele by pomogła, bo mikser wychodzi nieliniowy.

Dodatkowe zalety: niesłychana skuteczność steru kierunku, czystość i łatwość wykonywania figur wpisanych, ładne przewroty.

Reakcja modelu na ster kierunku jest specyficzna, przypomina reakcję halówek. Wymaga przyzwyczajenia ale podoba mi się.

Silnik: jak pamiętasz jest to AXI. Super! Przesiadłem się z Hackera z przekładnią, żeby było jeszcze ciszej. Jest tak cicho, że słychać tylko świst modelu. Okazuje się, że jest to spora zaleta, bo ten świst daje pojęcie o prędkości modelu. Odruchowo zaczynam operować gazem tak, żeby świst się nie zmieniał.

Zastanawiam się czy to właśnie nie po to Silvestri daje te dziwne połówki rurek na spływie końcówki skrzydła, już za lotką. Żeby gwizdały.

AXI ma wyższe kV i woli śmigło 20x13 (te białe AXI) od 21x13 jak Hacker. Kręci nim wyższe obroty. Prąd maks. to 76A więc jest jeszcze niewielka rezerwa. Można próbować np. 20x14 ale na razie nie widzę potrzeby.

Konstrukcyjnie i ergonomicznie też wielki postęp. Lekki i ma rewelacyjne podwozie. W zasadzie jest to rozwiązanie ostateczne, lepszego podwozia już chyba nie da się zrobić.

Pół kadłuba otwierasz jednym ruchem (szybowcowy zatrzask i magnesy) i baterię masz przed nosem. Zrobienie 3 lotów zajmuje mi teraz 35 minut od wjazdu na lotnisko do wyjazdu :) Bez pośpiechu!

Jestem naprawdę bardzo zadowolony. Chwilowo nie mam ochoty na następny, bo musiałby być identyczny. Zrobiłem mu sesję zdjęciową ale teraz muszę znaleźć kabel od aparatu ;)

Link to comment
Share on other sites

A to ładnie :) ( że tak ładnie lata)

Też mam podwozie z Bravo ale skrzynkę na golenie musiałem sobie zrobić sam bo inny kadłub. Zrobiłem z prepregów węglowych i lekkiej sklejki. waga w sumie golenie plus skrzynka wyszła 130 gramów to mniej niż same golenie do Sparka a chciałem je kiedys kupić ;)

Miksy ech.. mam dvd a. Jeskyego kupiłem bo myslałem że czegoś sie dowiem ciekawego i niestety (ale to też dobra w sumie wiadomość) nic. Jedyne to to że lata 6 dni po 6 lotów dziennie okrągły rok czego wcale mu nie zazdroszczę i mam nadzieje że mnie to nigdy nie dopadnie :)

 

Te końcówki Silviego widziałem już daawno i też mnie ciekawiły. Mam nieodparte wrażenie już od dawna że chyba bardziej chodzi tutaj o chęć "wyróżnienia się tutaj spomiedzy innych producentów. Silvi kombinuje z kontra smiglami oraz koncowkami za lotkami, Gerhard Mayr to już yyyy... eee... ale lata ŚlICZNIE!!!! CPLR jakiś czas temu T-Canalizer i do dzisiaj dziwi się "jak można nie miec t-can.?" OXAI ostatnio płyty brzegowe (?) na skrzydłach ale to juz kiedys miał SIlvestri i to podwójne. Najładniej na tych cudach wyszedł Krill ze Sparkiem :) Ostatnia wersja jest przesliczna widziałeś? CUDO :) miodek nad miodki :)

A japończycy mają to wszystko w nosie i po prostu projektują cudowne piękne modele hehe

 

Nie pamietam jakiego masz AXI wiem że 5325 tak? ale który i ile Kv? esc masz opto99?

Baterie? Wyłącznik? ładowarka? Bat do rx? Serwa jakie?

Ja kupiłem w USA CC Phoenixa 85 jeszcze nie ice-a niestety. Silnik mam Dualsky 230KV ale zastanawiam się nad posłaniem go w świat i "zanabyciem" czegoś milszego dla oka i ucha :)

 

A miało być o P13 :) Acha co robie itd- wszystko jest OK przerwa zwiazana ze zmianami priv była potrzebna, bo warto było to już wiem i na pewno będe latał w zawodach F3A i to intensywnie ale od P13.

Link to comment
Share on other sites

Tak Andrzeju to jest własnie jedyna strona znaleziona również przeze mnie ale są to tylko propozycje zawsze to coś więcej niż nic.

 

Adamie jak w przeszłości miały się tego typu propozycje do poźniejszego zatwierdzonego już programu? Bez zmian, z małymi zmianami lub zupełnie były inne?

Link to comment
Share on other sites

Wcześniej tylko raz widziałem propozycje i przeszły w całości. Trenuj śmiało, nie zmarnuje się.

 

To jest ten silnik, który AXI wskazuje jako podstawowy do F3A: 5325/24 z kV 232.

Regulator Spin99 - tak jak kiedyś ci pisałem nie szukam oszczędności na regulatorze, bo nie widzę obecnie takich możliwości. Seria opto nie ma chyba tak rozbudowanego hamulca. Osobiście uważam, że nie ma obecnie wyboru. CC mam tylko 10A i spisuje się bez zarzutu.

Nie wiem czy hamulec w tych większych CC jest dobry do F3A, ale ponieważ nie jest tańszy od Spina - nie planuję sprawdzać.

 

Baterie: 2x5s Rhino 4900 20C - jestem z nich bardzo zadowolony. Mam roczne z 90 cyklami i nowe z 12. Nie wiem czy potrafiłbym je odróżnić w locie, gdybym nie wiedział jaka jest bateria aktualnie w modelu, bo osiągi mają podobne.

 

Ładowarka: dobre bo polskie! Mam od początku mojego latania w elektrykach Pulsara 2 i balanser Pulsara. W międzyczasie miałem balanser Schultze ale El-Prog jest lepszy. Sławek Krymski robi ładowarki najlepszej światowej klasy. Jak dodasz do tego lokalny świetny serwis (one się nie psują, wysyłałem je tylko po updaty softu) - wybór jest oczywisty. Mam takie dwa: jeden ma już chyba 7 lat, drugi jest ze dwa lata młodszy. Posłużą pewnie jeszcze drugie tyle ;)

 

Reszta wyposażenia to swojego rodzaju eksperyment i nie należy traktować go jako uniwersalny wzór do naśladowania. Zdecydowałem się mianowicie na serwa z serii HV na 8,4V. Są one być może za mocne i za szybkie do F3A (tiaaaaa, jakby istniały za mocne i za szybkie serwa... :) ) MKS 767 i MKS 787.

 

Mam wrażenie, że obecnie najlepsze serwa produkują firmy nieznane jeszcze 3 lata temu: MKS i Savox, no może jeszcze Align. Te dwa MKS są najszybszymi i najmocniejszymi serwami jakie miałem. Testowałem ich dokładność i czułość przypinając do tarczy laserowy wskaźnik i nie znalazłem niczego tej klasy w moich szufladach. Typowe patterniarskie Futaby nie są nawet w tej samej lidze! Jedyna wada, dokładnie tych dwóch typów, to masa: coś ok. 75g. Na 4 serwach to dodatkowe 100g. Ale spróbowałem, ba miałem znaczny zapas masy. Oczywiście są też inne serwa tych firm bardziej pasujące jako dokładne zamienniki, a wciąż o wyjątkowych osiągach. Jak zobaczysz frezowane aluminiowe obudowy i tytanowe zębatki w cyfrowym serwie z silnikiem kubkowym, o szybkości dużo poniżej 0,1s, to nabierasz ochoty na eksperymenty. Są tańsze od Futab i JR.

 

Radio Sanwa SD-10G jest świetne, chwaliłem je już na tym forum. Wspomnienie o nim w tej wymieniance jest istotne o tyle, że odbiornik 10-kanałowy Sanwy może pracować zasilany z 2 Lipo bezpośrednio. Nie mam więc żadnego regulatora, wszystkie elementy w modelu pracują bezpośrednio z 8,4V (również wejście z RX do Spina!). Dlatego zdecydowałem się na śmiałe wywalenie wyłącznika. Przed lotem spinam goldy 2mm włączając odbiornik i goldy 4mm spinając baterię napędową. Instalacja tak prosta, że musi być niezawodna.

 

Bateria do RX to 1000 mAh 2s lipo "z tych niebieskich". Serwa HV ciągną dwa razy więcej prądu od typowych i wychodzi mi ok. 110 mAh na lot. Ładuję odbiornik co 4 loty.

 

 

Link do zdjęć

 

I to tyle w temacie P-13 ;)

Link to comment
Share on other sites

P13 ładnym programem jest. ( I z głowy że nie OT;)

Świetny pomysł z ominięciem wyłącznika. Jeden element mniej więc i system pewniejszy.

Ładne to Bravo, ciekawe malowanie ale zaskoczyło mnie rozwiązanie napędu steru wysokości. Może mi się wydaje ale masz je na linkach?

 

Serwa. Align 510 = Savox 1350, Align 610=Savox 1258. Pierwsze do wysokości drugie do kierunku od dawna zdecydowałem sie na te firmy. Różnią się tylko naklejkami bo to 100% te same serwa. Na lotki już mam Super Serwo JR NES 7300 low profile. I niestety z ich powodu wszystko pójdzie przez digi switcha 5,5V. Rozmawiałem z mistrzem Uk w samochodzikach RC elektrycznych i miał na kierunku właśnie savoxa 1350. Nie znam się na zasadach wyścigu ale stwierdził ze po zmianie z futaby 9650 na s 1350 zyskał ponad 1,6 sekundy na jednym wyścigu. Co do trzymania neutrum stwierdził że REWELACJA w porównaniu z futabami.

 

Na forach czytałem kilka narzekań na wyraźny spadek jakości konkretnie serwa futaba 9650.

 

A propo mixów powiedz co myslisz o tym patencie Donatasa?Nazywa to "logic switch". Wychylenie wysokości na full automatycznie ustawia stery w pozycji do autorotacji o wychyleniach niezależnych od mode na którym się obecnie leci. Znaczy nie potrzeba przełączać DR aby zrobić autorotację bo m. in logic switch przełącza to automatycznie po wychyleniu na max.

O popatrz tutaj 6 min 40 sek.

Link to comment
Share on other sites

A dziękuję :)

 

Wysokość rzeczywiście jest na linkach. Z tyłu kadłuba jest taka typowa dźwignia dzieląca napęd na dwa popychacze. Do niej idą linki. Nie chciałem mieć serw w ogonie ze względu na bezwładność (autorotacja). Teraz mam napęd jak Ola F. :) i podoba mi się.

 

To właśnie ciekawe, że teraz najlepsze serwa nie idą do akrobacji jak w latach 80. i 90. tylko do samochodów i śmigłowców. Kto pamięta jeszcze Webrę F1?

 

Moje 9650 w teście z laserowym wskaźnikiem wypadły baaardzo blado.

 

Co do logic switch, to jest to mój ulubiony temat :) Pierwszym radiem które umożliwiało taką regulację była Sanwa Stylus, którą latałem od ok. 97 roku. Zawsze się dziwiłem, że można bez tego żyć. Najczęściej w Stylusie i teraz w SD-10g nie mam autorotacji na fazach lotu, tylko mam osobne DR w zwykłej fazie. Dlatego, że w tych radiach mam nie tyle dual, co triple rate. Pierwszy jest zwykły, drugi do autorotacji w prawo, trzeci w lewo. Do tego na fazach osobno korkociąg i lądowanie.

Korkociąg i lądowanie włączam switchem, bez logiki.

Autorotacja w prawo jest gdy włączony jest switch "11" AND lotki wychylone są więcej niż 80% w prawo.

Autorotacja w lewo jest gdy włączony jest switch "11" AND lotki wychylone są więcej niż 80% w lewo.

 

Jak widzisz najchętniej ustawiłbym "11" AND (80%lewo OR 80%prawo), ale jeszcze nie zrobili takiego radia :). Muszę to rozbijać na dwa osobne warunki i komplikuje to ustawienia.

 

Największą zaletą takiego ustawienia jest to, że natychmiast po skończeniu autorotacji masz zwykłe wychylenia na lotkach. Umożliwia to jakąś korektę. Wielu zawodników włącza wychylenia do autorotacji jednym switchem bez logiki, w ostatniej chwili i wyłącza natychmiast po autorotacji. Jak trafisz na film z rękoma takiego pilota, to zorientujesz się, że jest to sztuka sama w sobie.

 

Ja nie muszę się jej uczyć: w P11 masz jedną beczkę autorotacyjną w pionie - "11" włączam już po wejściu do pionu, potem jest strzał lotkami, co włącza ustawienia autorotacji, po beczce mam natychmiast zwykłe ustawienia i bez pośpiechu wyłączam "11".

 

Jest tylko jedna subtelność: w autorotacji mamy dużo mniej wychyleń kierunku niż w locie normalnym. Może się więc tak zdarzyć, że zanim lotkami ograniczysz wychylenia kierunku (bo musisz drążkiem dolecieć do tych 80%), to model zdąży się już porządnie "kiwnąć" na kierunku. Dlatego DR dla wysokości i kierunku włączam tylko "11", a DR lotek "11" AND "lotki więcej niż 80%".

 

A P13 wygląda na prosty :)

Link to comment
Share on other sites

taka szybka odpowiedz bo pozno juz :)

Tak P11 byla jedna autorotacja w pionie w gore zaraz prawie na poczatku, teraz jest gdzies tam na 45 stopni w gore 1,5 auto wiec dla mnie latwiej.

F11 z autorotacja to byl hardcore nie przygladalem sie f13.

 

Nic a nic nie zrozumialem z Twojego opisu ""11"" and lotki !!! jak po chinsku dla mnie.

 

A to Twoje Bravo to własny design? Ile waży bez baterii?

 

Ja do swojego aby mianowice sliczny i przepiekny byl, zanabylem gwiazdki do gaudiusa u lorenza. Usmialem sie bo druknal mi imie i nazwisko dwa razy.

Niemieckie podlizy i tak ich nie lubie hehe.

Link to comment
Share on other sites

Nic a nic nie zrozumialem z Twojego opisu ""11"" and lotki !!! jak po chinsku dla mnie.

 

A to Twoje Bravo to własny design? Ile waży bez baterii?

 

 

hm... może nie trafiłeś na te ustawienia w radiu? Nie wiem czy w ogóle masz taką możliwość.

 

Teraz opowiem krócej, samą ideę.

 

Wychyleń do autorotacji nie włączasz jednym wyłącznikiem, np. "11", tylko ustawiasz warunek z pomocą funkcji logicznej AND. I tak: DR jest włączony, gdy włączony jest wyłącznik "11" i (AND) lotki są wychylone więcej niż 80%.

 

Nie wystarczy wychylić lotek więcej niż 80%. Nie wystarczy włączyć "11". Musi być jednocześnie jedno i drugie.

 

W ten sposób włącznik "11" pełni rolę bezpiecznika - bez niego samymi lotkami nic nie włączysz.

 

Wyobraź sobie, że masz samolot który ma na osobnych kanałach podwozie i klapy.

Oryginał wypuszczał klapy po otworzeniu podwozia i nie mógł wypuszczać klap bez podwozia. Tak hipotetycznie.

Ustawiasz więc:

podwozie "5" - czyli wypuszczasz podwozie wyłącznikiem "5" - kiedy zechcesz.

klapy "6"AND"5" czyli klapy są na "6", ale nie otworzą się jak nie masz już otwartego podwozia.

 

Możliwość ustawienia funkcji logicznych na wyłącznikach mają niektóre radia. W F. są to nowsze 12FG i FX30 oraz wszystkie 12MZ i 14MZ.

Któreś, ale nie wiem które JR też to mają (np. JR Donatasa). Nie ma tego w Aurorze i Multiplexach. No i właśnie SD-10g też to ma.

 

 

Bravo to konstrukcja Piotrka Urbańskiego i Witka Stefańskiego, ale chyba o tym wiesz? Pytasz o malowanie? Tak, moje.

 

Nie pamiętam masy bez baterii a teraz nie mogę zważyć. Z baterią jest ok. 4900g. czyli bez baterii ok.3650g. Pamiętaj, że mam serwa przewymiarowane o 100g i AXI zamiast Hackera. Masa Bravo z Hackerem może być 4750g bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

nie latanie programu łatwo zmienić. :) Uwierz mi, że brakuje nam Ciebie na zawodach!

Lataliśmy z zeszłą sobotę w Grodkowie. Przyjechało 8 zawodników. Pogoda był idealna do latania, minimalny wiatr wzdłuż strefy. Wygrał Krzyś Urbański latając bardzo ładnie, drugi był Mirek Sałam też bardzo ładnie. Potem był w zasadzie remis między mną a Piotrkiem Urbańskim. W pierwszej kolejce dosłownie remis, potem ze zmiennym szczęściem ale udało mi się uzbierać 1,1 pkt. więcej :)

Piąty był Jacek Szczepaniak, latał elektrycznym Berylem zamiast Axiom z YS i nie był z tego powodu szczęśliwy. Janek Żywiec szósty - też rezerwowym samolotem, Andrzej Wieliński siódmy i Tomasz Skomorowski ósmy.

Miejsce jest fantastyczne, dużo tracisz. To lotnisko klubowe Janka Żywca. Imprezy u niego są zawsze super.

Pamiętam doskonale Twój styl latania i mam wrażenie, że latanie elektrykiem tych programów podobałoby Ci się.

A ponieważ P13 jest łatwe, to...

 

pozdrawiam

AD

Link to comment
Share on other sites

 

Tutaj (powyżej) Juan R. prezentuje właśnie przełączanie do autorotacji.

 

Wiem kto robi Bravo ;) pytałem o malowanie :).

 

Musiałbym jeszcze raz przegladnąć dvd jeskyego ale mi sie nie chce- on też chyba przełącza jak juan czyli tradycyjnie. Na jego dvd jest obraz aparatury ale niestety on lata w mode 2 a ja w mode 1 więc nieciekawie mi się to oglądało ;)

 

Myślę że zrozumiałem wyjasnienie o "11" ale niestety w związku z tym nasuwa mi sie wiele pytań o mozliwości tego typu miksów np and- 1 lub mozna dodawać kilka? i czy mozna w takiej fazie dowolnie ustawić dodany ster zmieniajac np jego expo?

Myslałem wczesniej ze aparatura donatasa ma po prostu taki mix a Ty wyjaśniłes że chodzi o ustawianie miksów w logice. Nie miałem pojecia że aparatury wyzszej klasy mają właśnie taką możliwość a np. aurora czy F8, F10 już nie. Pozostaje mi tylko zastanowić się czy logika jest czymś co rzeczywiście chciałbym stosować w przyszłości (wydaje mi się że zdecydowanie tak). Na razie mogę sie tylko zastanawiać i fruwać z moją F.6 2,4 było to najtańsze radio które daje mi dwa dowolne miksy które wiem że muszę mieć od razu. Poźniej zmienie radio ale nie wszystko naraz, nie mogę sobie na to pozwolić finansowo a nie chcę cieszyć sie moim hobby kosztem rodzinki , o nie nie ma mowy :).

Gratuluję 3 miejsca w Lipowej :)

 

Zaskakujące miejsce Piotra U. i Krzysztofa U. powinno być chyba odwrotnie? A co się stało z Panami Jackiem i Piotrem Swiderek? Mam nadzieję ze to jakas chwilowa przerwa.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie o to mi chodziło. Obaj tak latają.

 

Ta logika na switchach, to nie tyle miksy co konfiguracja wyłączników. Wszędzie gdzie używasz wyłączników możesz tak ustawić, czyli DR, EXPo, wszystkie miksery, fazy lotu, Idle Up, Idle Cut, Throtle curve, stopery, dodatkowe kanały nieproporcjonalne etc. etc. Wszystko co można włączać i wyłączać.

