Skocz do zawartości

Hej, jak sie nazywa to, co po angielsku sie nazywa....


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, jak sie nazywa to, co po angielsku sie nazywa.... Rigger albo Outrigger,

 

Dla jasnosci link do filmiku prezentujacego ten fantastyczny pojazd:

i "domowej" roboty:

http://www.youtube.com/watch?v=0y0WzURWGr4

 

Wyglada niby prosto ,jeden silnik, sruba,ster i trzy budki,

no ale chcialbym zaczac od czegos prostszego tzn bardziej realnego

moze ma ktos jakies plany albo chociaz zna polska nazwe zeby mozna bylo poszukac na www.

 

 

Moze juz ktos zbudowal cos podobnego na naszej ojczystej ziemi (wodzie)

Fotki, plany wszystko mile widziane............................

 

 

 

 

^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w modelarzu lub przeglądzie modelarskim był cykl artykułów na temat ślizgów i były opisy tego typu modeli. Tak na marginesie to gdzie znajduje się miejscowość "Szn" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawione,

 

Wiec zagadek ciag dalszy:

Dlaczego hydro maja pionowa blaszke na jednym z przednich plywakow?

.......czy ona sluzy do stabilizacji przy zakretach?

Jesli tak to dlaczego jest ona tylko na jednym plywaku a nie symetrycznie na obu ? ! ?

 

dla ulatwienia link:

 

http://www.fmix.pl/zdjecie/2510328/dsc08451a/rozmiar/2?privateKey=6158e8c16076c26c00e5782bfd55d45c

oraz

 

http://imageshack.us/f/638/86eb0e0204fd68bf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W klasie mono na zawodach skręca się tylko w prawo wiec TurnFin jest montowany z prawej strony steru (sterburta ) patrząc od strony rufy.

a takie buty, dzieki ,widze ze kolega posiada wszechcenna wiedze..

wiec jeszcze pytanko (na sniadanko)

 

wiec czy dla celow rekreacyjno-hobbystycznych lepiej zalorzyc na obydwu plywakach Turnfiny w hydro?

 

 

noi sztabowe pytanie ktore chodzi mi po glowie ostatnie kilka dni: z czego sa zrobione te dwie tyczki czy jak to nazwac.. dwie poprzeczne osie na ktorych trzymaja sie plywaki w hydro, oczywiscie jakas ciekawa foteczka..

 

http://3.bp.blogspot.com/_1EKtN-2yN0w/STp_6ZJxZmI/AAAAAAAAARE/FM_9AUhVoJU/s400/Jap21-black-yellow.jpg

 

pewnie w roznych modelach sa inne ale chodzi mi o takie bardziej dostepne dla polskiego modelarza ;) pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy jest sens robienia 2 turnfinów, widziałem kiedyś w mono tak zrobione nie wiem jak to się sprawdzi w hydro. W sumie to turnfin z jednej strony nie oznacza, że w drugą stronę łódka nie będzie skręcac tylko w jedną stronę będzie wiekszy promień skrętu.

 

W skrócie 1 turnfin musi byc do stabilizacji i skrętu w jedną stronę a drugi to jak już uważasz.

 

 

Łączenia pływaków są chyba z rurek/prętów węglowych.

 

 

Pamiętaj o jednej ważnej rzeczy, w modelach typu hydro/rigger/cat musisz miec wał giętki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno że są trudne do regulacji...Przydał by się ktoś w realu, aby doradzić podpowiedzieć co i jak bo same plany to nie wszystko.Sam się męcze z riggerem od jakiegoś czasu i skutki nie są zadowalające.Więc zastanów się czy dasz sobie rade,czy nie lepiej zacząć od czegoś prostszego a zarazem nie marnując tyle złotych....

 

Dołączona grafika

 

I pływa to dość kiepsko z racji mojej nie mocy w ustawieniu tego wszystkiego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc zastanów się czy dasz sobie rade,czy nie lepiej zacząć od czegoś prostszego a zarazem nie marnując tyle złotych....

:wink: hehe kolega baziu czyta w myslach

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=40256

I pływa to dość kiepsko z racji mojej nie mocy w ustawieniu tego wszystkiego...

mysle ze plywa nienajgorzej...a metoda prob i bledow w koncu dojdziesz czy sruba pod tym katem, wchodzi do wody czy plywaki nie zaduze albo w przekroju poprzecznym niektore hydro wydaja sie byc bananowate inne sa takie jak twoj itd...sam nie wiem z reszta mile widziane podzielenie sie doswiadczeniem i fotami z budowy :idea:

Zapraszam na zawody do kędzierzyna koźla w ten nadchodzący weekend. Pogadasz sobie z fachowcami od tej klasy, dowiesz się dużo.

W nadchodzacy weekend bede w szczecinku ale chetnie zdjecia bym przejrzal a najbardziej zdjecia detali jak ktos zrobil hydro.... O! ;)

Łączenia pływaków są chyba z rurek/prętów węglowych.Pamiętaj o jednej ważnej rzeczy, w modelach typu hydro/rigger/cat musisz miec wał giętk

Garnett gdzie mozna takie rurki/prety kupic albo z czego wymontowac?

co to jest model CAT?

i czemu w riggerze wal musi byc gietki ? wydaje mi sie ze zwykle jest sztywny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

1. Pręty , rurki i płaskowniki węglowe ( carbonowe ) kupisz w serwisie aukcyjnym, sklepach modelarskich

 

2. Cat = Catamaran/Katamaran

 

3.

 

Dołączona grafika

 

1. Spód przedniego pływaka i dolna krawędz korpusu śruby na tym samym poziomie ( niebieska linia ) przy poziomym położeniu kadłuba,

2. Środek ciężkości odległość B = 15 - 20 % odległości A,

3. Kąt α 3 - 8 °,

 

 

źródło www.modelteam.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslalem bardziej o czyms takim

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=39083

ale tam juz czytales...

 

 

niewiem... jak zawsze..... praktyka weryfikuje plany

 

ale skro nie jest dobrze tak jak jest tzn ze czas cos przerobic.....

moze wlasnie tak wygiac na banana,

wtedy wektor (czy costam) sily sie innaczej rozklada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał może być jak najbardziej na drucie 2mm. Wygnie się sam i drut ułoży. Na takich wałach pływa cała czołówka w Polsce w hydro. Baziu wie o jakim wale mówie. Trzeba tylko do niego włożyć prowadnik teflonowy. Modele hydro i mono to najtrudniejsze łódki do regulacji i samego pływania. Można zastosować wał na lince Flex, wtedy można giąć go dużo mocniej niż drut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.