Skocz do zawartości

Ustawienia w aparaturze SPEKTRUM DX7.


jarek1303

Rekomendowane odpowiedzi

No to poszukaj jeszcze na stronie 18. Jest tam rozdział pt.: SmartSafe Fail Safe.

 

EDIT:

 

Tak naprawdę ten fail safe jest tu trochę ubogi - przynajmniej w odbiornikach, które ja posiadam: AR7000, AR 6000, AR500. Charakteryzuje się on tym, że do pozycji safe wraca tylko serwo gazu, a pozostałe stery zostają w takich pozycjach, w jakich były przed zanikiem sygnału. Stery wracają, albo raczej ustawiają się w pozycji zaprogramowanej, w momencie włączenia zasilania odbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie do końca. Serwo gazu (albo obroty silnika elektrycznego) ustawi się tak jak przy bindowaniu, a pozostałe stery zostaną w takiej pozycji, w jakiej były w momencie zaniku sygnału. Czyli w momencie zaniku sygnału fail safe działa tylko na gaz.

 

Natomiast w momencie włączania odbiornika (odbiornika w modelu, a nie nadajnika), serwa ustawiają się w pozycjach takich jak przy ostatnim bindowaniu - takie ustawienia startowe - i zostają w tych pozycjach do momentu nawiązania połączenia z nadajnikiem.

 

EDIT:

 

Już wiem jak zaprogramować pełny fail safe. Po prawie dwóch latach użytkowania systemu Spectrum wreszcie to odkryłem :-)

 

1. Odbiornik i nadajnik wyłączony

2. Wtykasz do odbiornika "bind plug"

3. Włączasz odbiornik

4. Wyjmujesz "bind plug"

5. Włączasz nadajnik w trybie bidowania

6. Po zbindowaniu fail save już jest zaprogramowany i wszystkie serwa wracają do zdefiniowanych pozycji po zaniku sygnału z nadajnika.

 

EDIT 2:

 

Informacja z instrukcji odbiorników JR (kompatybilne ze Spectrum):

 

Smartsafe: If the bind plug is left in position throughout the process (Flight Ready Bind above), the system will be set for Smart Safe. If signal is lost, only the throttle channel will go to a preset position.

 

Failsafe: If the bind plug is removed before the TX is turned on and bound, the system will use FailSafe settings. In this mode, if signal is lost all channels will go to their preprogrammed positions.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki!! Zaraz biorę się za to.Jutro odpowiem jak poszło mi. Przez zanik sygnału uciekł mi szybowiec,miałem go na włączonym silniku i już go nie dogoniłem. Znalazł się na drugi dzień 5km dalej. Dzięki ogłoszeniom i delikatnej nagrodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomogło.Po zaniku sygnału serwa nie wracają do neutrum.Np. ster kierunku w prawo - po zaniku sygnału nie wraca do neutrum.Silnik natomiast prawidłowo , gdy jest włączony po zaniku sygnału wyłącza się.Zrobiłem wszystko tak jak napisałeś,może to ma znaczenie, że mam odbiornik AR6200? Może się go inaczej programuje? A jeszcze jedno,po zaniku sygnału odbiornik się wyłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno,po zaniku sygnału odbiornik się wyłącza.

To jest normalne. Z tym że nie tyle wyłącza się odbiornik, co wyłącza się dioda świecąca na odbiorniku.

 

Ja sprawdzałem na AR7000. AR6200 też ma "SmartSafe failsafe system" więc powinien działać tak samo. Sprawdzę jak przyjdę do domu.

 

EDIT:

 

no i już wiem. Z trzech przetestowanych przeze mnie odbiorników:

 

- AR7000

- AR6200

- AR500

 

 

tylko AR7000 wykazuje objawy pełnego failsafe. W pozostałych dwóch failsafe działa tylko na kanale gazu.

 

W szybowcu bez napędu można to wykorzystać do wyrzucenia spadochronu ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.