 

Dostępne jest AND i OR. Z NOT jest trochę inaczej. Bo opis trochę uprościłem. Przysłowiowa "11" to nie tyle switch, co jedno z położeń switcha. U mnie akurat "11" jest na trzypołożeniowym wyłączniku na którym mam "11", "12" i "13". Więc gdybym potrzebował NOT "11", ustawiłbym "12"OR"13". No bo jak jest na 12 albo 13, to na pewno nie na 11.

 

Ograniczeniem jest to, że można stosować jeden warunek logiczny. Albo OR albo AND.

A ja naprawdę chętnie bym skorzystał z warunku: "11" AND (80%lewo OR 80%prawo), czyli dwie funkcje logiczne i jeszcze nawias. Ale jak wspomniałem, nie ma jeszcze takiego radia.

I nie wiem czy się pojawi, bo to chyba już za skomplikowane. Mimo, że mi akurat uprościłoby to program w radiu.

 

Jestem pewny, że nie musisz wpisywać tej funkcji na listę: "bez tego nie da rady". Ona ułatwia mi życie, ale jak widzisz, są tacy co radzą sobie bez tego.

 

Filmik z Lipowej jest z lat ubiegłych. Startuje chyba Piotrek Urbański, a ląduje Janek Żywiec.

 

Krzysiek lata teraz lepiej od Piotrka, nie było zaskoczenia, Piotrze bierz się do roboty :)

 

A klan Świderków sprawił nam niemiłą niespodziankę i zniknął... Podobno całkiem, ale kto wie?

 

Może zaczną latać od P-13?

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekf3a

Cześć Panowie,

 

Wiecie, jak tak czytam to wszystko, to odechciewa mi sie tej sanwy:) Miałem mała chrapkę, zeby ja kupic, bo calkiem zgrabne radyjko, ale jednak zostane chyba przy starej, dobrej FC-28 ... Jezeli moge sie wypowiedzieć, to w ''Fatubie" autorotacje mam ustawiona w skrajnym polozeniu lotek w prawo i lewo. Jakos nie lubie przelaczania w locie przelacznikwo- model zawsze mi skakał.

 

Co do poczatku rozmowy- serwa.... Przytek, widziałem te serwa w akcji! Co prawda chodza jak T-34 na terenowym biegu, ale jaka predkosc.... Człowieku! One sa szybsze niz nasze mysli:) Niesamowicie chodza, naprawde. Na poczatku nie wierzyłem w to co widze! Nastepnym zakupem do Experta beda te wlasnie serwka! NIby z drugiej strony po co komu do F3A takie serwa?-przykladem moj stary Vivat-3, prawda p. Adamie? Ale prawda jest taka, ze ulatwiaja i uprzyjemniaja zycie i loty.

 

Co do P-13 i F-13. Szykuja sie bardzo miłe programy. P-13 jest teretycznie łatwiejszy niz 11, ale to si okaze w locie. W ten weekend planuje drobne loty P i F na nastepne lata, wiec opowiem wrażenia. W kazdym badz razie jest faaaaajna figurka, ktora juz lubie- Osemka pozioma z wkrecanymi beczkami! To jest to, co tygryski lubia najbardziej. Juz ja latałem w Lipowej u p. Janka i jest bardzo przyjemna:) W kazdym badz razie we wrzesniu bedzie co robic, poki co p. Adamie musimy latac P-11 i F-11 bo przeciez na MP bedziemy latac, prawda?

 

Witamy Pana Grzesia! Dawno sie nie widzielismy... A co doiero mowic o rozmowie! W sierpniu beda zawody u Jacka Szczepaniaka w Rzeszowie, to mam nadzieje, ze Pan zagości, chociaz jako wierny kibic i dawny dobry znajomy:) A moze i z modelem.... Kto wie. Ostatnio ludzie z F3A uciekaja, wiec moze jednak ktos odważny sie skusi na start.... No coz, do odwaznych swiat nalezy:) To brzmi troche jak wyzwanie, za co przepraszam:)

 

Jeszcze jedna kwestia... Ma ktoś zdjęcia z Lipowej??

 

 

Pozdrawiam

 

Mirek Sałam

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.