RossiQ Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 Witam. Modelami zajmuję się jakieś 3 lata z niewielkimi przerwami. Jak dotąd były to szybkie łodzie elektryczne. Nadeszła pora oderwać się od wody i wzlecieć w powietrze Posiadam następujące rzeczy i proszę o info co można z tego poskładać. Chciałbym tylko zaznaczyć jedno. Nie chcę nic dokupywać do tego co mam mówię o elektryce ( oczywiście uwzględniam przekładnie do silnika i śmigło )Jeśli ktoś mi napisze, że trzeba dokupić silnik 3f i regulator oraz aku to wolę iść w kierunku spalinowym. Ok oto lista. Aparatura 4 kanałowa i 2 kanałowa Silnik Speed 400 Silnik Speed 600 Racer Akumulatory 8,4V i 7,2V NiMH regulator chyba 30A Mogę się podjąć różnych rozwiązań. Może to być moto szybowiec lub coś innego co poleci na tym. Tak jak pisałem wcześniej liczę się z dokupieniem przekładni i śmigła. Czekam na jakieś propozycje co z tego zbudować. Linki do stron z budową takich modeli mile widziane. Z góry dzięki.
Qbatus Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 Prototyp RWD-5 by Skazoo został oblatany na 4-setce KLIK
madrian Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 Latanie ma trochę inne wymagania niż łódki. Do łódek jest to osprzęt dobry, ale do samolotów - za słaby i ciężki. A w modelu latającym każdy gram ma znaczenie i to duże. Tu się nie da wypornością zrównoważyć ciężaru. Trzeba się zmieścić w możliwościach modelu. Co prawda są modele, które polecą na szczotkach i z zasilaniem NIMH, ale nie będą nawet w połowie tak wydajne i rozwojowe jak model z napędem BL. I prędzej czy później (raczej prędzej) dojdziesz do wniosku że coś trzeba zmienić. Nie używamy silników bezszczotkowych i pakietów LIPO z powodu rozpusty i burżujstwa, tylko dlatego, że dają o wiele większą moc przy znacznie niższej masie. Do spaliny też trzeba kupić sporo drogich rzeczy i lipolek do odbiornika i serw. I stawiają modelowi znacznie większe wymagania co do wytrzymałości (dragnia) i konstrukcji (żrące paliwo). Typowy silnik BL typu "dzwonek" np. popularny TP 2410 to koszt ok. 30zł. Regulator ok. 60-70zł (niestety są najdroższe w tej imprezie), a pakiet 40-60zł. Do tego ładowarka za 30zł z balancerem. Do tego ze dwa -trzy serwa 9g po 20zł, odbiornik 4 kanały i nadajnik. Ale warto się zastanowić nad kupnem aparatury z komputerem. Na przyszłość się przyda. Napęd elektryczny na początek będzie wygodniejszy i mniej wymagający. Warto tylko poczytać trochę i LIPO-lach i zasadach ich konserwacji. "Trochę" się różnią od eksploatacji NIMH.
Motylasty Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 To co na filmie to : silnik : Speed 400 7,2v + śmigło Camprop 6x3, regulator : 20A Jeti pakiet NiMh 8xKan1050 Na szczotce też można jak widać. Ale docelowo jak moi przedmówcy, jakaś bezszczotka.
RossiQ Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Opublikowano 13 Lipca 2011 Qubatus - dzięki za link. Na początek stanie na tym modelu bo jest fajnie pokazany w trakcie budowy. Madrian - Takiej odpowiedzi też się spodziewałem i strasznie mi namieszała. Jednak zdecyduje sie na twoje rozwiązanie. Do szczotki trzeba dokupić przekładnie wiec to koszt 50 zł co za tym idzie wole iść w kierunku 3F. Możesz bardziej sprecyzować jakie konkretnie rzeczy potrzebuje do tego i kolejnych modeli ?? Wolę kupić trochę mocniejsze na zapas niż żałować że coś mam za słabego.
Rekomendowane odpowiedzi