RossiQ Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Witam. Modelami zajmuję się jakieś 3 lata z niewielkimi przerwami. Jak dotąd były to szybkie łodzie elektryczne. Nadeszła pora oderwać się od wody i wzlecieć w powietrze Posiadam następujące rzeczy i proszę o info co można z tego poskładać. Chciałbym tylko zaznaczyć jedno. Nie chcę nic dokupywać do tego co mam mówię o elektryce ( oczywiście uwzględniam przekładnie do silnika i śmigło )Jeśli ktoś mi napisze, że trzeba dokupić silnik 3f i regulator oraz aku to wolę iść w kierunku spalinowym. Ok oto lista. Aparatura 4 kanałowa i 2 kanałowa Silnik Speed 400 Silnik Speed 600 Racer Akumulatory 8,4V i 7,2V NiMH regulator chyba 30A Mogę się podjąć różnych rozwiązań. Może to być moto szybowiec lub coś innego co poleci na tym. Tak jak pisałem wcześniej liczę się z dokupieniem przekładni i śmigła. Czekam na jakieś propozycje co z tego zbudować. Linki do stron z budową takich modeli mile widziane. Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbatus Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Prototyp RWD-5 by Skazoo został oblatany na 4-setce KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Latanie ma trochę inne wymagania niż łódki. Do łódek jest to osprzęt dobry, ale do samolotów - za słaby i ciężki. A w modelu latającym każdy gram ma znaczenie i to duże. Tu się nie da wypornością zrównoważyć ciężaru. Trzeba się zmieścić w możliwościach modelu. Co prawda są modele, które polecą na szczotkach i z zasilaniem NIMH, ale nie będą nawet w połowie tak wydajne i rozwojowe jak model z napędem BL. I prędzej czy później (raczej prędzej) dojdziesz do wniosku że coś trzeba zmienić. Nie używamy silników bezszczotkowych i pakietów LIPO z powodu rozpusty i burżujstwa, tylko dlatego, że dają o wiele większą moc przy znacznie niższej masie. Do spaliny też trzeba kupić sporo drogich rzeczy i lipolek do odbiornika i serw. I stawiają modelowi znacznie większe wymagania co do wytrzymałości (dragnia) i konstrukcji (żrące paliwo). Typowy silnik BL typu "dzwonek" np. popularny TP 2410 to koszt ok. 30zł. Regulator ok. 60-70zł (niestety są najdroższe w tej imprezie), a pakiet 40-60zł. Do tego ładowarka za 30zł z balancerem. Do tego ze dwa -trzy serwa 9g po 20zł, odbiornik 4 kanały i nadajnik. Ale warto się zastanowić nad kupnem aparatury z komputerem. Na przyszłość się przyda. Napęd elektryczny na początek będzie wygodniejszy i mniej wymagający. Warto tylko poczytać trochę i LIPO-lach i zasadach ich konserwacji. "Trochę" się różnią od eksploatacji NIMH. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 To co na filmie to : silnik : Speed 400 7,2v + śmigło Camprop 6x3, regulator : 20A Jeti pakiet NiMh 8xKan1050 Na szczotce też można jak widać. Ale docelowo jak moi przedmówcy, jakaś bezszczotka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RossiQ Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Qubatus - dzięki za link. Na początek stanie na tym modelu bo jest fajnie pokazany w trakcie budowy. Madrian - Takiej odpowiedzi też się spodziewałem i strasznie mi namieszała. Jednak zdecyduje sie na twoje rozwiązanie. Do szczotki trzeba dokupić przekładnie wiec to koszt 50 zł co za tym idzie wole iść w kierunku 3F. Możesz bardziej sprecyzować jakie konkretnie rzeczy potrzebuje do tego i kolejnych modeli ?? Wolę kupić trochę mocniejsze na zapas niż żałować że coś mam za słabego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi