Skocz do zawartości

ABC-RC.pl - akumulatory KingMax do testów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zgodnie z obietnicą

Chciałbym oddać w dobre ręce kilka nowych akumulatorów które pojawiły się w naszym sklepie.

Link - http://abc-rc.pl/s/0/116/0/0/0/0/0/0/0/0/KingMax/0/0/0/0/0.html

 

Dołączona grafika

 

Wszystkich chętnych do testowania akumulatorów (otrzymają za przysłowiowy 1grosz), proszę o wpisywanie się w tym poście.

Proszę podać jaki akumulator (jakie)(linki) i jak będą wyglądać metody badań i testów.

 

Akumulatory otrzymają osoby które będą w stanie rzetelnie sprawdzić te akumulatory i to opisać.

Oczywiście z całości relacja na forum

Opublikowano

No więc jestem jak najbardziej chętny- Mógłbym wykonac test akumulatora np. 11,1V 1000mAh jako źródło prądu w modelu motoszybowca rozp. 1500mm, poddac analizie zachowanie akumulatora w ciągłym użyciu, tzn. naprzemienne latanie i ładowanie. Proszę o info na pw, nie wiem czy mnie Pan kojarzy, ale jestem stałym klientem sklepu stacjonarnego w Mysłowicach.

 

Link: http://abc-rc.pl/p/44/2333/akumulator-11-1v-1000mah-25c-kingmax-akumulatory-i-pakiety.html

lub

http://abc-rc.pl/p/81/2334/akumulator-11-1v-900mah-20c-kingmax--hity-cenowe-gwarancja-najlepszej-ceny.html

Opublikowano

ja mogłbym sie zająć http://abc-rc.pl/p/81/2336/akumulator-11-1v-2200mah-35c-kingmax--hity-cenowe-gwarancja-najlepszej-ceny.html

 

potestowalbym w modelu heli 450 .. troche fikolkow, 3d itp

 

porownanie z kokamem i flightmaxami

 

prady oddawane, przyjowane, grzanie sie przy lataniu agresywniejszym, spadek napiecia, pojemnosci po kilku ladowaniach ( żywotność)

 

a te http://abc-rc.pl/p/81/2334/akumulator-11-1v-900mah-20c-kingmax--hity-cenowe-gwarancja-najlepszej-ceny.html do klasy 250 .. test wygladalby tak samo jak w przypadku klasy 450

Opublikowano

Ja byłbym również zainteresowany, mam kilka modeli, które mogły by je sprawdzić. Czyli żywotność, długość lotu po pierwszych cyklach oraz po którymś ładowaniu, żywotność,częste ładowania, wytrzymałość (napięcie, pojemność obudowa). Porównanie z ZIPP i E-Sky.

Chętnie potestuję ten: http://abc-rc.pl/p/44/2341/akumulator-7-4v-1500mah-25c-kingmax-akumulatory-i-pakiety.html

Opublikowano

Ja bym mógł przetestować akumulator 1000-1500mah w extrimie 3d jak i innym modelu 3d(piankowym)

 

Porównałbym go z flightmaxami i rhino.

 

Latanie spokojne/ostrzejsze/ładowanie/spadek napięcia/jakość wykonania(porównanie z innymi bateriami)

 

Jeden z tych:

Akumulator 11,1V 1000mAh 25C - KingMax

 

Akumulator 11,1V 1200mAh 20C - KingMax

 

Akumulator 11,1V 1500mAh 25C - KingMax

Opublikowano

Ja jestem początkującym modelarzem jeśli chodzi o samoloty rc i składam własnie swoj pierwszy model...Morlock Falcon...ale chetnie przetesuje poniższy pakiet i umieszcze swoje opinie na form.

Może lepiej wpierw dokończyć budowę i nauczyć się latać, przekonasz się że to wcale nie takie łatwe jak się wydaje.

 

ja mogłbym sie zająć http://abc-rc.pl/p/81/233...pszej-ceny.html

 

potestowalbym w modelu heli 450 .. troche fikolkow, 3d itp

 

porownanie z kokamem i flightmaxami

Relacja z tego jak pakiet jest odporny na fikołki z pewnością będzie najbardziej pomocna.

 

 

poddac analizie zachowanie akumulatora w ciągłym użyciu, tzn. naprzemienne latanie i ładowanie.

:lol: I właśnie o to chodzi.

 

Jednym słowem wszyscy by przyjęli ten ciężar testowania (czytaj polatania) na akumulatorze za symboliczną złotówkę.

 

Osobiście bardzo byłbym ciekawy testu i porównania kilku marek akumulatorów np. takiego kingmax'a, turnigy, flightmaxa, Nano-tech do jakichś pakietów markowych, żeby wykazać czy rzeczywiście tanie produkty mają zawyżane parametry.

Porównanie jednak musiałoby być przeprowadzone wg. ścisłych reguł, tzn historia wszystkich pakietów musiała by być podobna.

 

 

Test wg. mnie powinien być wykonany na stałym stanowisku pomiarowym, gdzie mierzymy dokładnie prąd i napięcie w czasie od pełnego naładowania do pełnego rozładowania. Dla kilku różnych natężeń i z pomiarem temperatury akumulatora przy wyższych prądach.

Potem należałoby wypracować kilkanaście rozładowań i przeprowadzić test ponownie. Można by jeszcze przeprowadzić trzeci test po np. 30-40 cyklach.

 

Jedynie tego typu testy mają sens, bo są jakoś tam miarodajne.

Opublikowano

Ja jestem początkującym modelarzem jeśli chodzi o samoloty rc i składam własnie swoj pierwszy model...Morlock Falcon...ale chetnie przetesuje poniższy pakiet i umieszcze swoje opinie na form.

Może lepiej wpierw dokończyć budowę i nauczyć się latać, przekonasz się że to wcale nie takie łatwe jak się wydaje.

Nikt nie powiedział ze to jest łatwe....ale nie wyciągaj zbyt szybkich wniosków, z modelarstwem mam do czynienia juz około 15 lat, rc samochody, rc helikoptery i jeśli przy ich składaniu sobie poradziłem to mysle ze i teraz też....ale spoko odstąpie Ci moją "cheć polatania za 1 grosz" Ty napewno przetestujesz to lepiej :)

Opublikowano

 

poddac analizie zachowanie akumulatora w ciągłym użyciu, tzn. naprzemienne latanie i ładowanie.

:lol: I właśnie o to chodzi.

 

 

 

Dziękuję za uznanie. Ja nie tyle garnę się do testu, żeby wyrwac aku za grosz. Z własnego doświadczenia- już kilkuletniego- wiem, że tańsze akumulatory po kilku cylkach latania i ładowania w czasie jednego popołudnia na drugi dzień puchną, a poszczególne celki odmawiają współpracy (ich napięcie zamiast znamionowego 3,7V, wynosi poniżej 1 V). I nie chodzi mi o jakieś extremalne latanie modelem 3D i kręcenie akrobacji bez przerwy.

 

No a że mam czas, chęci i sprzęcik- mogę przetestowac akumulatory, a wszystko ładnie opisac.

Opublikowano

Jakoś nikt nie wpadł na pomysł, żeby sprawdzić twardość elektryczną pakietu czy opór wewnętrzny... :?

To jedne z najistotniejszych parametrów pakietu, pozwalające określić realną podatność pakietu na szybkie ładowanie i obciążanie dużymi prądami.

 

Takie porównania mają sens, gdy się dysponuje szerokim materiałem porównawczym. Ja np. takowego nie posiadam.

 

 

EDIT: małe uzupełnienie oraz szyk zdania.

Opublikowano

Jakoś nikt nie wpadł na pomysł, żeby sprawdzić twardość elektryczną pakietu czy opór wewnętrzny... :?

To jedne z najistotniejszych parametrów pakietu.

Dokładnie. Myślałem żeby zgłosić się na testera ale nie mam jak zrobić na wyjazdach sztucznego wysokoprądowego obciążenia do zdjęcia charakterystyk rozładowania i odpuściłem. Podejrzewam że przy moich testach pakiet nie poleciałby ani razu , pomęczyłbym go na ziemi a nie w modelu.

Opublikowano

No szkoda szkoda. Zdjęcie takiej charakterystyki czasem obnaża niedoskonałości akumulatorów produkcji niektórych czołowych firm modelarskich :) i nie zawsze jest to co deklaruje producent.

Opublikowano

Dziękuję za uznanie...

Nie zrozumiałeś aluzji.

Nikt nie powiedział ze to jest łatwe....ale nie wyciągaj zbyt szybkich wniosków, z modelarstwem mam do czynienia juz około 15 lat, rc samochody, rc helikoptery i jeśli przy ich składaniu sobie poradziłem to mysle ze i teraz też....ale spoko odstąpie Ci moją "cheć polatania za 1 grosz" Ty napewno przetestujesz to lepiej

Wcześniej nie pisałeś że masz 15 lat doświadczenia tylko "Ja jestem początkującym modelarzem jeśli chodzi o samoloty rc i składam własnie swoj pierwszy model..."

Więc co się dziwisz że ktoś wyciąga takie wnioski a nie inne.

A co do mnie, niestety ja nie mam do tego warunków, ale przynajmniej zdaję sobie z tego spawę. Mam raptem pięć silnikow, brak szerokiej gamy śmigieł, urządzenia pomiarowe mam raptem do 20A. Oczywiście można by zrobić bocznik do amperomierza, ale to nie wszystko.

Poza tym chcąc sprawdzić pakiet 2200mah 20 trzeba by go sprawdzić przy pełnym obciążeniu 40-44A, a tego nie radzę robić w zwykłych warunkach domowych.

Opublikowano

Ja także zgłaszam się na przetestowanie tego pakietu:

http://abc-rc.pl/p/81/2333/akumulator-11-1v-1000mah-25c-kingmax--hity-cenowe-gwarancja-najlepszej-ceny.html

Byłby on testowany w modelu ESA, czyli tak naprawdę pokazałoby to ile tak naprawdę warte są te pakiety. Po około 2 miesiącach intensywnego użytkowania powiedziałbym jak jest z wytrzymałością na ładowanie prądami rzędu 2C. Oraz czy zaczną puchnąc, czy też nie. A także jak sprawują się one w tej dyscyplinie, tzn. czy potrafią one wytrzymac 5 minut na max obrotach silnika bez znacznej utraty na mocy. Co do porównania to mogę go porównac z pakietami: Turnigy, Top Win, oraz Turnigy nano-tech

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.