vowthyn Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Slimas to tyle? Jak już wyraziłeś swój sprzeciw (chociaż Utopia nie napisał o jakiego dokładnie Piperka mu chodziło, to był tylko ogólny przykład - jesteś pewien, że to ten sam, którego Ty posiadasz?), to wysil się i napisz coś więcej, niż dwa zdania. Jeśli uważasz ten model za nadający się do tego tematu (czyli 100% godny polecenia osobie, która nigdy nie latała modelem) to na wzór pierwszych postów napisz coś o nim dokładnie, co to za model, jaki producent, gdzie kupiony, rozpiętość, waga, zalety, wady, fotka i przedstaw to w w miarę przejrzysty sposób tak, żeby było widać, że to prezentacja kolejnego modelu (tylko nie ograniczaj się do wklejenia linka do sklepu, bo linki się dezaktualizują). Bo inaczej temat zamieni się w śmieciową dyskusję z dwuzdaniowymi postami i początkujący guzik na tym skorzystają. P.S. Dobrze byłoby, gdyby jakiś posiadacz Bety 1400 skrobnął parę zdań na jej temat, bo zdaje się, że już niejednego nauczyła latać.
utopia Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 chodzi o piperka zEPP od cyber fly .. model konstrukcyjny wychodzi znacznie lżej chyba że miałem pecha i trafiłem tak gęsty epp oczywiście epp jest odporne na krety - tego nie przekreślam ale mój pustyEPP waży tyle co 1,5 pustego michasia...
slimas Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Piper epp firmy Cyber fly rozpiętość-100cm Długość-68cm Waga mi niewiadoma niestety iż nie posiadam wagi :oops: Model wykonany w całości z tworzywa epp odpornego na nieuniknione przy początkach kraksy. Zalety:model kreto odporny i stabilny w locie lata jak po sznurku. Budowa zajeła mi jeden dzień,według mnie opłacalny na 1 raz do nauki iż kosztuje 99zł. Możliwość wyboru modelu z lotkami lub bez ja wybrałem z lotkami tak mi doradzono i według mnie to był dobry wybór najlepiej od początku uczyć sie prawidłowych odruchów. Wyposażenie:silnik to emax 2822,pakiet to parkzone 1300mah serwa p jednym na lotke tower pro sg90r na ster wysokości i kierunku dałem tower pro sg50 , regulator to tower pro 30A i załozone śmigło GWS 8x4 . A tutaj fotka mojego złożonego wiem nie jest piękny Jeżeli za mało opisałem podaje link do tego modelu na forum. http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=8847
Foczka Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 P.S. Dobrze byłoby, gdyby jakiś posiadacz Bety 1400 skrobnął parę zdań na jej temat, bo zdaje się, że już niejednego nauczyła latać. No np mnie nauczyła latać. Co prawda pierwszy lot skończył się mocnym kretem ale potem było już tylko lepiej. Co przemawia za Betą? Bardzo spokojny i stabilny lot, kretoodporność i łatwość napraw. Służy mi do dzisiaj jak nie mam dostępu do lotniska. Z wad, słabiutkie wyposażenie standardowe, słabiutki silnik (w porównaniu do Phoenixa start jest katorgą). Ale nauczyć odruchów mnie nauczyła.
vowthyn Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Foczka czy zanim napisałeś swoją odpowiedź to przeczytałeś pierwszy post w temacie? Przeczytałeś moją prośbę do Slimasa kilka postów wyżej? To bardzo proszę wyedytuj swój post i jeśli chcesz przedstawić Betę w tym temacie, to zastosuj się do schematu. Tyle, co napisałeś, to sam mogłem na temat Bety wymyślić chociaż jej nie posiadam.
madrian Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 P.S. Dobrze byłoby, gdyby jakiś posiadacz Bety 1400 skrobnął parę zdań na jej temat, bo zdaje się, że już niejednego nauczyła latać. Dobrze by było, gdyby jakiś użytkownik forum, użył :szukaj: i poczytał "parę" zdań napisanych o tym modelu... :wink:
vowthyn Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2011 W tym momencie opadły mi ręce i wszystkie pozostałe kończyny. Nie będę złośliwy, bo otrzymałem od Ciebie wiele pomocy na tym forum, ale czuję się, jakby moje posty były napisane w Suahili - nikt (prawie) ich nie rozumie.
madrian Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Wybacz, ale akurat o tym modelu, na forum jest napisane dużo: Wady, zalety, typowe bolączki, modyfikacje, naprawy. Filmy mniej i bardziej profesjonalne. Nawet są opisane jej chińskie podróbki. I to nie w suahili tylko po polsku, więc nie ma sensu znajomego Zulusa zatrudniać. Mam po raz n-ty napisać: Wersja ARF opłaca się najbardziej - serwa + silnik z regulatorem, model do sklejenia samemu klejem na gorąco. Są jeszcze wersje KIT - puzzle z silnikiem i regulatorem, do samodzielnego złożenia - niewiele tańsze niż ARF, oraz RTF - full opcja, niemal dwa razy droższa od ARF-a. Model lata dobrze. Ale wymaga dobrego wyważenia. Wadliwe są często piasty śmigieł - krzywo wiercone i miewają bicia. Wówczas - do wymiany. Rurka z zestawu do wzmacniania skrzydeł się nie nadaje. Jest cienkościenna i delikatna. Lepiej ją zastąpić litym prętem węglowym, lub zrobić z niej pochwę na bagnet z litego pręta, dobranego do średnicy. Beta lata całkiem znośnie na firmowym zestawie, ale sporo osób wkłada jej większe śmigło - i czasem tego regulator nie wytrzymuje (jak zawsze - liczony na styk). Przy modyfikacji napędu, lepiej go zastąpić większym, co najmniej 30A. Da radę unieść zestaw FPV, łapie termikę. Jest stabilna. Nie lubi akrobacji i silnego wiatru. Ma tendencję do rozsuwania się skrzydeł - trzeba je zabezpieczyć, przez wklejenie magnesów na ich styku, lub spięcie skrzydeł rzepem samoprzylepnym - ten drugi sposób polecam. Magnesy potrafią puścić przy ostrych manewrach. Są dwie wersje - pierwsza "stara" z popychaczami sterów kierunku i wysokości na zewnątrz kadłuba. Druga "nowa" ze schowanymi już w środku. Wielkiej różnicy nie ma, poza mniejszą ilością miejsca w kadłubie. Bolączki ekploatacyjne to słabe mocowanie fabryczne dźwigni sterów - warto je od razu przykleić dodatkowo, np. żywicą. Inna sprawa to pękające zawiasy sterów, głównie lotek - pomaga podklejenie ich dwustronne taśmą przeźroczystą. Są wtedy trwalsze. Skrzydłą mają małą wadę fabryczną - naklejki ozdobne sklejają jeden koniec lotek. Trzeba przeciąć tam naklejkę. Ogólnie Beta jest porównywalna co najmniej z Easy Starem, a niektórzy twierdzą, że nawet ciut lepsza. Solidny i stabilny motoszybowiec, nadający się też do pierwszej nauki. Duży zasób części zamiennych na rynku. łatwe klejenie - pianka EPO świetnie się klei klejem na gorąco. To wszystko było na forum opisane wiele razy. A co do reszty - ja też miewam czasem złe dni. Dzisiaj akurat miałem w pracy Bitwę o Studzianki i nie miałem czasu nawet śniadania ustawowego zjeść. A do domu wróciłem wk... no mocno zdenerowany i wycieńczony pensjonariusz gułagu z 20-to letnim stażem. :wink:
Rekomendowane odpowiedzi