Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam mały problem z hamulcem silnika RAY B2845/09 - pomimo ustawienia na regulatorze hamulca na Hard - śmigło hamowane jest tak słabo, że powoli obraca się podczas lotu z wyłączonym silnikiem.

 

Przy próbach naziemnych po ustawieniu silnika na 0 co powinno włączyć hamulec - śmigłem można dość lekko obracać.

Podobnie jeżeli silnik jest w ogóle odłączony od zasilania - też można dość swobodnie obracać ośką silnika.

 

W outrannerach które mam żeby przekręcić ośkę silnika przy odłączonym zasilaniu trzeba siły o wiele większej a przy podłączonym zasilaniu i włączonym hamulcu jest to już bardzo trudne.

 

Coś nie tak z silnikiem czy te typy tak po prostu mają ?

Opublikowano

Jest to prawidłowy objaw. Efekt hamowania jest tym większy, im większe jest ramię od osi wirnika do magnesów. W inrunnerach to ramię jest krótkie, stąd i efekt hamowania słabszy. Przy wysokoobrotowych inrunnerach, gdy stosyjemy przekładnie, efekt hamowania jest większy o iloczyn przełożenia przekładni. Silnik odłączony od regulatora ma efekt hamowania minimalny, zależny jedynie właśnie od wielkości ramienia i ilości magnesów i ramion (im mniej, tym odczucie hamowania większe). Jak duże jest hamowanie na odłączonym silniku, mozesz sprawdzić zwierając jego przewody zasilania (taki sam efekt zwierania robi regulator, włączając hamulec). W outrunnerach, gdzie ramię jest duże, efekt hamowania jest bardzo wyraźny, tym większy im większa jest średnica silnika.

Opublikowano

Dzięki za te informacje, bo już się martwiłem, że coś z silnikiem nie tak.

A regulator mam Emax 35, programowany z karty.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.