rkajor Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Witam Pieknie, Wlasnie zaczalem montaz Piperka z E-flite - mam pewien moze bahy ale jednak problem. Mianowicie nie wiem jak rozwiazac moocowanie silnika do wregi, (na zdjeciu ponizej) silnik przykrecony do wregi standardowo za pomoca krzyzaka, z oska przygotowana pod piaste samozaciskowa, problem jednak polega na tym ze brakuje mi "dlugosci" osi po nalozeniu oslony silnika i piasta chowa sie pod nia co uniemozliwia zamontowanie smigla. Jak myslicie co mozna by poradzic w takiej sytuacji ? Jedna z opcji jest podlozenie dystansow pod krzyzak - mozna ? Pozdrawiam Radek Link to comment Share on other sites More sharing options...
awot Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Można pomiędzy krzyżak a wręgę wstawić odpowiedniej długości aluminiowe tulejki. U mnie zdaje to egzamin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rkajor Posted June 6, 2011 Author Share Posted June 6, 2011 Można pomiędzy krzyżak a wręgę wstawić odpowiedniej długości aluminiowe tulejki. U mnie zdaje to egzamin. U mnie brakuje ok 10 mm myslisz ze mozna az tyle odsunac silnik od wregi ? Nie beda sie "wrzynac" te tulejki w sklejke ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
awot Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Pomiędzy tulejki a wręgę daj podkładki o powiększonej średnicy. Powinny uchronić wręgę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capriman Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Ja bym wolał podłożyć miedzy silnik odpowiednią ilość sklejki, można by ją nawet przykleić na stałe do wręgi.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawidgdynia Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Tak jak wszyscy piszą!!! Można jeszcze kupić aluminiową rurkę i poprzycinać ją na odp długość, nałożyć na śruby i dokręcić silnik do tego jakże prostego łoża. Myśle że będziesz wiedział o co chodzi?, czyli: wręgaI--rurka--Isilnik Każdy pomysł będzie dobry, bez obaw można odsunąć silnik od wręgi. Też jestem w trakcie składania Pipera tylko że w spalince, witaj w grupie miłośników tego górnopłata:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
marczer Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Czesc, ostatnio coraz wiecej tych modeli robią w wersjach elektrycznych, tutaj masz link do piperka w skali 1/4 z silnikiem elektrycznym na tulejkach dystansowych: http://www.rcuniverse.com/magazine/reviews/758/QscaleCub_Motor7.jpg tutaj jest caly artukul z budowy: http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=758 znajomy niedawno zrobil pipera w tej samej skali tylko z innej firmy tez jako elektryk, i tak samo rozwiązał sprawę mocowania silnika jak na tych fotkach - zdaje to egzamin, ale jednak nic nie zastąpi dźwięku spalinki A swoją drogą to ja wczoraj oblatałem tą wersję z powyzszych linków (the world models) również w skali 1/4 z silnikiem dle32, cos pięknego..... a mysle ze mocy jest na tyle ze jakis 3-4 kilo szybowiec by poszedl na hol spokojnie...... Pozdrawiam milosników tych samolotów :-) - Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
rkajor Posted June 6, 2011 Author Share Posted June 6, 2011 Dzieki wszystkim za sugestie, takie cos wykomblinowalem Jak myslicie moze byc ? Troche krotkie sruby nie siedza na calej dlugosci gwintu w nakretce klowej w wredze ale to gwint 6-32 i nie mam dluzszych srub na podmiane Link to comment Share on other sites More sharing options...
buwi777 Posted June 7, 2011 Share Posted June 7, 2011 Jak myslicie moze byc ? Troche krotkie sruby nie siedza na calej dlugosci gwintu w nakretce klowej w wredze ale to gwint 6-32 i nie mam dluzszych srub na podmiane Śruby przyklejone na Loctite lub co najmniej na CA bo od wibracji drzewo się kurczy a śrubki wykręcają ... powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts