Skocz do zawartości

Jak naładować


sreg
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

jestem początkujący i w chwili obecnej kompletuje sprzęt do quadro. Zakupiłem ładowarkę Turnigy Accucell 6 taki komplet + zasilacz : http://allegro.pl/ladowarka-turnigy-accucell-6-nowa-wersja-gwarancj-i1685737732.html

 

i mam do naładowania różnego rodzaju pakiety.

Czy do naładowania poniższego pakietu do aparatury potrzebuje coś jeszcze dokupić do ładowarki jakie przyjąć ustawienia ?

http://allegro.pl/pakiet-turnigy-2650-mah-do-nadajnika-futaba-jr-x9-i1694076088.html

 

z tego co mi się wydaje to ładowanie tego pakietu nie wymaga dokupienia nic więcej do łądowarki :

http://allegro.pl/pakiet-turnigy-lipo-2200mah-25-50c-nano-nowy-11-1v-i1705496938.html

 

jednak nie wiem jakie przyjąć ustawienia ?

 

Będę wdzięczny za łopatologiczne wytłumaczenie i pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólną zasadą ładowania pakietów Li-Po jest ładowanie ich prądem 1C. Różni producenci podają większe wartości ale stosujemy się do tego w miarę nabywania doświadczenia. Generalnie, jeżeli pakiet posiada pojemność np. 2200 mAh, to prąd ładowania (bezpieczny) w tym przypadku wyniesie 2,2A. I analogicznie, jeżeli mamy pakiet 1600 mAh - prąd ładowania 1,6A itd.

Pakiety najlepiej ładować w trybie "BALANCE", wtedy monitorowane jest napięcie na poszczególnych celach. Ładowanie będzie trwało trochę dłużej niż w innych trybach ale za to pakiet dłużej zachowa swoje właściwości.

Jeszcze jedną bardzo ważną zasadą jest pilnowanie przed nadmiernym rozładowaniem pakietu. Bezpieczną granicą jest 3,3V/cele. Ja staram się nie rozładowywać ich poniżej 3,7V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też dołączę do pytania "Jak naładować Turnigy 2.65A 1C?" - ładowarka IMAX B6.

 

Czy można go ładować tylko przez złącze balansera (i ewentualnie jakim prądem), tak jak np. ładowanie pakietów 2S/3S ładowarką od lamy V3?