Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

niedawno kupiłem (chciałem wrócić do RC , bo swój sprzęt rok temu sprzedałem) heli , podobny do lamy v4 , jednak, po kilku kraksach , zapewne coś się rozregulowało , a we własnym zakresie mimo starań , nie mogę tego wyregulować , i tu moje pytanie , czy jest to możliwe , np.na Zefirka (ulubiony model) :)

Opublikowano

niedawno kupiłem (chciałem wrócić do RC , bo swój sprzęt rok temu sprzedałem) heli , podobny do lamy v4 , jednak, po kilku kraksach , zapewne coś się rozregulowało , a we własnym zakresie mimo starań , nie mogę tego wyregulować , i tu moje pytanie , czy jest to możliwe , np.na Zefirka (ulubiony model) :)

Tak możliwe.

Zamieszczasz ogłoszenie "[Z] zamienię Lamę na Zefirka lub inny samolot" i czekasz na oferty.

:wink: Ale nie jest uczciwie dawać komuś popsuty helik, w zamian za dobry model.

 

Zaś wyregulowanie helika jest możliwe. :)

 

W każdym razie tak wynika z tych wypocin.

Jak widzisz, nasz trudny język potrafi namieszać. Wiemy, o co ci chodzi, ale napisz to wyraźnie i tak, by każdy zrozumiał. Przecież masz na to czas.

Opublikowano

Za to w wieku 35 lat Madrian ma niesamowitą, godną podziwu cierpliwość do odpisywania na te wszystkie posty ;)

Opublikowano

Eh , przepraszam , nieprecyzyjnie się wyraziłem , pisałem na szybko , wróciłem z boiska :)

 

Chodzi mi o to , czy z części tego Heli , da się zrobić Samolot , 2 serwa są , silnik jest , tylko czy ten moduł 4 in 1 będzie pasował

Opublikowano

czy ten moduł 4 in 1 będzie pasował

Raczej nie, bo on ma jużchyba miksery do heli. Zostaje kupić nowy odbiornik (zykły) i można latać :wink: .
Opublikowano

do tego silnik bo ten pewnie ma obroty ciut przyduże i regulator, jeszcze z jedno serwo i jakiś normalny pakiet (no w sumie to prawie cały osprzęt) i można latać :)

Opublikowano

do tego silnik bo ten pewnie ma obroty ciut przyduże i regulator

Sądzę, że jeśli to jest coś ala lama to siedzi tam silnik szczotkowy. Więc trzeba by było zmienic na 3F i do niego oczywiście regulator :wink: .
Opublikowano

Są konstrukcje na silniki szczotkowe. Poza tym, od 1962 roku do dziś, wykorzystywano szczotki jako silniki napędowe. 3F to pieśń ostatnich lat. I jak na razie nadal szczotki wygrywają ceną (pomijając przegrywanie na wszystkich innych frontach).

Nie ma się zatem co tu śmiać z takiego typu napędu. Jest to jak najbardziej pełnoprawna alternatywa dla silników BL, jeżeli pierwsze skrzypce gra zasobność portfela.

 

Wracając jednak do tematu, w Lamie siedzą DWA silniki, współpracujące ze sobą i dające łącznie ok. 320g ciągu. Ale... przy zastosowaniu dość dużych wirników i to z przekładnią.

Po założeniu typowego śmigła, ciąg pojedynczej szczotki będzie bardzo mały. Model będzie więc musiałby być bardzo lekki. A to oznacza stosowanie drogich materiałów i mikroelektroniki (też drogiej).

 

W praktyce, z Lamy nadaje się do samolotów jedynie aparatura nadawcza i ładowarka, pod pewnym rygorami - pakiet i może serwa. Choć te ostatnie wymagają wymiany orczyków w przypadku V4. Całą resztę trzeba niestety dokupić:

- odbiornik, serwa, regulator, silnik.

Może do tego dojść pakiet, o ile "lamowski" będzie za mało wydajny (maks 8A w najlepszej kondycji - realnie góra 6A).

Opublikowano

Eksperymenty to na innym portalu . elektroda czy cos :mrgreen: poszukaj kogos kto ci sciagnie z hc osprzet np turnigy czy cos i za małe pieniądze polecisz . eksperymenty mogą cie zniechecic do modelarstwa rc . A zabawa jest zaje.... fajna . podus starych , skubnij babcie i bedzie git . a to co masz to opchaj to juz na cos bedzie .

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.