basing Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Po kilku miesiącach leżakowania EXTRA 300LPX doczekała się montażu. Model wykonany metodą konstrukcyjną ,a całość oklejona folią oracover w barwach RED BULLa wszystko wykonane z dużą dbałością o szczegóły. Rozpiętość skrzydeł to 2600mm ,długość kadłuba 2430mm waga do lotu to jakieś 11kg a sam model waży jakieś 7,2kg. Trochę czasu zeszło z kompletowanie elektroniki i zastanowienie się jaki napęd zastosować. Model będzie napędzany silnikiem elektrycznym A150-8 z Hackera Silnik o wadze 2,1kg i mocy maksymalnej 9000W ale ze śmigłem 27x12 (takie zostanie zastosowane) i zasilaniu 44,4V uzyska moc 6500W . Ciąg według producenta 15kg. AKKU jaki będzie zasilał te silnik to 4 pakiet 4500mA 6s Do tego regulator YGE 160HV powinien dać mu rade. Na kierunku będzie zastosowane jedno serwo o sile 26kg a będzie to MKS DS-660A+ Na lotki i wysokość zamontowane będą po dwa serwa Hyperion DS20-UMD z siłą 13,8kg Elektronika będzie zasilana przez EMCOTEC DPSI RV Mini 5 Magic do tego dwa lipole o pojemności 2600mA 7,4V.
darkarll Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Napęd zdecydowanie za słaby do 3D , przydało by się ponad dwadzieścia kilo ciągu . Miałem okazje pooglądać taki model , bardzo ładny i niestety bardzo drogi .
andrzej351 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 szykuje się mała elektrownia na pokładzie... myślę jednak że napęd spalinowy byłby bardziej wydajny i ekonomiczny. co cię skłoniło żeby montować napęd elektryczny do tak duże go modelu?? pozdrawiam!!!
Malker Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 co cię skłoniło żeby montować napęd elektryczny do tak duże go modelu??A dlaczego nie? To też napęd. W Polsce elektryfikacja dopiero raczkuje. Spójrz na forum RC Groups, tam nawet utworzyli dział konwersja ze spalinki na elektryczka Ten jest moim ulubieńcem "Plettenberg Predator 37/6 Schulze Future 300A ESC Xoar 29x10 prop HobbyKing Flightmax 14S11600 30C lipo Hitec 7950TH servos x 8 Spektrum Powerbox" Oczywiście 3 metróweczka ;] Można znaleźć więcej filmów z tym modelem. Oczywiście są też inne, jak dla mnie to nic nie stoi na przeszkodzie żeby wpakować elektro, z resztą nie przepadam za bardzo za dzwiekiem spaliniaków. Chyba że jakis 100-150ccm+
instruktor Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 `"Chyba że jakis 100-150ccm+" Maciej, ciebie też dopadła gigantomania? Na zachodzie zaczeli stosować "elektryki" ze względu na obostrzenia ekologiczne i tylko dla tego a u nas jak zwykle "owczy pęd" :wink:
pawel66 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Na zachodzie zaczeli stosować "elektryki" ze względu na obostrzenia ekologiczne i tylko dla tego a u nas jak zwykle "owczy pęd" :wink: Poważnie? :crazy: :shock: Można gdzieś o tym poczytać?
instruktor Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 W Holandii napewno ,mam tam znajomych
Boogie Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Chlopaki nawet przerabiaja modele ktore dotychczas mialy benzynke 275cm3 na elektryki. Problemy sa generalnie z halasem. Problemem do przeskoczenia jest sam halas pochodzacy od smigla, a nie od reszty napedu.
basing Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Co skłoniło że to elektryk a nie spalina?? Pakiety praktycznie już były, no i mieć coś czego jeszcze na lotnisku nie było to też frajda ,ciekawość jak taki duży model w wersji elektro lata. Jutro wrzucę foty kolejne foty ze składania modelu a jak pogoda pozwoli :? to za parę dni będzie oblot. Silnik raczej nie będzie za słaby, można dać większe śmigło i moc wzrośnie, a do 3D jak najdzie ochota to wyciągnie się dwa pakiety (model lżejszy o 1,5kg ale i krótszy lot) Z resztą mocy nie brakuje mu poniżej model o wadze 13kg. z tym właśnie napędem.
basing Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Kolejna porcja fotek W skrzydłach i w wysokości neutrum i wychylenia serw były ustawiane przez Mini 5 Magic by równo pracowały. Silnik trzeba było odsunąć od wręgi przedniej stąd dorabiane tuleje.
Malker Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 W takim tempie to ten model w tym tygodniu poleci Ładny, jestem strasznie ciekaw jak będzie z silnikiem
DJDIT Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Rzeczywiście napęd za słaby chyba, że do podstawowej akrobacji. Do 3D zdecydowanie za mało ciągu... Miałoby to sens gdyby go odchudzić (tylko tego prawie nie ma z czego) albowiem przy dobrze wyważonym śmigle w ogóle nie będziesz miał drgań a zatem nie ma przesłanek do tak mocnej konstrukcji odpornej na drgania, czynnik który na pierwszym miejscu zabija duże modele...
basing Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Spokojnie . Będzie mało ciągu to się śmigło większe założy. Planowany oblot w piątek.
Malker Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 . Będzie mało ciągu to się śmigło większe założyPytanie czy regulator 160A wystarczy...
darkarll Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Planowany oblot w piątek. no to czekamy na relacje z oblotu , filmik oczywiście mile widziany
radek872 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Jeżeli ma uzyskiwać takie moce to 160A chyba odejdzie dość szybko.Uważam, że powinien tam być Jeti 220A minimum
jary14 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Na zawodach F3M, widziałem właśnie, że elektryki wchodzą na potęgę i w modelach większego kalibru :wink: Jeden zawodnik miał też silnik Hackera 200A i używał do niego regulator 220A Jeti - tak dla porównania piszę
Mariusz N Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Ten sam model tylko z silnikiem DLE 111.Krótki film z oblotu w niedzielę.
tomyy29 Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Edit: Czy ktoś ma kontakt do autora wątku??
Rekomendowane odpowiedzi