Jedrula Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Tak mi się zdaje czy słoje nie powinny być w drugą stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Słoje są po długości żeberka. To tylko tak się na zdjęciu wydaje. Zeberka muszę jeszcze oszlifować bo są o wiele za grube, nic z długości się nie ugną, chyba że ażurowanie je osłabi?? PS. Zeberka mam już nowe, teraz sa idealne. Wycięte zostały z jednego dużego kawałka drewna, które zostało pocięte na plasterki (żeberka). W drewnie wyfreazowane są już rowki pod dźwigary, tak że wszystko powinno się idealnie zegrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 2 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 W poniedziałek biorę się za składanie skrzydła. Jeszcze jedno tylko pytanie, a właściwie 2. Czy skrzydła mogę zrobić bez wzniosu? I jeszcze jedna prośba. Zna ktoś moze wagę gotowego skrzydła do pipera 20%? Wydaje mi się, żę wyszło mi trochęcięzkie, ponieważ będzie ono ważyło około pół kilograma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Jesli to waga jednego płata z zastrzałami to dość lekko. Płaty mogą być bez wzniosu ale dzielone powinny być przy modelach tej wielkość skrzydła mocuje się raczej na bagnetach przechodzących przez kadłub niż na styk do kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 przy modelach tej wielkość skrzydła mocuje się raczej na bagnetach przechodzących przez kadłub niż na styk do kadłuba.Wystarczą kołki ustalające i przemyślany zastrzał i jego mocowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 2 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Skrzydło nie jest dzielone, jest ono w całości. i wazy 500g. Oczywiście masa podana bez zastrzałów, serw w skrzydle, dżwigni i kleju Jeśli masa jest niska to sie cieszę, ponieważ staram sie wszystko robic jak najlżejsze, ale w tym przypadku chyba dołoże trochę drewna na wzmocnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 A pokaz może to skrzydło na jakimś zdjęciu bo, trochę dziwne by było wystarczająco mocne i tak lekkie Patrząc, że jeszcze żebra z lipy a nie z balsy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 2 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Skrzydło narazie jest w częsciach, ale jutro, możę we wtorek zdjęcia będą. Jeśli chodzi o wytrzymałość balsy i lipy, daję 100% że lipa jest 2 rzy mocniejsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 3 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Z samolotem nic nie ruszyło, ponieważ kombinowałem z silnikiem. Na nowym łoku pli naprawdę ładnie. Mam tylko problem z dopborem śmigła, muszę je kupic, a nie wiem jakie. Silnik ma 2KM i pojemnosc 32 ccm, obroty to 15000. Mogłby mi ktoś doradzic. Myśle o 18x6. Czy to dobra decyzja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 :?: :shock: :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 :?: :shock: :| Ja też - zwłaszcza te obroty :shock: :shock: ale to bez śmigła, a ze śmigłem to :cry: :cry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 4 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Czyli co?/Mowicie że ten silnik nie da rady?? Ja jednak spróbuję ile pociągnie tylko to śmigło. Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Czyli co?/Mowicie że ten silnik nie da rady?? Ja jednak spróbuję ile pociągnie tylko to śmigło. Proszę o pomoc Da rady, da - tylko ile faktycznie będzie rpm'ów to życie pokaże... ps. na 15 k/min bym raczej nie liczył :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 4 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Ja tez na 15k nie licze. Pisałem wczesniej ze to obroty bez obciązenia Mam jeden problem co do plania go z ręki. Silnik nie odpali. Przy zamachu ręką nie wytworzy się iskra, iskra pojawwia się dopiero po dwóch suwach tłoka. Czy zmniejszenie przerwy między iskrownikiem a kołem zamachowym coś pomoże?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 A te obroty bez obciążenia to jak mierzone z jakimś kołem zamachowym czy jak. Mam jeden problem co do plania go z ręki. Silnik nie odpali. Przy zamachu ręką nie wytworzy się iskra, iskra pojawwia się dopiero po dwóch suwach tłoka. Czy zmniejszenie przerwy między iskrownikiem a kołem zamachowym coś pomoże?? Zmniejszanie tej przerwy nic nie da, te typy tak mają, że potrzebują kilku szybkich obrotów by załapać, w kosiarce czy pilarce robi to szarpak w modelu potrzeba rozrusznika. Z tego powodu większość poleca elektroniczne układy zapłonowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 10 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Witam po dłuższej przerwie. Udłąo mi się skleic w końcu to skrzydło. Wyszło dość mocne. Jego waga bez końcówek jeszcze wynosi 450g. Jego fotki: http://images37.fotosik.pl/1106/17696059b3687826m.jpg[/img] http://images39.fotosik.pl/1111/b15735c6ec58c7c3m.jpg[/img] I statecznik w trakcie wycinania: http://images38.fotosik.pl/1134/13b8b39c5ba87716m.jpg[/img] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 10 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Napalony pracą postanowiłem dzis skończy usterzenie pionowe. Oto fotka: ] Wydaje mi się, że statecznik może być za słaby, muszę go jeszcze raz zrobić. Ster i statecznik frezowany za sklejki 3mm. Waga tego co na zdjęciu 100g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Wydaje mi się, że statecznik może być za słaby, muszę go jeszcze raz zrobić. Ster i statecznik frezowany za sklejki 3mm. Waga tego co na zdjęciu 100g Ze sklejki 3mm do modelu 36ccm??? Tu nie będzie nawet do czego zawiasów wkleić... Pozdr., Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 14 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Witam. Nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie. Czy Piper poleci, jęsli jego masa wynosić będzie 4,5kg?? Obawiam się, że tyle mi wyjdzie.. Jego powierzchnia nośna to 62 dm3. Proszę o odpowiedż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Mój ma masę 6kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi