Skocz do zawartości

FOX 2300 EPO czyli nowa zabawka od Pelikana


Rekomendowane odpowiedzi

Po spaleniu instalacji w ASW na Pikniku powiedziałem sobie ze na chwile chce mięć coś mniejszego z szybowców czy tez małego motoszybowca. Jako ze Pelikan wypuścił FOX-a o rozp 230cm,a FOX-y ogólnie mi się podobają to zdecydowałem się na niego. Co prawda model wykonany z EPO czyli coś takiego za czym nie przepadam ale przekonało mnie wykonanie modelu.

No wiec teraz trochę danych;

Rozpiętość 2300mm

długość 1265mm

powierzchnia to 40dm

waga do lotu jaka producent podaje to 1350g i szczerze jakoś w to nie wierze ale zobaczymy jak to pójdzie. Jutro jak zważę to podam wagę poszczególnych elementów. Planowane wyposażenie to silnik o mocy ok 500W, do tego 4 serwa corona 939MG, pakiet 2200mAh 3s1p. Skrzydła są bardzo sztywne, maja wklejone wzmocnienie nie wiem dokładnie z czego ale wygląda na rurkę aluminiowa.

A teraz parę zdjęć.

Dołączona grafika

Pudełko z bardzo ładna szata graficzna,

Po otwarciu mamy ładny napis FOX :P

Dołączona grafika

Model pakowany jest bardzo starannie w worki foliowe

Dołączona grafika

W komplecie dostajemy całą galanterie do modeli, włącznie z śmigłem składanym, co prawda trochę złej jakości ale jest

Dołączona grafika

wzmocnienie lotek i steru wysokości są wykonane w węgla a na to maskowane są taśmą klejąca

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Kabinka wykonana jest tak jak w modelach makiet szybowców

Dołączona grafika

Natomiast krzywo jest wyfrezowany otwór pod montaż silnika

Dołączona grafika

Półka pod serwa wykonana jest z twardego plexi

Dołączona grafika

Mocowanie statecznika wysokości wraz z widocznym nowym pomysłem pelikana czyli chowana dźwignią w sterze, ale nie jest to zbyt dobre rozwiązanie

Dołączona grafika

wkręty do skręcania polówek skrzydeł

Dołączona grafika

a tu już przykręcone dźwignie, ale na sterze wysokości mogli by dodać dłuższe śrubki ponieważ wystaje wzmocnienie węglowe

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jak znajdę chwile to będę model kończył powoli bo chce go sprawdzić jak sobie radzi z akrobacja i w termice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wagowo model przedstawia się następująco;

Skrzydła L 260g P 264g czyli nie wielka różnica

kadłub 384g

statecznik poziomy 30g

rura weglowa 64g

Wiec nam wychodzi kwota 1002g

do tego mysle ze dojdzie ok 500-600g na wyposażenie tak ze powinno wyjść obciążenie ok 39g/dm. Zobaczymy jak w locie się to spisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majac dziś trochę więcej czasu założyłem serwa oraz zrobiłem wstępna przymiarkę wyposażenia i wyważenia bo niestety fox ma długi nos. Z silnikiem C3542/06 regulatorem 50A bez śmigła składanego z akumulatorem 2200mAh 3s1p niestety trzeba dołożyć masy na ogon i to prawie 120g. Model do lotu wyszedł 1600 wiec nie jest tak tragicznie, jak będzie sobie radził zobaczymy po pierwszych lotach a to mam nadzieje ze nastąpi we wtorek. Prawdopodobnie silnik pójdzie do wymiany na lżejszy i może uda się zmieścić w 1550g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to duży silnik nie mówię ze nie, i tez nie mowie ze to nie poleci na silniku który wazy 40g tylko jaki sens maja takie loty. Powolne spinanie itd a jak nie ma termiki to więcej polatasz na silniku. Tu było założenie proste, mocny silnik i ma się stromo a najlepiej pionowo wspinać, potem bach silnik wyłączasz po 30s i masz już ładna wysokość w celu szukania termiki czy tez akrobacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1kg 2m rozpiętości daje się dzwoneczki i ciągną wystarczająco to uważasz, że konieczne było dawać blisko 500W silnik??

Nie zgadzam się ani na jotę, żeby to miało sens //latanie motoszybowcem// to wyciągnięcie się na rozsądną wysokość powinno trwać tyle co start szybowca na wyciągarce, wtedy to ma sens! Latam motoszybowcem 2m, 950g, czyli bardzo zbliżony do tego co mówisz, pobór prądu 55A z 3s ostatnio z 9 sekund silnika latałem 28 minut więc jak tu można mówić o zmniejszeniu możliwości wykorzystania termiki? Oszczędność wagi i zmiana napędu na anemiczny? Po co, ile zyskam na dm^2? Kilka gramów tak naprawdę to ciężko to będzie odczuć, poza tym czasem jednak przydaje się kilka dodatkowych gramów na pokładzie, chyba wiesz jak wraca się gazetą pod wiatr? Zwyczajnie nie podoba mi się idea latania motoszybowcem gdzie 1/4 lotu to lot na silniku. Inna sprawa, że wkładanie ołowiu na ogon i to w szybowcu może świadczyć o troszkę ciężkim silniku, pomyśl o czym odrobinę mniejszym, ramie masz duże więc każdy gram coś da i to nie tylko z przodu ale także na tym dłuższym ramieniu z tyłu :wink: Jeśli zapewnisz dobre chłodzenie to przecież możesz eksploatować silnik przy parametrach granicznych, jeśli będzie wystarczająco mocny to i tak nie użyjesz go dłużej niż 30 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie będzie założony młodszy brat tego silnika o wadze 110g tak ze troszkę zaoszczędzę ale znów dojdzie aluminiowy kołpak. I chyba jeszcze wyrzucę serwo kierunku na ogon bo ten mechanizm bez dźwigni ciężko działa. Te wzmocnienie z aluminium to jest praktycznie przez całe skrzydeł (bez 15 może 20cm na końcówce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu.

Witam mam młodszego brata tego foxa od hype bez napędu,

Jaki napęd, moto i łopatki byście wstawili? Ja się nie łudzę termiką bo ten model nie do tego został stworzony.

Musisz wiedzieć, że do akrobacji ani tyle :) Nie z takim skrzydłem. Termikę łapie, sam nim latałem danwo temu a niedawno polatałem egzemplarzem kolegi.

Poszukaj jakiegoś dzwonka tower pro o ciągu 950g na śmigło 10x5.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fox oblatany, można by rzecz ze tylko w części ponieważ ograniczyłem ciąg do 50% a jak powiększyłem ciąg to przy testach naziemnych silnik wyrwało, ale całe szczęście ze po oblocie. Łoze było za słabo przymocowane-idzie do zalaminowania, chyba ze wpadnę na jakiś inny pomysł. A teraz wrażenia z lotów; Powolny lot, majestatyczny po prostu bajka, można porównać do easy glidera tyle ze troszkę szybszy i jak się chce to potrafi pokazać pazurki. Termiki nie było-pogoda dopiero od ładnych paru dniu i nawet nie było jak oblatać foxa. Skończyło się na silniku 3536 1000Kv i tak musiałem dać co nieco na ogon, i jeszcze za mało jest. Lodowanie-powolne schodzenie bez żadnych problemów. W locie wygląda bardzo makietowo-zasługa kabinki z pilotem i malowania. Chciałem sprawdzić również jak z przepadaniem wiec drag do siebie model zadarł nos i przewalił się na skrzydło ale jednym ruchem drążka da się bez problemu wyprowadzić. Jak zrobię z mocowaniem silnika to będą zdjęcia i może jakiś filmik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrega zalaminowana, model odświeżony i ponownie oblatany. Niech mi nikt nie mówi ze ten model nie poleci w termice! Dziś po 15 poszedłem na pole przed domem żeby polatac własnie z nadzieja na termike bo słoneczko fajnie grzało. Holowanko na 150m i bach silnik wyłączony, po chwili komin w kominie na chwile, wyjscie z komina, parę akrobacji zeby wysokość stracić i znów łapiemy sie na termike. I tak w koło przez 45min. Do pakietu po tym locie weszło zaledwie 800mAh. Naprawdę modelik niezle się spisuje w termice, na pewno nie jest to model zawodniczy ale spokojnie można polatać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chce go sprzedać. Po prostu wole większe szybowce,bo z tym to tak ani w piec, ani w dziesięć. za mały żeby jechać na lotniska a trochę za duży żeby spokojnie polatać przed domem. A z drugiej strony modelarstwo to nie jedno moje hobby i te drugie jest dość trochę kosztowne i będę potrzebował na nie pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.