misiekkk Opublikowano 2 Lipca 2011 Opublikowano 2 Lipca 2011 Witam, mam mały problem z hamulcem silnika RAY B2845/09 - pomimo ustawienia na regulatorze hamulca na Hard - śmigło hamowane jest tak słabo, że powoli obraca się podczas lotu z wyłączonym silnikiem. Przy próbach naziemnych po ustawieniu silnika na 0 co powinno włączyć hamulec - śmigłem można dość lekko obracać. Podobnie jeżeli silnik jest w ogóle odłączony od zasilania - też można dość swobodnie obracać ośką silnika. W outrannerach które mam żeby przekręcić ośkę silnika przy odłączonym zasilaniu trzeba siły o wiele większej a przy podłączonym zasilaniu i włączonym hamulcu jest to już bardzo trudne. Coś nie tak z silnikiem czy te typy tak po prostu mają ?
pawel4090 Opublikowano 2 Lipca 2011 Opublikowano 2 Lipca 2011 Jaki masz regulator, czy programujesz z karty ?
bubu2 Opublikowano 2 Lipca 2011 Opublikowano 2 Lipca 2011 Jest to prawidłowy objaw. Efekt hamowania jest tym większy, im większe jest ramię od osi wirnika do magnesów. W inrunnerach to ramię jest krótkie, stąd i efekt hamowania słabszy. Przy wysokoobrotowych inrunnerach, gdy stosyjemy przekładnie, efekt hamowania jest większy o iloczyn przełożenia przekładni. Silnik odłączony od regulatora ma efekt hamowania minimalny, zależny jedynie właśnie od wielkości ramienia i ilości magnesów i ramion (im mniej, tym odczucie hamowania większe). Jak duże jest hamowanie na odłączonym silniku, mozesz sprawdzić zwierając jego przewody zasilania (taki sam efekt zwierania robi regulator, włączając hamulec). W outrunnerach, gdzie ramię jest duże, efekt hamowania jest bardzo wyraźny, tym większy im większa jest średnica silnika.
misiekkk Opublikowano 2 Lipca 2011 Autor Opublikowano 2 Lipca 2011 Dzięki za te informacje, bo już się martwiłem, że coś z silnikiem nie tak. A regulator mam Emax 35, programowany z karty.
Rekomendowane odpowiedzi