kamil_rc Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Witam. Szukając szczegółów z budowy Ultimate 10-300 natrafiłem na ciekawy projekt przerobienia tłumika pod wytwornice dymu w silniku 4T. Może komuś się kiedyś przyda: http://www.rcdon.com/html/the_ultimate_project.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Mnie by interesował dym ale w elektryku :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisj23 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Sprawa stara jak.... ;-) Pewnie nie jeden juz próbował - problem w tym że w tych przykładach Don opierał się na najlepszym płynie SuperDri - który daje piękny biały i gęsty dym (nie do uzyskania na dostępnym u nas płynie powerbox-a, szkoda że rcskorpion juz go nie sciąga), a co najważniejsze używał dużych silników żarowych - moki 35cm3 i Saito prawie 30cm3. Te silniki gwarantują uzyskanie odpowiedniej temp. na tłumiku do odparowania płynu jak i odpowiednio dużym ciśnieniem w karterze - aby potem tłoczyć płyn. W małych silnikach żarowych nie uzyskamy takiego efektu - a dodatkowo moze spaść ich moc... Testowałem to wiele lat temu i efekty były raczej mierne. Cos tam dymiło - ale o takich piuropuszach dymu jak u Don-a można zapomnieć. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Mnie by interesował dym ale w elektryku :twisted: Jaki problem załóż za duże śmigło to będziesz miał dym, :wink: tylko trochę krótko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 A świecy nie mzoesz zainstalowac? Sterowany zapalnik, wiec jak juz zaczniesz to wio ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 kiedyś czytałem że silniki powyżej 10cm mają na tyle wysoką temp. że są w stanie wytwarzać dym. poza tym to kwestia spirali bo pompke zawsze można zastosować elektryczną lub wibracyjną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisj23 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 wszystko się zgadza - jednak skomentowałem podany przykład jako "całościowy" czyli tak jak to autor zaprojektował i wykonał. Wykonanie spirali jest często stosowane - pięknie się takie wykonywało chowając je wewnątrz "rozkładalnych" tłumików z Super Tigre czy MDS. W małych silnikach nawet owijało się 2 zwoje wokół cylindra - nie zakłócało to chłodzenia - bo rurka miedziana ładnie odbierała ciepło. Problemem zawsze było ciśnienie do tłoczenia płynu (w małych modelach na żarówki każdy gram na wagę złota - a pompka elektryczna + zasilanie czy pompa perry-ego to zawsze dodatkowa masa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Mnie by interesował dym ale w elektryku :twisted: Jaki problem załóż za duże śmigło to będziesz miał dym, :wink: tylko trochę krótko hihihi Już tak miałem :twisted: Można było by wykorzystać spiralę z drutu oporowego i nią nagrzewać płyn do dymu. Forumowy projekcik? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi