Skocz do zawartości

Turnigy 9x - funkcja crow (aka butterfly).


vowthyn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mogę sobie z tym poradzić. Na początek co chcę osiągnąć:

 

- różnicowe lotki (2 kanały)

- normalne klapy (1 kanał - kabel Y) na przełączniku trójpozycyjnym

- normalne sterowanie silnikiem

 

Powyższe funkcje mam zaprogramowane i działają prawidłowo. Teraz potrzebna mi jeszcze jedna:

 

- do lądowania/szybkiego wytracania wysokości "crow" czyli ustawienie lotki do góry, klapy w dół.

 

Wiem, że da się to zrobić w trybie glider, tyle że wtedy wychylenie crow'a jest regulowane lewym drążkiem, a do motoszybowca potrzebne mi sterowanie silnikiem, więc muszę korzystać z trybu acro. Czy ktoś korzystał z takiego ustawienia na standardowym sofcie T9x?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładny konfig mogę Ci rozpisać najwcześniej jutro, bo wcześniej nie będę miał dostępu do kompa i nadajnika jednocześnie. W skrócie z pamięci: Tryb acro, lotki na kanale 1 i 7, ustawienie różnicowości przy pomocy funkcji AILDIFF, klapy na kanale 6, do ustawienia wspomagałem się tym tutorialem:

ale użyłem jednego mixu mniej (nie używam mixu nr 1 pokazanego na filmie, u mnie to działa prawidłowo bez niego, reszta tak samo jak na filmie).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się zaprogramować crow w trybie ACRO przy pomocy miksera AIRBRAKE. Ustawiamy w nim pożądane wychylenia lotek i klap (na stałe, czyli mamy do wyboru dwie pozycje - crow (airbrake) włączony/wyłączony i to jest dobra wiadomość. Niestety zła jest taka, że jak tylko aktywujemy ten miks, to przestają działać klapy. Po pierwsze miks jest aktywowany tym samym przełącznikiem (AUX3) i crow działa w pozycji środkowej (ID1) więc o trójpozycyjnych klapach możemy zapomnieć, ale to pół biedy. Większy problem jest taki, że nawet, kiedy chciałem ustawić klapy gdzie indziej (np bezpośrednio na pokrętle PIT TRIM) to nie chcą działać (jak mikser AIRBRAKE jest INH, to pokrętło reguluje klapy prawidłowo, jak tylko przełączymy miks na ACT to kanał klap zwyczajnie przestaje działać i jest podporządkowany tylko pod funkcję AIRBRAKE). Wychodzi na to, że jest to jakieś ograniczenie softu i albo możemy mieć klapy, albo crow, ale obu na raz nie da rady, co jest bezsensowne. Pomijam już fakt, że wygodniej byłoby mieć klapy na 3 pozycjach pod przełącznikiem, a hamulec regulowany potencjometrem, a nie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.