macko85 Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Witam, mam następujący problem, z którym po przeczytaniu wszystkich postów na tym forum dotyczących podobnych przypadków, nie potrafię sobie poradzić. Kupiłem sobie używaną LAME 4 35MHz, jest to mój pierwszy model RC, nie potrafiłem nim latać więc próbowałem model wznosił się ekspresowo do góry prócz moich umiejętności wszystko było ok. Kiedy już zacząłem chwytać o co chodzi pomyliłem się i model spadł z wysokości około 2,5m, połamałem skrzydła i uszkodziłem wał wewnętrzny. Wszstkie części powymieniałem poskręcałem myślałem że będzie wszystko w porządku, jednak model nie ma mocy żeby się wznieść na więcej nić 30cm. Śmigła są przykręcone poprawnie pakiet ma dobre napięcia więc co teraz 4in1 i regulator? Jestem elektronikiem pakiet prześwietliłem pod lupą wydaje się w porządku, przeglądnąłem płytkę czy czasem nie jest gdzieś ścieżka pęknięta, nic nie wygląda na spalonego 2 tranzystory unipolarne identycznie zachowują się "pod miernikiem" i już nie mam pomysłu... Może ktoś bardziej doświadczony w dziedzinie tych regulatorów mógł by mi przyjść z pomocą? Proszę o pomoc bo nie wiem czy już rozglądnąć się za nowym regulatorem?? Za wszelkie zainteresowanie z góry dziękuję... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Sprawdź mocowanie zębatek do wałów i ich stan. Jeżeli są zbyt słabo przykręcone lub się obluzowały, albo zęby się wytarły, to ślizgają się i nie przenoszą napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macko85 Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 madrian właśnie pod tym względem sprawdzałem i jest ok. Nie ma luzów zazębia się to wszystko dobrze, śruby są skęcone tak że ładnie pod sam łebek się chowią w pierścieniu. właśnie z Tobą chciałem porozmawiać bo widziałem że dużo się o Lamie wypowiadałeś... Co może być jeszcze przyczyną takiego zachowania?? Dodam jeszcze ę jak tak się wzniósł na 30 cm to troszkę czasem nierówno chodził... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Zrób tak: Odkręć wały i wyjmij je z modelu. Sprawdź jak pracują same silniki. Są to szczotki o słabych magnesach - jeżeli doszło do przegrzania, (np. praca przy zablokowanym wirniku) to mogły utracić swoje właściwości. Na słuch sprawdź, czy kręcą się w całym zakresie regulacji. Dla pewności, można odłączyć po jednym silniku do testów. Inny kłopot z nimi, to możliwość że coś się stało ze szczotkami. Najlepiej jakbyś wrzucił krótki filmik z zachowania się lamy. Opis opisem, ale obraz robi swoje. Nie tak dawno ktoś po złożeniu Lamy też nie mógł latać. Wrzucił filmik i okazało się, że oba wirniki pracują w tę samą stronę. Na ślepo mogę zaproponować droższe rozwiązanie - wymiana kompletu silników, najlepiej na Xtreme. Są lepiej wykonane niż oryginały i mają wyższą sprawność. Co prawda są też droższe. Wymiana silników pozwoliłaby wyeliminować jeden element w łańcuchu. A zapasowe silniki i tak się przydadzą. Oryginały mają żywotność ok. 50 cykli ładowania. Możesz jeszcze zmierzyć rezystancję uzwojeń silników, o ile masz dość dokładny miernik - uzwojenia powinny być równe. Zaniżona wartość na jednym, to zwarcie zwojowe. Brak przejścia - prawdopodobnie zawieszona szczotka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macko85 Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Model mam rozebrany na części, a mógł byś mi powiedzieć jaką rezystancję ma sprawny silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Nie mam oryginalnego silnika, ale generalnie oba powinny być identyczne. Wyraźna różnica powyżej 10% - sugeruje uszkodzenie silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Na 99% to wina silnika lub obydwu. Wymień je na Extreme takie lub jeszcze lepiej na takie , a problemy z mocą Lamy znikną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macko85 Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Więc tak, pomierzyłem silniki mam miernik indukcyjności, dość dokładny, i oporność oto moje wyniki: 1. silnik zewnętrznego wału: oporność 0,86oma, indukcyjność 0,135mH 2. silnik wewnętrznego wału: oporność 0,68oma, indukcyjność 0,140mH Przy pomiarze indukcyjności miałem zakres 2mH na przyrządzie i gdy zakręciłem śmigłem wartość indukcyjności skakała poza zakres jak w jednym tak i w drugim silniku. Tak samo było z oporności kiedy zakręciłem śmigłami, ręką, rezystancja się zmieniała. Te wartości są średniki z paru pomiarów. Wygląda na to że silniki są sprawne?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi