Piotrek_SGM Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Witam! W oryginalnej instrukcji temat przemilczano, tak samo jak opis krzywych gazu i skoku. Ze "stockowym" silnikiem CX430XL (3550kV) dają zębatkę 11T. Natomiast w/g instrukcji Aligna, z silnikiem 3700kV zalecają zębatkę 12T do normalnych lotów i 13T do 3D. Ok, tyle wstępu. Czas na fakty: z założoną zębatką 11T ustawiłem krzywe dla normalu tak jak podaje instrukcja T-Rex'a i dałem model koledze do oblatania (sam nadal się boję kółka zrobić...) Kolega twierdzi, że model z opóźnieniem reaguje na gaz i faktycznie, w porównaniu do mojego jego MiniTitan to szatan. Czy ktoś z doświadczeniem może mi poradzić jaką zębatkę użyć do lotów "rekreacyjnych" i jak dobrać krzywe? Najchętniej bym zostawił 11T, ale jak zmodyfikować krzywe w stosunku do tych z manuala T-rexa? Mniejszą zębatkę skompensować "podnosząc" krzywą gazu a kąty zostawić jak są? Może ktoś przytoczy swój setup? pozdrowionka, P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Cześć kolego do lotów "rekreacyjnych" polecam zębatkę 9T naprawdę spokojne latanie z podniesioną krzywą gazy do lotów szybszych czy też 3D minimum 13T pamiętaj również o tym że silniki 3f uzyskują największa sprawność przy prawie max obrotach więc nie ma najmniejszego sensu zakładać 13T i zjeżdżać z krzywą gazu bo silnik traci sprawność. rafal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Edit: Przesadziłem - Przepraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Wiktor, nie przesadzaj to nie spalina tylko elektryk ja bym zalozyl 9-10 T do tego silniczka 3500 bo taki masz ( tak zrozumialem) i podnies krzywa gazu 0-35-60-80-100 a do 3d rzeczywiscie 13T ale ja bym dal silniczek o ciutke wiekszym kV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 W sumie to się nie bardzo określiłem o co mi chodzi i do tego nie podałem obecnych ustawień: Silnik CX 430XL 3550kV, regiel CX 50A, pakiety 2200 30-40c, zębatka 11T, łoapty drewniane CX 1) normal: 0st, +5st, +11st, 0-40%-65%-85%-100% (reaguje na gaz z opóźnieniem) 2) 3D: -11st, 0st, +11st 100%-80%-100% (nie testowane) Na chwilę obecną chciałbym żeby móc polatać w kółko i żeby reakcja na gaz była możliwie natychmiastowa, w niedalekiej przyszłości chiałbym latać spokojnie, ale mieć pod ręką ujemnę kąty w razie czego i do prostych akrobacji typu beczka, a także żeby złapać nawyk, że gaz na zero to nic dobrego (parę lat latania samolotami daje w heli złe nawyki). Dobrze by było jakby się to udało osiągnąć jednak na 11T (mam tylko 11T i 13T), a jak nie to najwyżej dokupię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
From_heaven Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Jak reaguje z opóźnieniem, to przyczyny szukaj w krzywej, zwłaszcza krzywej skoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 i zauwazylem ze w normalu nie masz ujemnych kątów... a czemuż to? tak z -4 powinny byc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Ja latam w HK-450 na 11T i jest lepiej niż 13T przy "naszych" KV, lepiej zostać na 11T. Mówię tu o bardzo szybkim łapaniu ciepła przez silnik, testowałem obydwie zębatki od miesiąca latam na 11T, to przynajmniej w moim przypadku daje większe bezpieczeństwo i margines, że jeśli przedobrze z krzywymi to nie spalę silnika. A krzywa PITCH w NORMAL jest także 46-48-50-75-100. Nie wiem, po prostu dziwnie to wygląda kiedy, wirnik stoi lub zaczyna pracę na ujemnych, wartościach. Jeśli jest jakaś ważna przesłanka, bezpieczeństwa lub która w przyszłości mi utrudni pilotaż, to taka do tej chwili nie jest mi znana. Zazwyczaj kiedy dopytywałem się kolegów na forum lub poza nim, słyszałem za każdym razem "masło maślane". Powiem tak, do momentu startu czyli 55-60% wartości thortlle i Pitch, krzywe są zgodne, tylko poniżej tej wartości, krzywa pitch jest spłaszczona tak by na zero thortlle łopaty dawały -4stopnie, według mojej wiedzy nie ma wpływu na lot" w "NORMAL". Z resztą nie lubię być gołosłownym. zaraz to sprawdzę w realu. odpisze jak wyszło. Edytowałem: Wnioski: Tak i tak można latać. Wracając do twojego pytania jest tak, ja od dziś latam na takiej krzywej Pitch 0-25-50-75-100, jest o niebo lepiej, mimo dość dziwnego wyglądu łopat podczas rozkręcania se wirnika, nie potrafię tego określić, helik zmienił się w locie z cielęcia w rumaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 chodzi o to ze w wietrzny dzien : cchesz zejsc na dol ... sciagasz drazek do siebie (skok) i mas 0 stopni.... podmuch wiatru i albo helik stoi albo wzbija sie wyzej.. zawsze trzeba troche ujemnych ustawic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 i zauwazylem ze w normalu nie masz ujemnych kątów... a czemuż to? tak z -4 powinny byc wina krzywej to że ustawiłeś tak jak w instrukcji od T-450 to nie wszystko położenie tarczy na wale możesz regulować długością popychaczy jeżeli tam masz coś inaczej to samo przepisanie danych z instrukcji Ci nic nie da. rafal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 i zauwazylem ze w normalu nie masz ujemnych kątów... a czemuż to? tak z -4 powinny byc Ustawiłem w/g instrukcji, tam normal zaczyna się od 0st. to że ustawiłeś tak jak w instrukcji od T-450 to nie wszystko położenie tarczy na wale możesz regulować długością popychaczy jeżeli tam masz coś inaczej to samo przepisanie danych z instrukcji Ci nic nie da. rafal Rafał, w instrukcji jest podane wartością kąta natarcia a nie procentowo. I normal zaczyna się od zera stopni - ustawiane z kątomierzem. Zresztą to czy od -4/5st czy od zera to kwestia świadomego wyboru. Nie latam na wietrze, wnerwia mnie odgłos łopat na ujemnych kątach (na ziemi), regiel CX ma beznadziejny soft start (w zasadzie, to jakby go nie miał), stąd na razie bez ujemnych. Dzięki Panowie za pomoc/próby pomocy. Doczytam jeszcze na HeliFreak (co powinienem wcześniej zrobić zamiast zawracać tyłek :oops: ), polatam trochę i wrzucę tu kiedyś swój setup dla zainteresowanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
From_heaven Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Rafał, w instrukcji jest podane wartością kąta natarcia a nie procentowo Przy ustawianiu helika instrukcję jest najlepiej od razu umieścić w koszu na śmieci. A z tymi ujemnymi kątami to koledzy mają jak najbardziej rację. Takie latanie to proszenie się o kłopoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 dokladnie ;] Piotrek_SGM, ustaw te -4 stopnie ja w normalu mam -8,0,11 a w idlu -11,0,11 lata mi sie normalnie czy to w 450 czy w 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Panowie, ja nie latam, ja się czołgam.... :rotfl: Ok, dotarło. Ustawię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gmeracz Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Piotrek, mówią do ciebie latacze, a nie gawędziarze... Nie można mieć w normalu zero stopni i już. Helik to nie cegłówka, musi sensownie móc lądować. A ty jako pilot musisz mieć czym schodzić z pułapu. Instrukcje wiele razy były krytykowane za czasem podstawowe błędy. Nie ufaj im do końca. Ale pocieszę, że po paru kretach człek sam dochodzi do swoich ustawień i już wie, że w manualu musi być jakiś babol. Nie ma w ogóle co dyskutować. Przed nami wiele pokoleń już sprawdziło, że w normalu trza ustawić coś ok. -5...+4... +8 a w idle ok. -8... 0... +8. To są przybliżone wartości ale trzymaj się wytycznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Rafał, w instrukcji jest podane wartością kąta natarcia a nie procentowo a czy wiesz że kąty natarcia zmieniasz zraz z obrotami i zębatką atakującą?? tzn. im masz większe obroty na wirniku tym mniejszy zakres kątów ustawiasz i analogicznie im mniejsze obroty tym większy zakres kątów jeżeli dasz duże obroty na głowicy ok 3200 i kąty -13-0+13 to przy max kątach na bank coś się rozleci albo "zdławisz" silnik jeżeli dasz obroty na głowicy ok 2200 i kąty -8-0+8 to heli będzie strasznie oporny... musisz znać te zależności... jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi rafal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Okej, okej. Z kątami ujemnymi dotarło. Tak Rafał, wiem. Ogólne zasady, logiczne zresztą. Tego czego nie mam to doświadczenie ;-) Dlatego dzięki Wam wszystkim za odpowiedzi, dały mi ogólby obraz, żeby jednak ujemnych kątów zawsze używać i NIE wierzyć instrukcji, do czego zresztą sam zaczynałem dochodzić, bo o ile podają krzywe, to w ogóle to się nijak ma do doboru zębatek, więc z założenia lipa. Moje pytanie trochę ewoluuje i teraz powiniem zadać je tak: Dla silnika 3550kV i zębatki 11T jakie krzywe polecicie WSTĘPNIE ustawić do NAUKI lotów postępowych (heli umiem tylko wisieć i "latać" ogonem do siebie, w symulatorze loty postępowe bez problemu). /wiem, że radzili niektórzy zębatki <11T, ale nie mam, nie bardzo wiem gdzie kupić, rozwiązanie byłoby raczej tymczasowe, a sama czynność wymiany zębatki w złożonym heli mnie dobija- "ćwiczone"/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Witaj ja w HK-450 zębatkę + ustawienie, spasowanie silnika do zębatki głównej, ustawiam 10-15 min bez konieczności demontażu czegokolwiek oprócz kabinki. Co do krzywych, jeśli mogę polecić te nastawy są rewelacyjne: Sam latam na 11T i 3550Kv Tryb NORMAL: Pitch 0-25-50-75-100 Thortlle 0-25-50-75-100 Indle1: Pitch 0-25-50-75-100 Thortlle100,95,90,95,100 Indle2: Pitch 0-25-50-75-100 Thortlle 100-100-100-100-100 myślę że będziesz happy :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 To ciekawe, że w normalu i idlach masz te same kąty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miggy Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 To ciekawe, że w normalu i idlach masz te same kąty... A kto lata w normalu ? :lol2: . Ja normala używam tylko do rozkręcenia wirnika a w połowie drążka odpalam idleup. Ważne aby w środku czyli 50% drążka mieć te same kąty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi