Mars_2000 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Heh... Faktycznie różnice w cenach są duże :shock: Inwestując w nie mam od razu zaoszczędzoną połowę kasy na nadajnik i to jest kuszące. Ale wiem jedno...serwa to na pewno będą Hitec'a, bo miałem GS-50 dla lotek w trenerku i padły w nim zębatki zanim tak na prawdę zacząłem ich używać. Silnik i regiel, to chyba są te 2 elementy, które faktycznie warto rozważać. Dzięki za sugestie. Pozdrawiam, Mars_2000
Pietrek Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Silnik ładniejszy od dzwonków TowerPro: http://www.emodel.proste.pl/sklep/product_info.php?products_id=39&osCsid=587c0f64b3299649a7e64a0e976c4416 Żaden z nich (czy Tower czy Emax) nie pociągnie dużego trójłopatowego śmigła z uwagi na kv, (AXI 2208/34 da radę) można poszukać czegoś z niższymi obrotami. Ja tam lubię takie śmigła, nawet jeśli tracą zbędne waty w porównaniu do dwułopatowych. Nie ma nic gorszego, jak np. piękny, zmakietowany myśliwiec i malutkie pomarańczowe dwułopatowe śmigiełko GWS, albo inne różowe :wink:
hubert_tata Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Ja tam lubię takie śmigła, nawet jeśli tracą zbędne waty w porównaniu do dwułopatowych. Nie ma nic gorszego, jak np. piękny, zmakietowany myśliwiec i malutkie pomarańczowe dwułopatowe śmigiełko GWS, albo inne różowe Święte słowa Ładne 3 łopatowe śmigiełko to faktycznie fajna sprawa i ozdoba modelu (podobnie kołpak - właśnie Ty mnie kiedyś naprowadziłeś na robienie kołpaczków samemu ). Niestety chyba zgodzisz się, że tanich śmigiełek trzyłopatowych nie ma zbyt wiele (tzn są dwa FSK i GWS ). Do tej pory z powodzeniem korzystam z trzyłopatowych GWSów 9070 w Mosquito (inrunnery Feigao + przekładnie GWSa) i w Formosie (outrunner Python 100). Inne moje trzyłopatowe projekty nie wyszły poza fazy prób naziemnych Czekam z niecierpliwością na te nowe trzyłopatowe GWSy 8040 i 9050, powinny lepiej nadawać się do popularnych silniczków. Żaden z nich (czy Tower czy Emax) nie pociągnie dużego trójłopatowego śmigła z uwagi na kv, (AXI 2208/34 da radę) można poszukać czegoś z niższymi obrotami. To chyba jakaś nadinterpretacja, bo te małe Tower Pro miewają stałą Kv poniżej 1000 :roll: Zaciekawiony tym tematem, zmierzyłem dzisiaj obroty i prąd na moim starym wylatanym TowerPro21 (dokładnej nazwy niestety nie znam, ma 9 zębów i 12 magnesów, połączony jest w Y). Przy 3S dla 9070 slow fly wychodzi 5200obr/min i 9A, a na trzyłopatowym 9070 ma około 5000obr/min i 10A. Odpowiada to malutkiemu ciągowi (chyba coś odpowiednio 250g i 350g), ale prawdopodobnie dałoby radę zamienić w "moim" Zero śmigło 9070 na 9070 trzyłopatowe. W ramach wolnego czasu to doświadczenie będzie poczynione :]
Mars_2000 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa....wolniej proszę Ja tu się drapię w głowę i próbuję połapać się w podstawowych tematach z zakresu RC, a Panowie mi tutaj zapodajecie dyskusję na temat fajnych (bo to nie przeczę) 3-płatowych śmigieł i wydajności kV silników. Ok. Załóżmy że kupiłem scenariusz na takie śmigło. I co teraz ? Jak dobrać silnik, aby dał ciąg i prędkość odpowiednią zalecanym przez producenta silnikom AXI lub MPJ i tradycyjnym dwupłatowym śmigłom 9x6 ? Dobrze rozumiem, że dla śmigieł tego typu powinienem mieć silnik o niższych obrotach ? Jeżeli tak to mniej więcej jakich :?: Pozdrawiam, Mars_2000
Pietrek Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 tanich śmigiełek trzyłopatowych nie ma zbyt wiele (tzn są dwa FSK i GWS ). Niestety tak. Z tego oszałamiajacego asortymentu również mam oba w liczbie kilkunastu sztuk. FSK mi lepiej odpowiadają kształtem łopat i pancernością centralnej części. Kiedyś mierzyłem prąd na GWS 9x7 i FSK 9,3x9 - biorą bardzo podobnie dając porównywalny ciąg. Nowe trzyłopatowe GWS wyglądają fajnie i w końcu są chyba czarne . Zdaje się, że są również w konfiguracji lewe-prawe. Tylko ten skok bardzo skąpy, dużo ciągu statycznego i słaba prędkość strugi. Trzy łopaty kręcą się wolniej niż porównywalne dwie, więc trzeba nadrobić skokiem, a tu 8x4, do bombowca pewnie dobre. Nigdy nie próbowałem spalinowych Grauperów i Masterów w odmianie trzyłopatowej, trochę drogie, a czym większe - tym gorzej. małe Tower Pro miewają stałą Kv poniżej 1000 Wiesz dużo więcej o tych silniczkach i masz rację. Widziałem kilka specyfikacji takich motorków, osobiście nie mam ani sztuki, ale jakoś mi utkwiło, że nie mają mniej niż 1200 i wzwyż. A jednak mają, mój błąd.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.