mario70 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Posiadam aku żelowy 12V 7Ah. Swego czasu posiadałem ładowarkę Shark 20 i ładowałem nią ten aku prądem 0,7A. Wszytsko było cacy. Teraz używam ładowarki Raytronic C30 i ładowanie tego samego aku jest dla mnie nielogiczne. Przy ustawieniu prądu ładowania na 700mA, ładowarka po ok. 2h sygnalizuje zakończenie ładowania, co jest bzdurą bo aku nie daje rady przekręcić rozrusznikiem silnika 9cm3. Robiłem kilka prób zmniejszając prąd ładowania i dopiero przy 200mA ładuje "normalnie" - ok 10h i wchodzi 1000mAh. Ale co ciekawe, jak zmniejszę następnie ten prąd do 100mA to ładuje jeszcze z 3h i wejdzie kolejne 500mAh. W opcjach ładowarki nie ma nic szczególnego dla aku Pb. Macie jakieś doświadczenia / pomysły co z tym fantem począć?
mario70 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Raczej nie bardzo - tak jak pisałem, na Sharku było ok i tylko zmiana ładowarki spowodowała opisany efekt. No i co najważniejsze, po naładowaniu "na raty" aku trzyma całkiem nieźle i używam go w skrzynce (rozrusznik, grzałka świecy i pompka paliwa) spokojnie przez ładnych kilkanaście lotów.
robraf Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 A moze w ustawieniach jest ustawienie o max pojemnosci dla tych aku o c=1000?
LeszekJ Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 dopiero przy 200mA ładuje "normalnie" - ok 10h i wchodzi 1000mAh. Ale co ciekawe, jak zmniejszę następnie ten prąd do 100mA to ładuje jeszcze z 3h i wejdzie kolejne 500mAh. Czy to jest normalne: 200mA * 10h =1000mAh? Lub 100mA * 3h = 500mAh?
Rekomendowane odpowiedzi