Chriss Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Witam. Chciałem się was zapytać, jak przedstawiają się bieguny ( + i - ) w gniazdku 12V w samochodzie. Chodzi mi oto, żeby zrobić taką przejściówkę do ładowarki modelarskiej, by można ładować nie tylko bezpośrednio z akumulatora. Chodzi mi oto gdzie na tej wtyczce mogę przylutować + i - . dzięki z góry za odpowiedzi.
bubu2 Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 A tak poważnie. Używasz modeli z napędem elektrycznym, ładujesz akumulatory, modelujesz i nie posiadasz choćby najtańszego miernika? Aż trudno uwierzyć. Ale widzę, że to prawda, skoro zadajesz takie pytane.
Chriss Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Opublikowano 28 Lipca 2011 Taak, jestem kompletnym troglodytą i akurat, nie posiadam/ nie mam przy sobie ani gniazdka, ani akurat takiej wtyczki, więc pytam. To jest ludzkie, a ponoć "niema głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi" akurat znajduje tutaj miejsce. Przykro mi, że niewiem, gdzie jest + i - w gnieździe samochodowym. Przepraszam :cry: cobra, dzięki za odpowiedź.
klaps6 Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Jakie pakiety chcesz ładować z tego gniazda? Jeśli coś większego, dużym prądem to przygotuj się na informację od ładowarki w stylu "LOW INPUT VOLTAGE", a to za sprawą nieprzystosowania instalacji w tym miejscu do poboru dużego prądu. Nie zdziw się także jeśli spalisz przy pierwszym podłączeniu bezpiecznik, pojemności na wejściu ładowarki są znaczne a prąd ich ładowania po podłączeniu może zwyczajnie przepalić kilkuamperowy bezpiecznik na zapalniczce. Sprawdź sobie jaki masz bezpiecznik w samochodzie, przetestuj i opisz efekty. Nie mówię, że to nie będzie działało, ale może płatać figle w najmniej oczekiwanym momencie.
Air Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Jakie pakiety chcesz ładować z tego gniazda? Jeśli coś większego, dużym prądem to przygotuj się na informację od ładowarki w stylu "LOW INPUT VOLTAGE", a to za sprawą nieprzystosowania instalacji w tym miejscu do poboru dużego prądu. Nie zdziw się także jeśli spalisz przy pierwszym podłączeniu bezpiecznik, pojemności na wejściu ładowarki są znaczne a prąd ich ładowania po podłączeniu może zwyczajnie przepalić kilkuamperowy bezpiecznik na zapalniczce. Sprawdź sobie jaki masz bezpiecznik w samochodzie, przetestuj i opisz efekty. Nie mówię, że to nie będzie działało, ale może płatać figle w najmniej oczekiwanym momencie. Gniazdo zapalniczki (zapalniczki, a nie zasilania akcesoriów, które wygląda tak jak zapalniczki, ale gniazdem zapalniczki nie jest) "wisi" na ogół na 20 A bezpieczniku, więc o to bym się specjalnie nie martwił. Natomiast większym problemem jest to, że do działania tego gniazda musi być na ogół włączony zapłon (lub przynajmniej stacyjka w pozycji ACC) - ładowanie pakietu trwa kilkanaście-dziesiąt minut i w tym czasie akumulator może zostać mocniej rozładowany niż przy ładowaniu bezpośrednio z jego zacisków...
Rekomendowane odpowiedzi