basing Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Po kilku miesiącach leżakowania EXTRA 300LPX doczekała się montażu. Model wykonany metodą konstrukcyjną ,a całość oklejona folią oracover w barwach RED BULLa wszystko wykonane z dużą dbałością o szczegóły. Rozpiętość skrzydeł to 2600mm ,długość kadłuba 2430mm waga do lotu to jakieś 11kg a sam model waży jakieś 7,2kg. Trochę czasu zeszło z kompletowanie elektroniki i zastanowienie się jaki napęd zastosować. Model będzie napędzany silnikiem elektrycznym A150-8 z Hackera Silnik o wadze 2,1kg i mocy maksymalnej 9000W ale ze śmigłem 27x12 (takie zostanie zastosowane) i zasilaniu 44,4V uzyska moc 6500W . Ciąg według producenta 15kg. AKKU jaki będzie zasilał te silnik to 4 pakiet 4500mA 6s Do tego regulator YGE 160HV powinien dać mu rade. Na kierunku będzie zastosowane jedno serwo o sile 26kg a będzie to MKS DS-660A+ Na lotki i wysokość zamontowane będą po dwa serwa Hyperion DS20-UMD z siłą 13,8kg Elektronika będzie zasilana przez EMCOTEC DPSI RV Mini 5 Magic do tego dwa lipole o pojemności 2600mA 7,4V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Napęd zdecydowanie za słaby do 3D , przydało by się ponad dwadzieścia kilo ciągu . Miałem okazje pooglądać taki model , bardzo ładny i niestety bardzo drogi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 szykuje się mała elektrownia na pokładzie... myślę jednak że napęd spalinowy byłby bardziej wydajny i ekonomiczny. co cię skłoniło żeby montować napęd elektryczny do tak duże go modelu?? pozdrawiam!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 co cię skłoniło żeby montować napęd elektryczny do tak duże go modelu??A dlaczego nie? To też napęd. W Polsce elektryfikacja dopiero raczkuje. Spójrz na forum RC Groups, tam nawet utworzyli dział konwersja ze spalinki na elektryczka Ten jest moim ulubieńcem "Plettenberg Predator 37/6 Schulze Future 300A ESC Xoar 29x10 prop HobbyKing Flightmax 14S11600 30C lipo Hitec 7950TH servos x 8 Spektrum Powerbox" Oczywiście 3 metróweczka ;] Można znaleźć więcej filmów z tym modelem. Oczywiście są też inne, jak dla mnie to nic nie stoi na przeszkodzie żeby wpakować elektro, z resztą nie przepadam za bardzo za dzwiekiem spaliniaków. Chyba że jakis 100-150ccm+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 `"Chyba że jakis 100-150ccm+" Maciej, ciebie też dopadła gigantomania? Na zachodzie zaczeli stosować "elektryki" ze względu na obostrzenia ekologiczne i tylko dla tego a u nas jak zwykle "owczy pęd" :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Na zachodzie zaczeli stosować "elektryki" ze względu na obostrzenia ekologiczne i tylko dla tego a u nas jak zwykle "owczy pęd" :wink: Poważnie? :crazy: :shock: Można gdzieś o tym poczytać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 W Holandii napewno ,mam tam znajomych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Chlopaki nawet przerabiaja modele ktore dotychczas mialy benzynke 275cm3 na elektryki. Problemy sa generalnie z halasem. Problemem do przeskoczenia jest sam halas pochodzacy od smigla, a nie od reszty napedu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
basing Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Co skłoniło że to elektryk a nie spalina?? Pakiety praktycznie już były, no i mieć coś czego jeszcze na lotnisku nie było to też frajda ,ciekawość jak taki duży model w wersji elektro lata. Jutro wrzucę foty kolejne foty ze składania modelu a jak pogoda pozwoli :? to za parę dni będzie oblot. Silnik raczej nie będzie za słaby, można dać większe śmigło i moc wzrośnie, a do 3D jak najdzie ochota to wyciągnie się dwa pakiety (model lżejszy o 1,5kg ale i krótszy lot) Z resztą mocy nie brakuje mu poniżej model o wadze 13kg. z tym właśnie napędem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
basing Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Kolejna porcja fotek W skrzydłach i w wysokości neutrum i wychylenia serw były ustawiane przez Mini 5 Magic by równo pracowały. Silnik trzeba było odsunąć od wręgi przedniej stąd dorabiane tuleje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 W takim tempie to ten model w tym tygodniu poleci Ładny, jestem strasznie ciekaw jak będzie z silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Rzeczywiście napęd za słaby chyba, że do podstawowej akrobacji. Do 3D zdecydowanie za mało ciągu... Miałoby to sens gdyby go odchudzić (tylko tego prawie nie ma z czego) albowiem przy dobrze wyważonym śmigle w ogóle nie będziesz miał drgań a zatem nie ma przesłanek do tak mocnej konstrukcji odpornej na drgania, czynnik który na pierwszym miejscu zabija duże modele... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
basing Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Spokojnie . Będzie mało ciągu to się śmigło większe założy. Planowany oblot w piątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 . Będzie mało ciągu to się śmigło większe założyPytanie czy regulator 160A wystarczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Planowany oblot w piątek. no to czekamy na relacje z oblotu , filmik oczywiście mile widziany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Jeżeli ma uzyskiwać takie moce to 160A chyba odejdzie dość szybko.Uważam, że powinien tam być Jeti 220A minimum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Na zawodach F3M, widziałem właśnie, że elektryki wchodzą na potęgę i w modelach większego kalibru :wink: Jeden zawodnik miał też silnik Hackera 200A i używał do niego regulator 220A Jeti - tak dla porównania piszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz N Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Ten sam model tylko z silnikiem DLE 111.Krótki film z oblotu w niedzielę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Czy model poleciał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomyy29 Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Edit: Czy ktoś ma kontakt do autora wątku?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi