Skocz do zawartości

Lama 4 brak mocy po upadku.


macko85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem, z którym po przeczytaniu wszystkich postów na tym forum dotyczących podobnych przypadków, nie potrafię sobie poradzić. Kupiłem sobie używaną LAME 4 35MHz, jest to mój pierwszy model RC, nie potrafiłem nim latać więc próbowałem model wznosił się ekspresowo do góry prócz moich umiejętności wszystko było ok. Kiedy już zacząłem chwytać o co chodzi pomyliłem się i model spadł z wysokości około 2,5m, połamałem skrzydła i uszkodziłem wał wewnętrzny. Wszstkie części powymieniałem poskręcałem myślałem że będzie wszystko w porządku, jednak model nie ma mocy żeby się wznieść na więcej nić 30cm. Śmigła są przykręcone poprawnie pakiet ma dobre napięcia więc co teraz 4in1 i regulator? Jestem elektronikiem pakiet prześwietliłem pod lupą wydaje się w porządku, przeglądnąłem płytkę czy czasem nie jest gdzieś ścieżka pęknięta, nic nie wygląda na spalonego 2 tranzystory unipolarne identycznie zachowują się "pod miernikiem" i już nie mam pomysłu... Może ktoś bardziej doświadczony w dziedzinie tych regulatorów mógł by mi przyjść z pomocą? Proszę o pomoc bo nie wiem czy już rozglądnąć się za nowym regulatorem?? Za wszelkie zainteresowanie z góry dziękuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

madrian właśnie pod tym względem sprawdzałem i jest ok. Nie ma luzów zazębia się to wszystko dobrze, śruby są skęcone tak że ładnie pod sam łebek się chowią w pierścieniu. właśnie z Tobą chciałem porozmawiać bo widziałem że dużo się o Lamie wypowiadałeś... Co może być jeszcze przyczyną takiego zachowania?? Dodam jeszcze ę jak tak się wzniósł na 30 cm to troszkę czasem nierówno chodził...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak: Odkręć wały i wyjmij je z modelu. Sprawdź jak pracują same silniki. Są to szczotki o słabych magnesach - jeżeli doszło do przegrzania, (np. praca przy zablokowanym wirniku) to mogły utracić swoje właściwości. Na słuch sprawdź, czy kręcą się w całym zakresie regulacji.

Dla pewności, można odłączyć po jednym silniku do testów.

Inny kłopot z nimi, to możliwość że coś się stało ze szczotkami.

 

Najlepiej jakbyś wrzucił krótki filmik z zachowania się lamy. Opis opisem, ale obraz robi swoje.

Nie tak dawno ktoś po złożeniu Lamy też nie mógł latać. Wrzucił filmik i okazało się, że oba wirniki pracują w tę samą stronę. ;)

 

Na ślepo mogę zaproponować droższe rozwiązanie - wymiana kompletu silników, najlepiej na Xtreme. Są lepiej wykonane niż oryginały i mają wyższą sprawność. Co prawda są też droższe.

 

Wymiana silników pozwoliłaby wyeliminować jeden element w łańcuchu. A zapasowe silniki i tak się przydadzą. Oryginały mają żywotność ok. 50 cykli ładowania.

 

Możesz jeszcze zmierzyć rezystancję uzwojeń silników, o ile masz dość dokładny miernik - uzwojenia powinny być równe. Zaniżona wartość na jednym, to zwarcie zwojowe. Brak przejścia - prawdopodobnie zawieszona szczotka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Więc tak, pomierzyłem silniki mam miernik indukcyjności, dość dokładny, i oporność oto moje wyniki:

1. silnik zewnętrznego wału: oporność 0,86oma, indukcyjność 0,135mH

2. silnik wewnętrznego wału: oporność 0,68oma, indukcyjność 0,140mH

Przy pomiarze indukcyjności miałem zakres 2mH na przyrządzie i gdy zakręciłem śmigłem wartość indukcyjności skakała poza zakres jak w jednym tak i w drugim silniku. Tak samo było z oporności kiedy zakręciłem śmigłami, ręką, rezystancja się zmieniała. Te wartości są średniki z paru pomiarów. Wygląda na to że silniki są sprawne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.