meloow Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 mam pytanie do osób które latają modelami szybowców/motoszybowców ok 2m roz. coś ala Falcon, Gem, Starling itp. jako że ostatnio zaliczyłem twrade lądowanie GEM'em i poleciały bezpeczniki w postaci 4 śrub M3 z alu mocujących płat. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć takich śrub to też czy mogę zastosować śruby plastikowe M3 ? Czy mam zmienieć na M4 lub M5 tak dla bezpieczeństwa ?
toretto1995 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Witam. Tutaj masz śrubę plastikową M4 A tu nakrętkę do niej W sumie M5 może będzie lepsza?
meloow Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2011 czy ja napisałem gdzie kupić takie śruby ? mam kilka kompletów M3 , M4 , M5 ba nawet M6 i M8 mam ale mnie chodzi czy w miejsce alu M3 mogę dać M4 plastik aby skrzydła mi nie odfrunęły.
buwi777 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 czy ja napisałem gdzie kupić takie śruby ? mam kilka kompletów M3 , M4 , M5 ba nawet M6 i M8 mam ale mnie chodzi czy w miejsce alu M3 mogę dać M4 plastik aby skrzydła mi nie odfrunęły. Nie wiem jak w Gemie, ale ja na poczatku w Falconie miałem plastiki i to był DUŻY błąd - kilka razy ściąłem śruby podczas ciut twardszych lądowań i kable serw cięły poszycie płatów - po zastosowaniu normalnych metalowych śrub - koniec kłopotów. Plastiki są słabe - w powietrzu płatów nie zgubisz ale każde mocniejsze lądowanie ...
meloow Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Jurek ale wałsnie u mnie jest ten problem ze zaliczam twardsze lądowania i szkoba byłoby płatów aby pocięły je śruby.
instruktor Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Całkowicie zgadzam się z Jerzym .Niekiedy śruby z tworzywa więcej narobiły szkód niż mogło by się wydawać
utopia Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 kilka razy ściąłem śruby podczas ciut twardszych lądowań i kable serw cięły poszycie płatów - po zastosowaniu normalnych metalowych śrub - koniec kłopotów. Dzięki Jurku bo teraz wiem że nie miałem pecha i poznałem przyczynę rozwalenia płata... Nieświadomie zmieniłem wtedy śruby na stalowe bo tylko takie miałem pod ręką . Od tamtej pory nie było niespodzianek poza podrapanym lakierem
Rekomendowane odpowiedzi