Skocz do zawartości

Dolnopłat Warbird firmy AlfaModel.


Rekomendowane odpowiedzi

Heh...

Faktycznie różnice w cenach są duże :shock: Inwestując w nie mam od razu zaoszczędzoną połowę kasy na nadajnik i to jest kuszące.

 

Ale wiem jedno...serwa to na pewno będą Hitec'a, bo miałem GS-50 dla lotek w trenerku i padły w nim zębatki zanim tak na prawdę zacząłem ich używać.

 

Silnik i regiel, to chyba są te 2 elementy, które faktycznie warto rozważać.

Dzięki za sugestie.

Pozdrawiam,

Mars_2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ładniejszy od dzwonków TowerPro:

http://www.emodel.proste.pl/sklep/product_info.php?products_id=39&osCsid=587c0f64b3299649a7e64a0e976c4416

Żaden z nich (czy Tower czy Emax) nie pociągnie dużego trójłopatowego śmigła z uwagi na kv, (AXI 2208/34 da radę) można poszukać czegoś z niższymi obrotami. Ja tam lubię takie śmigła, nawet jeśli tracą zbędne waty w porównaniu do dwułopatowych. Nie ma nic gorszego, jak np. piękny, zmakietowany myśliwiec i malutkie pomarańczowe dwułopatowe śmigiełko GWS, albo inne różowe :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam lubię takie śmigła, nawet jeśli tracą zbędne waty w porównaniu do dwułopatowych. Nie ma nic gorszego, jak np. piękny, zmakietowany myśliwiec i malutkie pomarańczowe dwułopatowe śmigiełko GWS, albo inne różowe

Święte słowa :D

Ładne 3 łopatowe śmigiełko to faktycznie fajna sprawa i ozdoba modelu (podobnie kołpak - właśnie Ty mnie kiedyś naprowadziłeś na robienie kołpaczków samemu :D ).

Niestety chyba zgodzisz się, że tanich śmigiełek trzyłopatowych nie ma zbyt wiele (tzn są dwa FSK i GWS :lol: ).

Do tej pory z powodzeniem korzystam z trzyłopatowych GWSów 9070 w Mosquito (inrunnery Feigao + przekładnie GWSa) i w Formosie (outrunner Python 100).

Inne moje trzyłopatowe projekty nie wyszły poza fazy prób naziemnych :)

Czekam z niecierpliwością na te nowe trzyłopatowe GWSy 8040 i 9050, powinny lepiej nadawać się do popularnych silniczków.

 

Żaden z nich (czy Tower czy Emax) nie pociągnie dużego trójłopatowego śmigła z uwagi na kv, (AXI 2208/34 da radę) można poszukać czegoś z niższymi obrotami.

To chyba jakaś nadinterpretacja, bo te małe Tower Pro miewają stałą Kv poniżej 1000 :roll:

Zaciekawiony tym tematem, zmierzyłem dzisiaj obroty i prąd na moim starym wylatanym TowerPro21 (dokładnej nazwy niestety nie znam, ma 9 zębów i 12 magnesów, połączony jest w Y).

Przy 3S dla 9070 slow fly wychodzi 5200obr/min i 9A, a na trzyłopatowym 9070 ma około 5000obr/min i 10A.

Odpowiada to malutkiemu ciągowi (chyba coś odpowiednio 250g i 350g), ale prawdopodobnie dałoby radę zamienić w "moim" Zero śmigło 9070 na 9070 trzyłopatowe.

W ramach wolnego czasu to doświadczenie będzie poczynione :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa....wolniej proszę :(

 

Ja tu się drapię w głowę i próbuję połapać się w podstawowych tematach z zakresu RC, a Panowie mi tutaj zapodajecie dyskusję na temat fajnych (bo to nie przeczę) 3-płatowych śmigieł i wydajności kV silników.

 

Ok. Załóżmy że kupiłem scenariusz na takie śmigło. I co teraz ? Jak dobrać silnik, aby dał ciąg i prędkość odpowiednią zalecanym przez producenta silnikom AXI lub MPJ i tradycyjnym dwupłatowym śmigłom 9x6 ?

 

Dobrze rozumiem, że dla śmigieł tego typu powinienem mieć silnik o niższych obrotach ? Jeżeli tak to mniej więcej jakich :?:

 

Pozdrawiam,

Mars_2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tanich śmigiełek trzyłopatowych nie ma zbyt wiele (tzn są dwa FSK i GWS ).

Niestety tak. Z tego oszałamiajacego asortymentu również mam oba w liczbie kilkunastu sztuk. FSK mi lepiej odpowiadają kształtem łopat i pancernością centralnej części. Kiedyś mierzyłem prąd na GWS 9x7 i FSK 9,3x9 - biorą bardzo podobnie dając porównywalny ciąg.

Nowe trzyłopatowe GWS wyglądają fajnie i w końcu są chyba czarne :) . Zdaje się, że są również w konfiguracji lewe-prawe. Tylko ten skok bardzo skąpy, dużo ciągu statycznego i słaba prędkość strugi. Trzy łopaty kręcą się wolniej niż porównywalne dwie, więc trzeba nadrobić skokiem, a tu 8x4, do bombowca pewnie dobre. Nigdy nie próbowałem spalinowych Grauperów i Masterów w odmianie trzyłopatowej, trochę drogie, a czym większe - tym gorzej.

małe Tower Pro miewają stałą Kv poniżej 1000

Wiesz dużo więcej o tych silniczkach i masz rację. Widziałem kilka specyfikacji takich motorków, osobiście nie mam ani sztuki, ale jakoś mi utkwiło, że nie mają mniej niż 1200 i wzwyż. A jednak mają, mój błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.