Gość Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Miernikiem mozesz sprawdzić ciągłość uzwojeń i co najwyżej czy nie ma zwarć do stojana. Nie zmierzysz na 100% oporności poszczególnych uzwojeń bo ich rezystancja jest bardzo mała i do tego potrzebny jest mostek pomiarowy . Jeżeli w silniku zrobił się krótki obieg (zwarcie pomiędzy zwojami jednej fazy lub pomiędzy fazami) to nie stwierdzisz tego mirnikiem a silnik działał nie będzie. Zwierając do siebie przewodów 2 faz silnika opór przy kręceniu wałem wzrośnie a po dołączeniu trzeciej będzie jeszcze większy. Daje to pogląd na to ze nie ma zwarć międzyfazowych ale nie wykryje zwarć pomiędzy zwojami jednej fazy. Trochę to skomplikowane ale nic na to nie poradzę. U Ciebie jest raczej problem z reglerem a bez silnika tego nie sprawdzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obi_pl Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Sławku Napisz proszę w jaki sposób mogę to sprawdzić reglerem i silnikiem - podpytuje bo jestem dojrzewający jeśli chodzi o sprawy elektroniczne :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Pojęcia nie mam jak elektronik sprawdził Ci regulator, najlepsze sprawdzenie to drugi sprawny regler i jeżeli na nim silniki będą kręcić to wtedy mozna powiedzieć że winny jest regulator. Na ten moment nie wiadomo czy wina jest w silnikach czy reglerku. Ustaw gaz na zero trymer gazu najniżej jak się da , zobacz czy nie masz rewersu a następnie czy silnik produkuje jakieś piszczenia i opisz czy jest to melodyjka czy piknięcia, a jak piknięcia to ile ich jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obi_pl Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Już jestem :-) Sprawdziłem, po załączeniu: 1. Nadajnik ON 2.LiPo Podłączone. 3. Wszystkie stery ustawiają się na 0. 4. Następuje jedno dwu sekundowe piknięcie 5. Zaczyna migać pomarańczowa dioda na ESC 6. i kicha z silnikiem....stoi.... tak po krótce wszystko wygląda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obi_pl Opublikowano 1 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Dziękuję wszystkim za pomoc, wczoraj bardzo późnym wieczorem uruchomiłem w końcu silnik...okazało się tak jak koledzy wspominali wcześniej że trzeba na nowo zaprogramować gaz. Wcześniejsze próby programowania nie wychodziły - zbyt szybko po załączeniu LiPo opuszczałem gaz, wczoraj przez nieuwagę zostawiłem go na dłuższy okres w pozycji na maxa (ok 15 sek.) wtedy zapikał raz a po opuszceniu go na zero zapikał 3 krotnie po czym uruchomił silnik Dzięki jeszcze raz !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi