kamil_rc Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Po spaleniu instalacji w ASW na Pikniku powiedziałem sobie ze na chwile chce mięć coś mniejszego z szybowców czy tez małego motoszybowca. Jako ze Pelikan wypuścił FOX-a o rozp 230cm,a FOX-y ogólnie mi się podobają to zdecydowałem się na niego. Co prawda model wykonany z EPO czyli coś takiego za czym nie przepadam ale przekonało mnie wykonanie modelu. No wiec teraz trochę danych; Rozpiętość 2300mm długość 1265mm powierzchnia to 40dm waga do lotu jaka producent podaje to 1350g i szczerze jakoś w to nie wierze ale zobaczymy jak to pójdzie. Jutro jak zważę to podam wagę poszczególnych elementów. Planowane wyposażenie to silnik o mocy ok 500W, do tego 4 serwa corona 939MG, pakiet 2200mAh 3s1p. Skrzydła są bardzo sztywne, maja wklejone wzmocnienie nie wiem dokładnie z czego ale wygląda na rurkę aluminiowa. A teraz parę zdjęć. Pudełko z bardzo ładna szata graficzna, Po otwarciu mamy ładny napis FOX Model pakowany jest bardzo starannie w worki foliowe W komplecie dostajemy całą galanterie do modeli, włącznie z śmigłem składanym, co prawda trochę złej jakości ale jest wzmocnienie lotek i steru wysokości są wykonane w węgla a na to maskowane są taśmą klejąca Kabinka wykonana jest tak jak w modelach makiet szybowców Natomiast krzywo jest wyfrezowany otwór pod montaż silnika Półka pod serwa wykonana jest z twardego plexi Mocowanie statecznika wysokości wraz z widocznym nowym pomysłem pelikana czyli chowana dźwignią w sterze, ale nie jest to zbyt dobre rozwiązanie wkręty do skręcania polówek skrzydeł a tu już przykręcone dźwignie, ale na sterze wysokości mogli by dodać dłuższe śrubki ponieważ wystaje wzmocnienie węglowe Jak znajdę chwile to będę model kończył powoli bo chce go sprawdzić jak sobie radzi z akrobacja i w termice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Bardzo makietowo wykonany foxik Ile Cię kosztował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 cena modelu kit to 454 w abc-rc. Jest tez wersja ARTF za cenę 619zł w modelarni . Jeżeli ktoś nie potrzebuje lepszego wyposażenia myślę ze bez problemu może kupić sobie ARTF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Wagowo model przedstawia się następująco; Skrzydła L 260g P 264g czyli nie wielka różnica kadłub 384g statecznik poziomy 30g rura weglowa 64g Wiec nam wychodzi kwota 1002g do tego mysle ze dojdzie ok 500-600g na wyposażenie tak ze powinno wyjść obciążenie ok 39g/dm. Zobaczymy jak w locie się to spisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Majac dziś trochę więcej czasu założyłem serwa oraz zrobiłem wstępna przymiarkę wyposażenia i wyważenia bo niestety fox ma długi nos. Z silnikiem C3542/06 regulatorem 50A bez śmigła składanego z akumulatorem 2200mAh 3s1p niestety trzeba dołożyć masy na ogon i to prawie 120g. Model do lotu wyszedł 1600 wiec nie jest tak tragicznie, jak będzie sobie radził zobaczymy po pierwszych lotach a to mam nadzieje ze nastąpi we wtorek. Prawdopodobnie silnik pójdzie do wymiany na lżejszy i może uda się zmieścić w 1550g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Nie dziw się, że musisz dołożyć 120g na ogon jak silnik to straszna kobyła, do tego regulator... Jeśli do modelów 1kg 2m rozpiętości daje się dzwoneczki i ciągną wystarczająco to uważasz, że konieczne było dawać blisko 500W silnik?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 18 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Jest to duży silnik nie mówię ze nie, i tez nie mowie ze to nie poleci na silniku który wazy 40g tylko jaki sens maja takie loty. Powolne spinanie itd a jak nie ma termiki to więcej polatasz na silniku. Tu było założenie proste, mocny silnik i ma się stromo a najlepiej pionowo wspinać, potem bach silnik wyłączasz po 30s i masz już ładna wysokość w celu szukania termiki czy tez akrobacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Raczej wyłącznie akrobacji. Z takim balastem raczej nie poszalejesz z noszeniami. Raz, że ten szybowiec nie jest do tego stworzony a dwa, że będzie zbyt ciężki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaps6 Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 1kg 2m rozpiętości daje się dzwoneczki i ciągną wystarczająco to uważasz, że konieczne było dawać blisko 500W silnik?? Nie zgadzam się ani na jotę, żeby to miało sens //latanie motoszybowcem// to wyciągnięcie się na rozsądną wysokość powinno trwać tyle co start szybowca na wyciągarce, wtedy to ma sens! Latam motoszybowcem 2m, 950g, czyli bardzo zbliżony do tego co mówisz, pobór prądu 55A z 3s ostatnio z 9 sekund silnika latałem 28 minut więc jak tu można mówić o zmniejszeniu możliwości wykorzystania termiki? Oszczędność wagi i zmiana napędu na anemiczny? Po co, ile zyskam na dm^2? Kilka gramów tak naprawdę to ciężko to będzie odczuć, poza tym czasem jednak przydaje się kilka dodatkowych gramów na pokładzie, chyba wiesz jak wraca się gazetą pod wiatr? Zwyczajnie nie podoba mi się idea latania motoszybowcem gdzie 1/4 lotu to lot na silniku. Inna sprawa, że wkładanie ołowiu na ogon i to w szybowcu może świadczyć o troszkę ciężkim silniku, pomyśl o czym odrobinę mniejszym, ramie masz duże więc każdy gram coś da i to nie tylko z przodu ale także na tym dłuższym ramieniu z tyłu :wink: Jeśli zapewnisz dobre chłodzenie to przecież możesz eksploatować silnik przy parametrach granicznych, jeśli będzie wystarczająco mocny to i tak nie użyjesz go dłużej niż 30 sekund. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekmagda3 Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 A czy skrzydła mają jakieś wzmocnienie w środku ,ten pręt co piszesz aluminiowy to w niego się wkłada pręt węglowy do łączenia połówek czy to osobne wzmocnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 18 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 prawdopodobnie będzie założony młodszy brat tego silnika o wadze 110g tak ze troszkę zaoszczędzę ale znów dojdzie aluminiowy kołpak. I chyba jeszcze wyrzucę serwo kierunku na ogon bo ten mechanizm bez dźwigni ciężko działa. Te wzmocnienie z aluminium to jest praktycznie przez całe skrzydeł (bez 15 może 20cm na końcówce). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekmagda3 Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Pochwal się jak go oblatasz ,bardzo mi się podoba . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meadow24 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 a ja mam pytanko jak sie on bedzie zachowywal w termice i na zboczu bo do takiego latania poszukuje szybola? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miqul Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Podłączę się do tematu. Witam mam młodszego brata tego foxa od hype bez napędu, Jaki napęd, moto i łopatki byście wstawili? Ja się nie łudzę termiką bo ten model nie do tego został stworzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Podłączę się do tematu. Witam mam młodszego brata tego foxa od hype bez napędu, Jaki napęd, moto i łopatki byście wstawili? Ja się nie łudzę termiką bo ten model nie do tego został stworzony. Musisz wiedzieć, że do akrobacji ani tyle Nie z takim skrzydłem. Termikę łapie, sam nim latałem danwo temu a niedawno polatałem egzemplarzem kolegi. Poszukaj jakiegoś dzwonka tower pro o ciągu 950g na śmigło 10x5. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 27 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Fox oblatany, można by rzecz ze tylko w części ponieważ ograniczyłem ciąg do 50% a jak powiększyłem ciąg to przy testach naziemnych silnik wyrwało, ale całe szczęście ze po oblocie. Łoze było za słabo przymocowane-idzie do zalaminowania, chyba ze wpadnę na jakiś inny pomysł. A teraz wrażenia z lotów; Powolny lot, majestatyczny po prostu bajka, można porównać do easy glidera tyle ze troszkę szybszy i jak się chce to potrafi pokazać pazurki. Termiki nie było-pogoda dopiero od ładnych paru dniu i nawet nie było jak oblatać foxa. Skończyło się na silniku 3536 1000Kv i tak musiałem dać co nieco na ogon, i jeszcze za mało jest. Lodowanie-powolne schodzenie bez żadnych problemów. W locie wygląda bardzo makietowo-zasługa kabinki z pilotem i malowania. Chciałem sprawdzić również jak z przepadaniem wiec drag do siebie model zadarł nos i przewalił się na skrzydło ale jednym ruchem drążka da się bez problemu wyprowadzić. Jak zrobię z mocowaniem silnika to będą zdjęcia i może jakiś filmik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 29 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Wrega zalaminowana, model odświeżony i ponownie oblatany. Niech mi nikt nie mówi ze ten model nie poleci w termice! Dziś po 15 poszedłem na pole przed domem żeby polatac własnie z nadzieja na termike bo słoneczko fajnie grzało. Holowanko na 150m i bach silnik wyłączony, po chwili komin w kominie na chwile, wyjscie z komina, parę akrobacji zeby wysokość stracić i znów łapiemy sie na termike. I tak w koło przez 45min. Do pakietu po tym locie weszło zaledwie 800mAh. Naprawdę modelik niezle się spisuje w termice, na pewno nie jest to model zawodniczy ale spokojnie można polatać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekmagda3 Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Kamilu jeżeli modelik lata tak jak piszesz to nierozumiem dlaczego tak szybko chcesz go sprzedać http://allegro.pl/motoszybowiec-fox2300-epo-pelikan-i1744990360.html -bo to chyba twój model. Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Kamilu jeżeli modelik lata tak jak piszesz to nierozumiem dlaczego tak szybko chcesz go sprzedać http://allegro.pl/motoszybowiec-fox2300-epo-pelikan-i1744990360.html -bo to chyba twój model. Tomek Widocznie za dobrze lata :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Tak chce go sprzedać. Po prostu wole większe szybowce,bo z tym to tak ani w piec, ani w dziesięć. za mały żeby jechać na lotniska a trochę za duży żeby spokojnie polatać przed domem. A z drugiej strony modelarstwo to nie jedno moje hobby i te drugie jest dość trochę kosztowne i będę potrzebował na nie pieniędzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi