Skocz do zawartości

Demontaż wału w silnikach Pulso


robas69

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was ma w tym doświadczenie? Zdemontowałem pierścień, odkręciłem dwa wkręty w korpusie, w tym miejscu z którego nie wystaje wał /czyli z tyłu silnika/, o on ani ruszy. Mam go próbować wybić, czy jest jeszcze gdzieś zamocowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metodą pokazywaną przez faceta na filmie, tj. przy oparciu na rotorze, wiele silników można bezpowrotnie zniszczyć. Tak można robić tylko w silnikach z bardzo grubym odlewem mocującym pierścień z magnesami. Wiele tańszych silników, szczególnie tych starszych ma wał wklejony dodatkowo na żywicę. Najpewniejszym sposobem jest włożenie rurki metalowej, o średnicy wewnętrznej trochę większej od średnicy osi silnika, w szczęki imadła, tak by dolem się oparła na mechanizmie imadła. Na taką rurkę wystającą na wys. większą od wysokości rotora, nasuwamy oś rotora razem z rotorem. Rotor nie powinien opierać się o szczęki imadła. Następnie jakimś kawałkiem metalowego pręta, przy pomocy młotka, wybijamy oś. Nie odkształcimy lu nie spowodujemy pęknięcia podstawy rotora, a co jest możliwe, gdy zrobimy to tak jak na filmie. Odradzam. Nawet przy wykorzystaniu prasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.